posse Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Noen som har bilde av den slangen? Slangen min går inn på slangen til IC (på turbo siden). I samme ende av slangen er det ett t-stykke,den ene enden er blindet,den andre går inn i slangen på IC. Kan det være at slangen er blindet i t-stykket at det svetter så mye rundt oljew lokket? Åssen er det å lage catchtank i alu? Noen som kan forklare hvor man skal ha nippler? Evt tenge til meg ? Må man ha retur? Siter - 99 Mercedes C180 W202 /// AMG [x]83 Volvo 245 TIC Team White Project Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 hmm.. du mener at slangen fra veivhusventilasjonen(den svarte boksen under innsuget) går inn på røret mellom turbo og ic? der er det jo turbotrykk, altså får du turbotrykk ned i den svarte boksen? jeg mener at den slange skal sitte på sugesiden av turboen(orginalt) sånn at når turboen suger i seg luft, suger den også oljedampen ut fra blokka(ut fra den svarte boksen) det t-stykket du nevner er vel bare og ta bort? oljecatchtank er ikke så avansert.. bare en tank med 2 nippler(innganger) høyt oppe på tanken.. slangen fra den svarte boksen skal inn på den ene nipplen, på den andre nipplen skal det sitte ett luftfilter.. noen velger og ha en retur ut fra bunn i catchtanken og tilbake i blokka, mens noen mener at man ikke trenger/burde ha det pga olja er "smutsig" Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Det er i allefall ikke noe særlig å kjøre oljedampen inn i innsuget på en turbo, på trykksiden.. Tenkte ikke som vanlig og gjorde dette siden det var sånn på sugemotorer... Da spruta det tetninger og dritt... Jeg har oljecatchtank i min, jeg kan prøve å huske på å knipse noen bilder i mårra og legge ut døm... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
posse Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Sorry my bad,den slangen går inn på slangen til luftfilteret ! Siter - 99 Mercedes C180 W202 /// AMG [x]83 Volvo 245 TIC Team White Project Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 ok.. da er det bare og nappe av den slangen og tre den innpå catchtanken.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg