Gå til innhold

Haster: kjøpeguide e39

Ranger emnet

mcbanan

Anbefalte innlegg

Skal avgårde med en kamerat i morgen og se på en e39 98modell tror jeg det var. Hva er det lurt å sjekke der? Rust på bakluka har jeg fått med meg, noe mer? Vet ikke hvilken motor det er, men det er en sekser med automat ihvertfall. Gått 150k.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 er ikke spesielt svekket mot rust, men på bakluka er den temmelig utsatt som du har fått med deg.

Ellers kan du sjekke nederst på dørene mot kanalene også, samt hjulbuene.

Annet enn dette skal de være ganske sikre.

Det er en M52 motor dere skal se på, og den har ikke no spes svakheter meg bekjent.

Hvis den har gått 150k ca, er det ikke umulig at dysene eller ventilene tikker litt.

Kommer ann på oljeskift og bruk av tidligere eiere.

Utenom det er det vanlig at airbaglampa lyser i displayet pga dårlig kontakt på beltestrammer sensorn, eventuelt i sitteputa.

Gjerne passasjersida.

Pixlene i displayet har tendens til å dø også, finns et vasketriks for å muligens ordne det, nytt display koster 6-7 lapper.

Bremsene har også for vane å lagre masse småstein, siden rommet mellom skiva og beskyttelseskjoldet er ganske stort.

Hjul lagrene er ikke de beste heller, det hører du lett hvis de er gåene, som å kjøre på den hvite skulderstripa (motorvei).

Sikkert noen andre ting også, men disse er de som går igjen.

Har heldigvis ikke vært borti mange av de, og håper det fortsetter.

Bank i bordet.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider