Gå til innhold

Show anlegg

Ranger emnet

morten pettesen

Anbefalte innlegg

Bare for å legge det til er denne bilen du snakker om en showbil ja, men denne bilen er ment som reklame for et firma som styler, lakkerer og bygger om bmw. Anlegget var bare noe ekstra. Så her var det jo bilen som skulle trekke folket.

Men en slik bil som reklame for stereo vil jo trekke mye folk og folket vil jo legge merket til anlegget.

Jeg selv liker helst biler med clean istallasjon istedet for ekstremt mye polyester. Jeg ville også helst sett demobiler med komponenter som de fleste har råd til, men alikvel kan rocke skikkelig.

bestandig artig å høre komponenter som er "rimelige" men som som funker og rokker som pokker,så der er jeg 100% enig med deg. dette er min hensikt med min "demo" bil for HERTZ i år iallefall. fks så koster 4" 995kr for paret,subbene 1995kr osv. og jeg skal love deg det rokker!

Men av de voldsomme byggene er alpine sine demobiler mine favoritter...x5 og sinister six fks.

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det RE xxx12" som er bygd inn i en Saleen (mustang) ?

RE 8" i dørene ?

Skulle ligt å få en lytte demo i den der ja "!

Sånn liker eg det, ikke en haug med ellementer eller amper...

Bare en syyyk 12\15" og resten er godt sjult.

Rett bil med rett kasse og sjikelig tunett, så spiler det sykt uansett !

Det er en 2006 XXX fra Re ja :)

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er bare så ufattelig rå! Der snakker vi show kjerre for alle penga! Men kunne ikke tenkt meg å eid noe slikt selv da. Må jo ha en bil som kan brukes selv om det er en skvett på veien. Men er drit artig å se folk bygge noe slikt.

Hvilet år var det denne var bygd?

Den ble bygget i 2004

BMW x5 de byggde er åsså utrolig rå...å den tror jeg de har satset på skikkeli lyd å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

liker sånne helt clean'e biler som feks anders sin civic men alikevell e helt brutal på alle måter. gjerne ikke lydtrykk osv men gjennomføring og lyd kvalitet osv. e litt lei neonlys og bling bling og glassfiber i eller retnigner med motivlakk osv. men alpine sine biler e jo en klasse for seg selv. hehe. men f1 status merca e jo drømmen. men anders e helten.:win :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som er så praktiske. Kan dere ikke "mekanisk paralellkoble" to elementer, og sette på en større membran? Tenker på å forlenge slaglengden, og øke mebranen til noe husvegg-størrelse.

Det hadde jeg sett på som fett, og lage element selv på poseblanding alla toro. :D

Vet ikke hvor vanskelig det er å realisere, men hadde vært fett å sette inn i en kasse, kun av pleksiglass for show! =D Tenk å lage en 30", som bruker to feite spoler fra noen 18".

Håper dere skjønner hva jeg mener ;p

Dette er bare forslag, men tenk så morsomt det hadde vært å lage overdimensjonerte elementer. Det hadde jeg blitt fasinert av, om dere hadde klart å få det til å spise også.

:)

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som er så praktiske. Kan dere ikke "mekanisk paralellkoble" to elementer, og sette på en større membran? Tenker på å forlenge slaglengden, og øke mebranen til noe husvegg-størrelse.

Det hadde jeg sett på som fett, og lage element selv på poseblanding alla toro. :D

Vet ikke hvor vanskelig det er å realisere, men hadde vært fett å sette inn i en kasse, kun av pleksiglass for show! =D Tenk å lage en 30", som bruker to feite spoler fra noen 18".

Håper dere skjønner hva jeg mener ;p

Dette er bare forslag, men tenk så morsomt det hadde vært å lage overdimensjonerte elementer. Det hadde jeg blitt fasinert av, om dere hadde klart å få det til å spise også.

:)

Ørjan

Så du ikke Mythbusters på Discovery når de bygde en diesel-drevet stålsubwoofer for å sjekke om rutene kunne ødelegges av lydtrykk?

En stor sub som var like stor som hele bilen inni, de klarte ikke spille noe høyt, for når dieselmotoren starta spratt takluka ut..

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ikke Mythbusters på Discovery når de bygde en diesel-drevet stålsubwoofer for å sjekke om rutene kunne ødelegges av lydtrykk?

En stor sub som var like stor som hele bilen inni, de klarte ikke spille noe høyt, for når dieselmotoren starta spratt takluka ut..

hmsk så over 160db på under 20hz er ikke høyt i dine øyne :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en stasjonsvogn eller liknende og sage hull i taket og pakke 4 MTX jackhammere i hullene. Bilen forsterkes med pansrede 1" glassruter, ekstra stålrammer, og kanskje et heftig 40cm (diameter) bassrefleksrør ut bakluka? Passe på at dører og alt er helt tett og hekt på noen ville forsterkere. Altså, bilen i seg selv som kasse, som man kan sitte i! Fungerer selvsagt ikke i land med regn;) men hadde sett show ut. Kanskje man kan impregnere conene hvis de ikke tåler vann da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider