Gå til innhold

Filmet av privatperson, kan politiet gjøre noe?

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Bare si att du har lånt bort bilen din til familie/tilfeldig/nøklene i tenninga på en parkerings plass ellerno. Brukt den _noen_ ganger for å si det sånn. Du er (skal i allefall være) uskyldig til det motsatte er bevist. Uansett så er det ikke ulovlig å juge i avhør. Bare hvis det er rettsak!

95 Mercedes E220

87 Volvo 740 tic

78 Volvo 244 busbil

77 Volvo Festbuss <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Malvin = Meg, regner jeg med..?

Har ikke hatt som formål å fremstå at paragraf 3 kan brukes overalt, det var mer i tilfeller like trådstarter, hvor rompa kommer ut. Har man RWD må man være mer forsiktig i svinger, da rompa kommer fortere. Og slik noen her får det til å fremstå, så er det lotto om rompa kommer eller ikke. Det mener jeg ikke stemmer, og da kjører man ikke helt etter forholda. Selvsagt er det umulig å vite helt sikkert, men igjen, i trådstarters situasjon, så ligger det en bil foran han med full sladd, da BØR det ringe noen klokker om han selv ikke vil ha rompa ut. :)

Skal ikke politiet alltid varsles ved trafikkuhell med person eller materielle skader..? Og fra hennes ståsted, så vet ikke hun hvordan det står til med sjåfør, og da kan det være greit med kvalifisert personell dersom skadene viser seg å være store (selv om politiet ikke erstatter ambulansepersonell, så har de vertfall litt opplæring).. :)

Marvil var det, sorry skrev feil ;)

§3 kan brukes overalt, det som er så genialt.. Levde meg gjerne litt mye inn i argumenteringen, ser for meg at jeg får en sladd på glatten og mister lappen pga §3. Og ser for meg at jeg øver på å rette opp sladder på glatten, og mister lappen pga §3.. §3 kan brukes til alt.. Så forresten et gammelt troll som prøvde å kjøre bil her om dagen (før det ble glatt): Hun ruste bilen 2 ganger til så høyt turtall at det var plagsomt (hadde vel giret i fri) , og løste bilen hardt og spant litt bortover.. Hadde politiet vært der da, hadde de sett vekk, hadde jeg gjort det foran politiet hadde jeg blitt lagt i jern. :offtopic

Fikk faktisk en overraskende sleng på 940en i går morges, hadde kjørt pent og pyntelig i over 1 mil, men plutselig kom ræven.. Men da var jeg aleine og den ene svingen var utrolig glatt.. Det eneste som reddet meg var vintrene var jeg var 18 til i fjor ;) Og at jeg har øvd på å sette bilen i nøytral, uten å skubbe for langt og sette i revers..

Og en gang i fjor kjørte jeg 240 og en kompis 940, han lå foran og fikk en voldsom sladd på bein vei med litt helling, heldigvis 2 kjørefelt i hver retning.. Jeg fikk samme sladden rett etterpå, selv om jeg ikke ville.. Så det er mulig og :P

Politiet skal varsles med personskade, ikke materielle skader (krasjet i forfjor, ringte og hørte med de). Kan jo være gode grunner til at hun ikke ringte etterpå, f.eks mangel på mobiltelefon, men jeg hadde vært sur om jeg hadde visst at jeg kom til å kveles pga den eneste som visste at jeg lå i bilen min under en knekt lyktestolpe heller ville ringe politiet for at de skulle ta lappen min..

PS, har man FWD må man også være mer forsiktig i svinger så man ikke kjører rett fram! Husk det folkens, ikke bare RWD som kan gi deg morsomme situasjoner på glatten..

Men nok om det, hørt noe mer om saken, mr. trådstarter?

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marvil: Du sier at man må skjønne at en rwd slipper fortere under gasspådrag osv... Joda, men bare for å strekke den litt langt, 90% av dagens unge veit ikke at 242'en min har rwd en gang...........
Det er mulig, men jeg regner med at de som faktisk HAR 242 (eller annet RWD) vet at den trekker på bakhjula og at det innebærer en viss risiko på glatta. :)

Det er ikke en rett å kjøre bil, det er et tilbud, som innebærer at du er litt klar innabords og vet hva du begir deg ut på. :)

Hadde politiet vært der da, hadde de sett vekk, hadde jeg gjort det foran politiet hadde jeg blitt lagt i jern.

Det eneste som reddet meg var vintrene var jeg var 18 til i fjor ;)

Og en gang i fjor kjørte jeg 240 og en kompis 940, han lå foran og fikk en voldsom sladd på bein vei med litt helling, heldigvis 2 kjørefelt i hver retning.. Jeg fikk samme sladden rett etterpå, selv om jeg ikke ville.. Så det er mulig og :P

Politiet skal varsles med personskade, ikke materielle skader (krasjet i forfjor, ringte og hørte med de). Kan jo være gode grunner til at hun ikke ringte etterpå, f.eks mangel på mobiltelefon, men jeg hadde vært sur om jeg hadde visst at jeg kom til å kveles pga den eneste som visste at jeg lå i bilen min under en knekt lyktestolpe heller ville ringe politiet for at de skulle ta lappen min..

Skal også være enig i at om du hadde gjort det foran politiet, så hadde de reagert annerledes mest sannsynlig, noe som jo er feil og irriterende. Men regner med at om du hadde gjort det, så hadde det vært med vilje, og når han gjør det, er det fordi han ikke er helt oppegående bak rattet.. :)

Øving av hvordan bilen reagerer på glatta er alfa omega, det går jo til og med Petter Solberg ut og ber folk gjøre. Har selv blitt redda en del ganger, fordi jeg har lekt litt med håndbrekk og lignende på egnede steder.

Selvsagt er det mulig at rompa slipper med uhell, det kan skje alle, men i trådstarters tilfelle, så nekter jeg å tro at det var ufrivillig. Beklager. :)

Ah, ja når du sier det, så er det logisk at de kun skal informeres ved personskade.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. akkurat det samme skjedde med meg å en kompis like etter det glatte var kommet. han først med senator 3.0L å jeg i en sugen sierra 2.0is. hveffall,han kom først igjennom en sving i byen med p-plass rett gjennom svingen, så det var stoor plass der. han trør på,ræva kommer å det blir bredt, jeg gjør akkurat det samme å akkurat idet da vi begge ligger bredt midt i svingen Blitzer det. da sto det to gamle folk å filmet å knipset bilder.

vi ble jo nervøs å stakk,men har aldri hørt noe etter det. tror ingen kan bruke slikt mot deg,hvis det ikke skjer noe alvorlig!

tipper det er Kun,å kun Skremsels propaganda mot oss som er glad i å kjøre lit bredt innimellom.

å btw, vi som kjører RWD går nu hvertfall ikke på hender`ne.. :P

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider