Gå til innhold

Hvordan veit man når Registerkjede må byttes?

Ranger emnet


jørn bergflødt

Anbefalte innlegg

normalt byttes ikke registerkjede,men det forekommer jo alltid svakheter i konstuksjon ol,men ikke dette tilfelle vet jeg ikke.

er ikke unormalt med litt hardere gange,rasling fra registerkjede når bilen har gått ett stykke,ellers er det vell bare å svinge innom vag verkstedet å få noen til å høre på lyden.?

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerkjeder skal i prinsippet ikke skiftest! MEN, man kan oppleve å måtte skifte registerkjede STRAMMERE. Begynner den å bli slitt, er det en rar raslelyd av motoren når den står på tomgang, og spesiellt når motoren er kald. Denne lyden pleier å forsvinne på høyere turtall.

 

Jeg tipper dette er det som lager ulyden på bilen til dama di. Og denne lyden er i prinsippet ikke skadelig for motoren over en tid, men det bør skiftest.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkel måte å sjekke om det er slitt på er å prøve å løfte kjedet midt på drevet,med strammeren satt i slakk posisjon (så den ikke strammer)...kan det løftes så 30% av ei tann er synlig,så holder det ikke med strammere... På sykkel bytter vi de i hytt og gevær. De varer ikke evig på bil heller.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykkel bytter vi de i hytt og gevær. De varer ikke evig på bil heller.[/Quote]

De skal i prinsippet vare evig, men de gjør jo såklart ikke det, som regel.

 

En bil som har rullet 130 000km, så skal det i prinsippet ikke være nødvendig med registerkjede bytte, da kunne det likegodt bare vært reim på de istedet da.

 

Men dra til din VAG forhandler og hør med de, be de kontrollere dette. (Skal gå rimelig kjapt dette).

 

Dette er ikke VAG da, men en Primera, jeg demonterte, og skiftet strammer, smurte på tetningsstoff og monterte igjen, iløpet av ca 20 minutter. Tror ikke det er så mye verre på damen din sin bil heller.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raske og fornuftige svar!!

 

Men da er det mest sannsynlig ikke noe alvorlig da! Bra!

 

Tar en tur på Møller og får de eventuellt å sjekke det!

 

Bilen har vært på full tilstands rapport på VAG verksted for under 5 tusen side rett før vi kjøpte den, så de skulle vel prakyisk talt funnet ut om detvar noe der da???

 

Og til deg som ba meg selge den!

ALDRI!!!

 

Blir aldri noe annen bil enn VAG på meg/oss

 

Hehe

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreimene skulle jo holde motorens levetid når de kom de også, og det gjorde de stortsett, når reima røyk gikk motoren også.

En grunn til at kjede blir vanligere og vanligere.

 

En del biler skal kjede skiftes på, men lange intervaller, og man går vel helst etter ulyd. SDliten strammer fører til større slitasje på kjede. Slitt kjede er heller ikke altfor glad i turtall(opel-erfaring).

 

Forøvrig har jeg en gammel MB som ikke har gått noe særlig langt, nærmer seg 390k, ikke en ulyd i kjede der.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en stor jobb eller? Er jo stor plass i motorrommet på lupo med 1L motor!!

Hehe! Og er det skdelig og kjøre litt m dette? Eller MÅ det tas m en gang?

 

Jørn

Hvis du leser hva jeg har svart deg lengre oppe i tråden din, får du svar på dette.

 

Jeg vil tro at dette er en kurrant sak på en Lupo.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår