Gå til innhold

Proskjekt - Amazon -67 En retro racer....?

Ranger emnet

Guffen

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Turbo amazon er tingen, men en ting. Er det en 240 eller 140 aksling du har på den??? Er det mye jobb og bytte?

Det er 140 aksling, den var der når jeg kjøpte bilen. Tror det skal være en ganske enkel jobb, på min er det bare festene fra en amazon aksling som er sveisa over på 140 akslingen...

Var nettopp på høggern å plukka av en 240 sperre aksel som skal på.... :)

- Opel Vivaro

- Nissan S13 Silvia

- Toyota Hiace (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig enkelt å sette på en 240 bakaksel,så ville bytta var jeg deg!!

lykke til!

Takker...

Skal nok få den på etterhvert ja, men det er ikke førsteprioritert....

Skal få den kjørbar i første omgang, så får jeg ta det og litt til når jeg har tid til det...

- Opel Vivaro

- Nissan S13 Silvia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Fått gjort etpar småting i det siste også... Bytta alle foringene i bakstilling, bygd om spindlene foran til 140... Flytta hele løftebrettet og bilen 2 meter, tar jo litt tid det også. Har tatt noen bilder også, men sliter litt med å få lasta over bildene til pcen for tia. Data er noe dritt... Bildene kommer så fort det er fiksa....

- Opel Vivaro

- Nissan S13 Silvia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har man kommet litt lengre da. Bakstillinga er er så å si ferdig, må bare hente panhard staget hos scrat. Har starta med med å få motorn neddi detta trange motorommet i amazonen... det meste butter jo overalt....

Motorn på stativet, oljete og jævelig, skal bytte div pakninger

Bilde030.jpg

Bytta til b20 oljepumpe og bunnpanne.....

Bilde070.jpg

Bilde071.jpg

Dårlig med plass her ass.... Kom gjerne med noen formeninger om åssen dette kan løses, har et par teorier i huet, men er ikke helt sikker enda...

Bilde076.jpg

Bilde037.jpg

- Opel Vivaro

- Nissan S13 Silvia

Lenke til kommentar
Del på andre sider