Gå til innhold

Effektanlegg på Omega`n

Ranger emnet

opelsladd&blårøyk

Anbefalte innlegg

Hei!!!

Kjøpte meg omega i sommer og er meget godt fornøyd me den..Etter hvert så ble de en del eksoslekasje i bakre potta så jg bestemte meg for å sette på effektanlegg..Da ble d jo selvfølgelig 2,5" Simons. fikk et komplett med to rør på endepotta til underkant av 3 høvdinger(m/rabatt)...

Men ble meget skuffa når jg startet opp bilen...var ikke akkurat d jg hadde tenkt meg til lyd...Men grunnen ligger vel mest i at jg fortsatt har på katalysatoren..blir litt mye CO på EU - godkjenningen..

Så lurte jg på om noen vet om d går ann å få tak i sports katalysator til en "vettug" pris??...Svendsen eksos kunne gå ned til 6500,- for KUN katalysatoren..blir litt i meste laget lissom....Noen som har peiling på pris???

Kjør hardt, kjør stil med Audi uten tvil!!!

Audi 90 2,2 10V

Omega B 2,0 16V "Prosjektbil" (Solgt)

Ford Granada stv 87mod "langtids prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hjemme sveise effektannleg gikk igjennom eu :) så tror ikke det er så farligt

Fjernet du da den orginale katalysatoren?? hva fikk du i CO verdi da??

Kjør hardt, kjør stil med Audi uten tvil!!!

Audi 90 2,2 10V

Omega B 2,0 16V "Prosjektbil" (Solgt)

Ford Granada stv 87mod "langtids prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 3000kr med rabatt... du må ha blitt flådd... ???

lyden er grei den... jeg har også en første svingen etter der 2.5" skulle begynt i 2" pga det ble litt sveising å jallahmekk pga uoriginal katalysator...

hør på den utenifra nokk lyd da.. er pga omegaene er greit bra lydisolert at du ikke hører det så jævla bra... monterte sånn på astra 2.0 stv til en kompis ble myyye mer lyd der. pga rævva lydissolering...

men er åpen for forslag til noe erstatning til kat.... noen som foreksempel kan lage hele dette rører uten kat? noen dyktige sveisere her?? har rust der de 2 rørene fra manifolden møtes. hehe...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...