Gå til innhold

fra M46 til M90 på 940 med B230FT

Ranger emnet


kungen89

Anbefalte innlegg

du tenger:

 

-Pedaler og opphenget til hyd. Clutch

-mastersylinder m/slanger & rør (Overhal før du setter inn! koster 200kr for et kit)

-slavesylinder (Overhal før du setter inn! koster 200kr for et kit)

-Framre delen av mellomakselen må være til M90

-Hardykobling (Kjøp NYE muttere til boltene til denne, koster 12kr stk på Volvo)

-Svinghjul til M90... men det suger, og går i stykker, så her er det bedre å bruke M46/M47 svinghjulet med spesial-lamell.

-Lamell fra Volvo 850 2,5-20V (Krever bittelitt dreiing av svinghjulet, tar 5 min) eller Spesial Lamell fra Pedersens Racing.

-Vanlig M46 Turbotrykkplate for 940.

-Nytt utløserlager.

-M90-rammevang...gjerne med nytt girkasse-oppheng.

-2 liter 5W-40 fullsynt Castrol Edge motorolje/ SMX-S

 

 

Og selvsagt M90-kassa med spakstell da... :)

 

Jeg bygde om, og det var ganske plankekjøring. Eneste som var litt dritt var at svinghjulet måtte dreies litt, noe jeg ikke hadde planlagt i det jeg satt der med sjegget i postkassa klokka 1900 på en søndag...:) Jeg bruker Volvo 850-lamell... Slurer ikke på 387nm hvertfal, med std turbotrykkplate;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tenger:

 

-Pedaler og opphenget til hyd. Clutch

-mastersylinder m/slanger & rør (Overhal før du setter inn! koster 200kr for et kit)

-slavesylinder (Overhal før du setter inn! koster 200kr for et kit)

-Framre delen av mellomakselen må være til M90

-Hardykobling (Kjøp NYE muttere til boltene til denne, koster 12kr stk på Volvo)

-Svinghjul til M90... men det suger, og går i stykker, så her er det bedre å bruke M46/M47 svinghjulet med spesial-lamell.

-Lamell fra Volvo 850 2,5-20V (Krever bittelitt dreiing av svinghjulet, tar 5 min) eller Spesial Lamell fra Pedersens Racing.

-Vanlig M46 Turbotrykkplate for 940.

-Nytt utløserlager.

-M90-rammevang...gjerne med nytt girkasse-oppheng.

-2 liter 5W-40 fullsynt Castrol Edge motorolje/ SMX-S

 

 

Og selvsagt M90-kassa med spakstell da... :)

 

Jeg bygde om, og det var ganske plankekjøring. Eneste som var litt dritt var at svinghjulet måtte dreies litt, noe jeg ikke hadde planlagt i det jeg satt der med sjegget i postkassa klokka 1900 på en søndag...:) Jeg bruker Volvo 850-lamell... Slurer ikke på 387nm hvertfal, med std turbotrykkplate;)

 

Det var da voldsomt,hydraulisk clutch har han ifra før.

 

Kjøp deg ei kasse med giroverføringer,fremre/hele mellomaksel,slavesylinder,

"brua" under kassa bak,utløserarm/lager samt kjøp lammell ifra 940 diesel med m90.

 

Vet muligens av ei komplett kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt,hydraulisk clutch har han ifra før.

 

Kjøp deg ei kasse med giroverføringer,fremre/hele mellomaksel,slavesylinder,

"brua" under kassa bak,utløserarm/lager samt kjøp lammell ifra 940 diesel med m90.

 

Vet muligens av ei komplett kasse.

 

Det visste jeg faktisk ikke at man kunne bruke.. :) Diesel-lamell altså!

 

Fannt sachs-nummeret på nettet her; 1862 468 031

 

228mm og 20 spline... ergo en fin,fin M90-lamell.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår