mexxor Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Heisann.. Har tenkt litt på å bygge om audien min, en 80 Quattro 2.0E til turbofemmer. Har søkt noe på diverse poster på forumet her, men fant ikke noe som ga noe eksakt svar på det jeg lurer på. DERFOR spør jeg på nytt, om noen har litt peiling på dette; -Kan jeg bruke motorfestene som er der fra før? ( De sitter på rammevangen, og ikke traversen.) -Kan jeg bruke orginal girkasse og eventuelt drivverk. (Hvor mye tåler org kassa, og er drivverket det samme som de andre S modellene?) -Hva av elektrisk må endres på? -Eventuelt andre ting, regner med bremser, bat kasse, radiator og eksosanlegg må få noen modifikasjoner. Noen andre ting? Takk for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 andre motorfester, annen girkasse dvs. annet drivverk. må ha med alt elektriske fra den motoren du skal sette inn. må skifte eksos, batteriplassering, radiator plasserig, oppheng +++ sikkert enda mer. Er sikkert flere som har mer peiling på dette og er skeptiske:p men lykke til:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Er du sikker på dette med motorfester VWgolf1? Som sagt, på min sitter motorfestene på rammevangen, og mener å ha hørt at girkassa skal passe... opp til 350hk. og hvis den passer, så gjør jo det ting mye lettere. Annet drivverk sier du, er det så stor forskjell på drivverkene når det er samme årsmodellene vi tar ifra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 har ikke aning. må nesten forhøre deg med noen som har peiling:D lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 haha, ja.. Var vel derfor jeg spurte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 meinar at 4ar motor festa ikkje passer på femmer motorfester, og girkasse samleis Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 vet iallefall det var slik på de eldre, men s2, rs2 og b4 80 er egentlig bygd på noenlunde samme karosseri, derfor er mye likt.. men skal spørre på vw audi en dag jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Har hørt det er ganske lett å bygge en Audi 80 Quattro om til en S2 Det er 130 hk utgaven du har? drivverket skal tåle en motor fra en s2 på 220 hk uten problemer har jeg hørt fra audi folk. Men anbefaler deg å høre på et Audi forum, er mange flere der som har skikkelig peilling. blir som regel bare vill gjetting på detta forumet:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 bygg om til 1,8t da vel. Motorfestene er ikke like, og inngående aksel er vel forskjellige. Derfor bør du bytte det også. Egentlig så anbefaler jeg deg å ta inn en s2 avant fra sverige e.l koster deg vel ca 60k. Husk at bakstilling fra s2 coupe ikke passer. B4 har annerledes bakdiff, travers, fjørbein og mellomaksel. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg