Gå til innhold

Filmet av privatperson, kan politiet gjøre noe?

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Du kan slite hvis de filma deg;) Jeg kom kjørende på bakhjulet for noen år siden på mc.. en jævel tok faen meg bilde idet jeg passerte han (jeg hadde ikke hjelm på..) jeg parkerte, løp etter jævelen og konfontrerte han, han ble rimelig skjelven han å kjerringa gitt, så han sletta bildet på stedet, case closed:D

de fleste blir vel litt skjelven når det kommer en illsint jævel flyganes etter'n..:P

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan slite hvis de filma deg;) Jeg kom kjørende på bakhjulet for noen år siden på mc.. en jævel tok faen meg bilde idet jeg passerte han (jeg hadde ikke hjelm på..) jeg parkerte, løp etter jævelen og konfontrerte han, han ble rimelig skjelven han å kjerringa gitt, så han sletta bildet på stedet, case closed:D

Fungerer ofte bra det, jeg kjørte til en kamerat med min gamle trima bmw e30 for noen år siden, da var det en idiot av en bonde som ikke likte kjøringa. Jeg kjørte faktisk pent og sakte, men hadde litt turtall. (Turtall = fort i gamlingers syn)

Han kom opp og begynte å titte rundt bilen min og slik, og jeg så det så jeg gikk ut av huset til en kamerat og begynte å snakke med han. Etter noen minutter sa han: "Jeg har notert bilnummeret ditt" Da sa jeg rolig og kaldt: "Jeg har notert meg deg også..." Da backa han fort unna og vi har aldri hørt noe mer klager fra han :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døm stod på samma strekningen hele kvelden fikk vi vite litt senere... SÅ døm filma jo ikke en hendelse men hele kvelden i typ 3-4 timer...

Døm kan jo ikke henge meg for å finne ut om det er glatt, det var ikke mulig å gå der engang... Prøver å gi gass og ræva slepper, no big deal..

Får se om det blir noe gråt, jeg gir meg i allefall ikke med det første.. Bare jeg blir innkalt til stasjonen der det skjedde og ikke her jeg bor, for døm er så grinete alle mann... Jeg vet jo som alle andre att en rwd bil kan sleppe hvis jeg gir gass på glatta, men er jo ikke rå å vite hvor det er bare såpe og hvor det er vanlig vinterføre.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sett deg på hjulet og hadde cam tilgjengelig så hadde jeg tatt bilde selv:) Men det er forde jeg kjører sykkel selv og det hadde blitt ett kult bilde å ha. Hadde du bedt meg om å slette det hadde jeg vel heller spurt om du ville ha ett kopi:)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døm kan jo ikke henge meg for å finne ut om det er glatt, det var ikke mulig å gå der engang... Prøver å gi gass og ræva slepper, no big deal..

Dessverre kan dem det. Det er mange som har mistet lappen på den måten, og det hjelper vel sjelden å si at "jeg visste ikke at det var glatt", man skal kjøre etter forholda heter det, og da skal man vite hvilket underlag man kjører på.

Når du i tillegg har advarsel i systemet på deg fra før, så kan du jo tenke deg resten (dessverre). :)

Og når du i tillegg mener argumentet med at du ikke visste at rompa ville gli ut, mens du også sier at kameraten din kjørte foran deg i full sladd, så tviler jeg at politiet gir deg spesielt mye troverdighet. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ser ikke noe særlig bra ut detta.. Men er døm har vist gjort sånt før i på detta stedet, og det har aldri blitt noen konsekvenser av det... Da gjaldt det burning og piruetter. Tror forresten også at døm ikke så noe på meg, men han som kjørte foran. snakka med han nå.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamlingen nede i gata kom og sa ifra til meg at jeg er anmeldt til snuten pga litt spinning i gata! sa bare til han at han kunne ta seg en bakkestart jeg på våt asfalt med den clutcen så kunne han se selv! trur du faen ikke gamlingen som sliter ut 5 plater i året spant avgårde da og kom tilbake med et smil om munnen!

etter det så har han vært verdens greieste nabo!

1992 Mazda Mx6 2.5i V6 <------ My car

...:::Det er ikke farten som dreper, men hvor fort du stopper:::...

Besøk http://www.mazda-ogn.org

har hatt:

Mazda 626 94 1.8 glx

volvo 242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamlingen nede i gata kom og sa ifra til meg at jeg er anmeldt til snuten pga litt spinning i gata! sa bare til han at han kunne ta seg en bakkestart jeg på våt asfalt med den clutcen så kunne han se selv! trur du faen ikke gamlingen som sliter ut 5 plater i året spant avgårde da og kom tilbake med et smil om munnen!

etter det så har han vært verdens greieste nabo!

HEHE.. bra histore, trur jaggu jeg skal prøve den selv en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten hjelper det ikke med registreringsnummer alene. Politiet kan ikke bøtelegge bilen. Heller ikke bileieren. De må bøtelegge føreren. Føreren er neppe identifiserbar på et håndholdt kamera i dårlig lys.

Bare si at du lånte bort bilen til en tilfeldig forbipasserende hvis politiet ringer. Det er politiet som må bevise at det var du som kjørte, ikke omvendt.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke kalle det sladding når du gir gass og rompa kommer?

Hva vil du kalle det..? Regner med du er såpass oppegående bak rattet at du vet hva som skjer når du gir gass på glatta i sving med RWD. Hadde du ikke hatt mening med, så hadde du ikke gitt gass. :)

En annen ting, hvordan klarte de å finne frem kamera fort nok til å filme dere..? Høres ut som en plass hvor dere ikke akkurat er alene om å kjøre 'gris'.. :)

Hei marvil, har du kjørt rwd du?

Det er ikke sjeldent at rumpa på en 240 kommer når den vil, hvis det er veldig glatt i svinga..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de må jo ha noe konkret bevis,skilt nr. etc,holder ikke med et par biler som sladder rundt,dessuten,tror du de er no vedlig stødige kameramenn?

Det er vel her vitnene kommer inn.

Ta f.eks saken med Petter Stordalen, han ble fratatt lappen (midlertidig) pga vitneutsagn, men tilbakelevert etter å ha fått klarhet i saken.

Vitner er vel regnet som bevismateriale, og har man flere vitner som sier det samme, stiller man sterkere. Man MÅ ikke ha bildebevis/video/annet konkret.

Dessuten hjelper det ikke med registreringsnummer alene. Politiet kan ikke bøtelegge bilen. Heller ikke bileieren. De må bøtelegge føreren. Føreren er neppe identifiserbar på et håndholdt kamera i dårlig lys.

Bare si at du lånte bort bilen til en tilfeldig forbipasserende hvis politiet ringer. Det er politiet som må bevise at det var du som kjørte, ikke omvendt.

Det som skjer er vel at fører blir kalt inn til avhør, og så prøver de å få klarhet i saken.

Deretter faller det en 'dom' basert på det, og jeg har dessverre min tvil til at politiet faktisk går på idêen din om å ha lånt vekk bilen til en tilfeldig person, spesielt når bilen din blir anmeldt sammen med en person som er din kamerat.

Om politiet da ikke tror på deg, så kommer vel falsk forklaring inn i bildet også, men det er jo fritt fram. :)

Hei marvil, har du kjørt rwd du?

Det er ikke sjeldent at rumpa på en 240 kommer når den vil, hvis det er veldig glatt i svinga..

Heisann,

Det har jeg, 240 har jeg dog ikke sittet bak rattet på selv, men uansett, jeg har sett MANGE 240er på glatta, men det er dessverre sjeldent dem ligger sidelengs i trafikken (ufrivillig).

Selvsagt er det nok større sannsynlighet at rompa faller ut ved gasspågivning i sving med RWD, men så kommer det med å kjøre etter forholda og slikt da. Er det glatt, så får man vel heller unngå å trykke på gassen da, det er tryggere det, om man ikke vet om rompa forsvinner ut eller ikke. Prøv å finn ut det før svingen, å møte en bil som kommer sidelengs i sving er ikke spesielt artig. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider