Gå til innhold

Chip trimme VW Sharan

Ranger emnet

enigmah

Anbefalte innlegg

Vær hilset

For å starte rolig, vil jeg si at dette er min første post her, jeg er heeelt ny på forumet, og har absolutt 0 peiling på biler :D

Så til poenget, står en 2001 VW Sharan 1.9 TDi, 115hk her ute. Kunne trengt noen ekstra hk, derfor vurderes chiptrim, ettersom det er en billig og "uskyldig" måte å trimme bilen på. Har tittet litt rundt på internett, men finner lite bra chipper i Norge, virker som om tyskland / USA har litt mer effektive chipper, og mye billigere. Jeg så en grei en fra Reinert Tuning, skulle gi bilen til sammen rundt 150hk, og nesten 400 nm @ 1900rpm :eek: Men, de sender visst ikke til Norge. Noen som vet hvor jeg får tak i bra chiptrim til denne bilen, og hva priser det ? På forhånd takk.

Mvh. Lauritz Møllersen, aka. Enigma^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, der hadde de litt småsnacks ja. Sendte mail og spurte angående 01 mod Sharan 1.9TDi, så vi får se hva de sier. Fytti det var dårlig dreiemoment på de gamle Sharan'ne da, 1.9TDii'rn har bare 235nm @ 2000rpm, 01r'n har 310nm @ 2000 rpm :D

Takk for hjelpen da ;)

Flere forslag / tips er også ønskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eniigmah

Skalvise, estuning.no tilbyr chip til 8000kr. Da blir effekten 154hk og 388 nm :D

Blir nok derfra, hvis jeg ikke finner noe bedre.

Nå er ikke jeg noe ekspert på VW, men du bør kansje tenke litt på hvor lenge du har lyst til at turboen din skal holde. Nesten 400nm ut av den motoren høres litt i meste laget ut. Er ikke alltid det lureste å velge leverandør av tuning bare fordi de tar ut mest hester. Bør kansje gjøre litt mer research...?

http://www.tuningspesialisten.no/ er gode på tuning av VW. Ring å hør hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

Nå er ikke jeg noe ekspert på VW, men du bør kansje tenke litt på hvor lenge du har lyst til at turboen din skal holde. Nesten 400nm ut av den motoren høres litt i meste laget ut. Er ikke alltid det lureste å velge leverandør av tuning bare fordi de tar ut mest hester. Bør kansje gjøre litt mer research...?

http://www.tuningspesialisten.no/ er gode på tuning av VW. Ring å hør hva de sier.

Flissundet er vel ikke de med det beste ryktet. Alle har vel hørt om Lotto-rullene der.......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider