Gå til innhold

problemer med kjølingen!!

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

jeg har problemer med kjøingen på ventoen min *TDK*

når jeg kjører ligger tempen på ca 70grader men dersom jeg står på tomgang stiger den til nærmere 100 grader og begynner å koke kort tid etter.. etter at den har kokt litt så må jeg fylle på nestn 2-2.5 liter..:hvaskjera alt kan nå ikke koke bort!!! kan det være toppakningen som har tatt kvelden?

kjølevifta tror jeg ikke fungerer.. iallefall har jeg ikke sett at den har gått rundt når motoren går og jeg gløtter inn i motorrommet:sleeping mulig det er en sikring elno.. selv om alle i sikringsboksen og i motorrommet er sjekket *tror iallefall at alle er sjekket*

er det sannsynlig at toppakingen er gåen? vet også at VW har litt problemer med termostaten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: :bump

kan det være at toppen har fått sprekker elno??

nå idet jeg skulle kjøre så fikk jeg kjørt 500meter så begynte lampen til olja å lyse/blinke og når lampa blinker så slutter turtelleren å fungere..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har problemer med kjøingen på ventoen min *TDK*

når jeg kjører ligger tempen på ca 70grader men dersom jeg står på tomgang stiger den til nærmere 100 grader og begynner å koke kort tid etter.. etter at den har kokt litt så må jeg fylle på nestn 2-2.5 liter..:hvaskjera alt kan nå ikke koke bort!!! kan det være toppakningen som har tatt kvelden?

kjølevifta tror jeg ikke fungerer.. iallefall har jeg ikke sett at den har gått rundt når motoren går og jeg gløtter inn i motorrommet:sleeping mulig det er en sikring elno.. selv om alle i sikringsboksen og i motorrommet er sjekket *tror iallefall at alle er sjekket*

er det sannsynlig at toppakingen er gåen? vet også at VW har litt problemer med termostaten..

Når vifta ikke vil gå skyldes det som regel en sikring, eller en temperaturbryter/termobryter på radiatoren som er gåen.. Jeg har ikke sett nedi motorrommet på din akkurat, men på min VentoCL hadde jeg en slik en som var klikka. Kjøpte ny på biltema, men passet den? neida.. Derfor kjøpte jeg en original på Møller bil, prisen er jo ikke så gale da.. Det var 3 poler på den jeg måtte ha.. fekk en med 2stk fra biltema.. sjekk me det før du kjøper.. grunnen til 3 poler er 2 forskjellige hastigheter til vifta.. alt etter hvor varmt det er..

Om vannet koker kan det jo hende at de litrene forsvinner ut trykkutligningsdrittgreiå der du fyller på vann.. Rund dings der du fyller på vatn, iallefall hos meg.. :) Tror det er en slags ordning i lokket på den deren som slipper ut om det blir for varmt.. kanskje du burde prøve det engang og se om det spruter... :P

Sjekk også rundt på alle slanger og tull, er det rust under på noen metallflater kan det være det er lekkasjer der.. Du får også sjekke om det er vann i olja då.. gudd løkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider