Gå til innhold

Audi 80 Quattro 2.2 Selges

Ranger emnet


Gringo

Anbefalte innlegg

Originally posted by ohm

jeg er den nybakte eier av denne perlen av en bil, skal legge ut noen bilder i morgen.

Måtte levere inn skiltene i dag for å ikke få avskiltnings begjæring på den. Ganske kjipt å ha "ny" bil og ikke kunne kjøre med den (tok en liten tur nå nettopp, men ikke si det til noen:D )

Blir nok en del jobb før jeg tør å prøve å få den godkjent. Kanalene må som kjent byttes, foringer i forstilling, håndbrekk (du kan dra i brekket til du blir grønn i trynet bilen triller like jævlig der du trodde det var flatt), Få av de jævla stygge USA lyktene, generell opprydding av det elektriske (stort sett ingenting funker som det skal).

Blir nok kanskje våren før bilen er klar for veien, så får jeg heller ordne meg noen prøveskilter hvis lysten blir for stor:D

 

Grattis blir bra dette :D :D :D :D :D :D :D

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

type 81 er til og med 84. Både som coupe og sedan. Disse har "rettere"front og litt smalere baklykter. Fikk type 81 med og uten femmer.

 

Type 85 er fra og med 85 til 86. disse har mer skrå front, breiere lister, litt andre sideblinkere og andre baklys enn type 81'en. Audi 90 kom aldri som type 81.....

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ohm

jeg er den nybakte eier av denne perlen av en bil, skal legge ut noen bilder i morgen.

Måtte levere inn skiltene i dag for å ikke få avskiltnings begjæring på den. Ganske kjipt å ha "ny" bil og ikke kunne kjøre med den (tok en liten tur nå nettopp, men ikke si det til noen:D )

Blir nok en del jobb før jeg tør å prøve å få den godkjent. Kanalene må som kjent byttes, foringer i forstilling, håndbrekk (du kan dra i brekket til du blir grønn i trynet bilen triller like jævlig der du trodde det var flatt), Få av de jævla stygge USA lyktene, generell opprydding av det elektriske (stort sett ingenting funker som det skal).

Blir nok kanskje våren før bilen er klar for veien, så får jeg heller ordne meg noen prøveskilter hvis lysten blir for stor:D

 

Hørtes jo ut som litt jobb, men du klarer det sikkert før våren? På håndbrekket er sikkert gjengepartiet knekt, mitt under bilen som man skrur fast mutteren som fordeler til de to vaierene. Dro på høggern for å skru av et håndbrekk der, da knakk jeg samme gjenger på 2 av 3 audir :-) på den siste så stanga ut til å være ny, så det gikk bra, hadde sikkert lønnt seg å kjøpe nye, :-)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ohm

jeg er den nybakte eier av denne perlen av en bil, skal legge ut noen bilder i morgen.

Måtte levere inn skiltene i dag for å ikke få avskiltnings begjæring på den. Ganske kjipt å ha "ny" bil og ikke kunne kjøre med den (tok en liten tur nå nettopp, men ikke si det til noen:D )

Blir nok en del jobb før jeg tør å prøve å få den godkjent. Kanalene må som kjent byttes, foringer i forstilling, håndbrekk (du kan dra i brekket til du blir grønn i trynet bilen triller like jævlig der du trodde det var flatt), Få av de jævla stygge USA lyktene, generell opprydding av det elektriske (stort sett ingenting funker som det skal).

Blir nok kanskje våren før bilen er klar for veien, så får jeg heller ordne meg noen prøveskilter hvis lysten blir for stor:D

 

Grattis :) Da ble den værende innad i "familien", det er godt :D

 

Ps, du får oppdatere signaturen din ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, er inne på tanken om å byggen en audi 80/90q med 2,2 20v turbo motor,men det å få det godkjent er det som er spørsmålet,har sendt en mail til vigenracing/bjørn vigen og han skrev som følger. står noe greier om ETKA der,hvis noen blir no klokere om en kan godkjent en slik bil etter å lest dette her så si i fra:)

En av forutsetningene for at vi skulle få godkjent bilen vår var å påvise

liketer i chassiset mellom urQuattro og Coupe Quattro. Her var det

tilstrekkelig likheter (like delenummer på karosserideler i ETKA utskrifter

på de respektive bilene) til at Biltilsynet godkjente at chassiset tålte den

ekstra effekten. Det er muligens en del like deler på sedanen også, men

blant annet taket er forskjellig, noe som kan være avgjørende. Du må nesten

bare skrive en søknad til Statens Vegvesen og høre med dem.

 

Bortsett fra chassiset er det bare skifte av bremser, foringer, støtdempere,

fjærer, etc. som skal til for at bilen skal takle effekten. Husk bare å

bruke godkjente deler (TÜV, SP, etc) eller påvisbare deler fra bil med

høyere effekt.

 

Etter hva jeg vet finnes det ikke sentrale direktiver på godkjenning av

ombygde biler så alt avgjøres lokalt på de respektive Trafikkstasjonene.

Begynn derfor med en søknad til biltilsynet, de kan forklare hva du kan,

skal og ikke kan gjøre. Og, ikke forvent noe hjelp fra Møller sentralt...

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ETKA er reservedelprogrammet som Møller bruker.

 

Og det jeg i korthet forteller deg er at det KUN er Statens Vegvesen (Biltilsynet) som kan avgjøre om du får godkjent en ombygging. Hva de krever av dokumentasjon varierer. Noen bruker faktisk sunn fornuft (slik som i vårt tilfelle), mens andre krever et lass med godkjenninger.

 

Derfor; hør med trafikkstasjonen!

 

Mvh

Bjørn Vigen

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår