Gå til innhold

Traction : Bmw 520tii -73 Oppussing

Ranger emnet

traction

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 17 år gammel gutt fra skien som har gått i innkjøp av en gammal bmw 520 -73 modell.

Var å hentet bilen torsdag 4. januar på stathelle. Bilen har stått i flere år, delvis på grass, noe som har satt sine spor under bilen og litt her og der. Forrige eier hadde hatt bilen siden han var 18 , hadde så tenkt å pusse opp bilen når den ble

veteran, men fikk ikke tid til dette. Meget hyggelig kar:)

Det er rustet hull i begge fremdørene, under bilen, og rust både her og der. Finner stadig vekk mer, håper jeg ikke blir altfor skremt;P

Planen er å fikse bilen for rust, montere bremser frem og gå over bremsene bak.Skal etterhvert lakkeres. Går nok i innkjøp av et MIG sveiseapparat med gass.

Bil og motor har gått 328 000, så håper motor og girverk holder. Motoren er igrunn veldig sjelden, 2002 motor med mekanisk innsprøytning - 130 gamp:)

Motoren går nå maks 1-2 min, antagelig full av kondens og bråte. Kommer til å legge ut bilder etterhvert som jeg pusser opp, kom gjerne med kommentarer og tips.

Det var setetrekk inni, som så ganske fælt ut, men orginaltrekket var ikke så aller værst. Må jo si selv at bilen er meget heftig inni.

Bilen må være klar til oktober, men med jobb og skole blir det ikke alt for mye tid til overs.

Liste over ting som skal gjøres:

- Sveise inn nye plater under

- Fikse all rust rundt om på bilen

- Bytte olje i motor og drivverk

- Gå over tenningannleg

- Plastsveise bbs fangern

- Montere bremser frem og gå over de bak, alt skal selfølgelig lakkes/males.

- Lakkere hele bilen(har lyst på rød candy)

- Bytte dempere og fjærer rundt om

- Bytte foringer her og der

Ting jeg har lyst til, får se etterhvert, kommer ann på om jeg får råd

- Slenge på turbo

- Full overhaling av motoren, montering av ny kamaksel og diverse.

- Sette inn skinnseter

- Alpina detaljer rundt om bilen

- Justerbare dempere rundt om

- Effektanlegg 2,5" , dubbla utblås

- Kjøpe et skikkelig fett anlegg til bilen, men motorlyd går alltid foran musikklyd;)

Kommer vel på flere ting etterhvert

Bilder tatt utenfor garasjen og inni garasjen

DSC00136.jpg

DSC00143.jpg

1327445-bilde3-img_0138.jpg

Bilde fra annonse

DSC00125.jpg

DSC00143.jpg

DSC00128.jpg

DSC00112.jpg

DSC00106.jpg

DSC00087.jpg

Så hva syns dere? God bil;P

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den der så jo faktisk tøff ut da :) hvor mye måtte du gi? hva er planene? ny lakk? større motor?

Gav 2 lapper for den, skal lakkeres ja;) Blir nok ikke større motor med det første, men det er klart tanken har tittet innom når man ser alle de flotte motorene på blocket i sverige;P

Range Rover 3,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Har selv 2 slike, men begge mine er 528.

Har drevet med de bilene en liten stund nå, så er det noe du lurer på så er det bare å spørre. Mulig jeg har noen dører til deg også, hvis du skal ha nye.

Men vær så snill, få av all svartlakken som er der den ikke skal være!

Hvit og krom på disse bilene er utrolig fint!

Skal du selge rattet, så gi beskjed. Har litt lyst på et slikt ;)

Skal du bygge om til skivebrems bak, så vil jeg tro at jeg har deler til dette også.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Har selv 2 slike, men begge mine er 528.

Har drevet med de bilene en liten stund nå, så er det noe du lurer på så er det bare å spørre. Mulig jeg har noen dører til deg også, hvis du skal ha nye.

Men vær så snill, få av all svartlakken som er der den ikke skal være!

Hvit og krom på disse bilene er utrolig fint!

Skal du selge rattet, så gi beskjed. Har litt lyst på et slikt ;)

Skal du bygge om til skivebrems bak, så vil jeg tro at jeg har deler til dette også.

Dører og skivebrems høres supert ut:) Kommer nok til å spørre deg en del ja;P Satt den akkurat på støttebukker frem, trengs noen nye skiver der ja.. er så mye rust og overalt;P blir snart lei meg;P

Men skal ikke gi meg av den grunn.. Klart at svarlakken skal vekk, forrige eier og slutten av 80 tallet vett;P

Range Rover 3,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dører og skivebrems høres supert ut:) Kommer nok til å spørre deg en del ja;P Satt den akkurat på støttebukker frem, trengs noen nye skiver der ja.. er så mye rust og overalt;P blir snart lei meg;P

Men skal ikke gi meg av den grunn.. Klart at svarlakken skal vekk, forrige eier og slutten av 80 tallet vett;P

Disse bilene ruster utrolig mye. Sjekk rundt traversen bak, der var det pill råttent på en 518 en kamerat av meg hadde. Støtdempertårn er utsatt, nedre frontplate der bbs-fangeren er skrudd på, og gulv selvfølgelig.

Men du er heldig som har hvit bil. Da ser du mer rust enn folk som har f.eks. rød bil.

528n som jeg skal beholde er grå, ser nesten ikke rust på den heller. Annet enn alle boblene som kommer i lakken.

På min var det også hjemmemontert takluke. Så gulvet er fullt av vann!

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene ruster utrolig mye. Sjekk rundt traversen bak, der var det pill råttent på en 518 en kamerat av meg hadde. Støtdempertårn er utsatt, nedre frontplate der bbs-fangeren er skrudd på, og gulv selvfølgelig.

Men du er heldig som har hvit bil. Da ser du mer rust enn folk som har f.eks. rød bil.

528n som jeg skal beholde er grå, ser nesten ikke rust på den heller. Annet enn alle boblene som kommer i lakken.

På min var det også hjemmemontert takluke. Så gulvet er fullt av vann!

Takk for tipsene:) Hvor i landet befinner du deg da?:P

Range Rover 3,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider