Gå til innhold

grevde ned en plymouth i 1957. skal greves opp i 2007... (med bilder)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De har jo heller ingen nytte av denne bilen. Lurer hva som skjer med bilen. Vrakes den, kommer det ett bilbygerfirma på banen som bygger den opp(boyd?), blir den plasert på ett museum slik den står?.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinneren av nedgravd bil døde i 1979...

 

les mer her..

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/24/504387.html

 

rimelig sikker på at vinneren er i bedre stand enn bilen.....:crazysant:

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette har blitt tatt opp før, men innlegg på Boyd's hjemmeside gir kanskje noen pekepinn på hva som vil skje:

 

::Restoring the 1957 Belvedere::

"The TV crew did go to Tulsa to film the event, but the car was a total loss. It's been submerged in water for 50 years. The metal is gone. Our guy Chris Smith was there and said you could actually put your finger thru the side of the car. No resurrecting that one. What a shame."

 

"Its a shame that the car was in such bad shape. The body was paper thin in some places and the interior was severly damaged, the rear leaf springs had rusted and broke off. When Dan pulled out the oil dipstick, water poured out. The car must have been submerged in water several times over the last fifty years. For all of us involved, it was an honor to be a part of their history. We did our best to help preserve the car and its contents by being as careful as possible. I hope that the car would be put into a museum and appreciated for what she is, as a piece of Tulsa's wonderful history. Chris"

 

Museum neste... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette har blitt tatt opp før, men innlegg på Boyd's hjemmeside gir kanskje noen pekepinn på hva som vil skje:

 

::Restoring the 1957 Belvedere::

"The TV crew did go to Tulsa to film the event, but the car was a total loss. It's been submerged in water for 50 years. The metal is gone. Our guy Chris Smith was there and said you could actually put your finger thru the side of the car. No resurrecting that one. What a shame."

 

"Its a shame that the car was in such bad shape. The body was paper thin in some places and the interior was severly damaged, the rear leaf springs had rusted and broke off. When Dan pulled out the oil dipstick, water poured out. The car must have been submerged in water several times over the last fifty years. For all of us involved, it was an honor to be a part of their history. We did our best to help preserve the car and its contents by being as careful as possible. I hope that the car would be put into a museum and appreciated for what she is, as a piece of Tulsa's wonderful history. Chris"

 

Museum neste... :-)

 

Kjempebra at du kom med dette inlegget :D

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på en mailliste og forum for 55-61 MoPars. Mange medlemmer var i Tulsa og fulgte oppgravingen og hele jippoet på nært hold. Det er mange i dette miljøet som rev seg i håret når de hørte at Boyd Coddington skulle være med på arrangementet. De skulle bl.a førsøke å starte bilen om den hadde vært i såpass stand. De som ikke klarer å starte en fabrikkny motor en gang. Men, show er show. De var livredde at dustene fra Boyd skulle begynne å ødelegge bilen.

 

I Tulsa kom det signaler fra godt informert hold at eieren av 57 Heaven var meget seriøst intresert å kjøpe bilen. For de som ikke har hørt om 57 Heaven så er det en privat samler som begynte med å kjøpe en 57 Convertible av alle bilmerker og modeller, når det var gjennomført så fortsatte han med sjeldne lukkede modeller. Det har vært en lukket samling i Arizona, men nå er den i ferd med å åpnes for publikum i Los Angeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke med i noen mailingliste men hadde veldig lyst til å reise bort å se på denne delen av historien.

 

Som så mye av mine planer ble heller ikke dette noe av, men jeg har fulgt litt med på nettet og sett SÅ mange som fortvilte over at Boyd skulle ha fingrene borti denne bilen. De bare forventet at han skulle putte inn et digitalt speedometer før han evt fikk startet bilen.

 

Men - hva hadde skjedd om bilen var i mint-condition og de bare vred rundt nøkkelen? En motor som har stått i 50 år krever vel LITT omsorg før den "bare" kan startes?

En slik Tornerosesøvn gjør nok at motoren hadde satt seg temmelig godt, samt at det ikke ville finnes fnugg av (olje-)fuktighet i mellom de bevegelige delene som motoren består av.

 

Skulle gjerne vært der - selv om jippoen var en fiasko og bilen var så råtten som den var. Synes allikavel at dette er en stor del av vår bilhistorie.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser da e masse delte meininga om "stunte" dei hadde for 50 år si, men da va jo faktisk ganske kult å sjå då :-)..

 

E jo ikkje sikkert bilen e såååååå galen så dei karane fra boyd å sei sku ha da te, for eg har ikkje sitt dei prøva seg på NÅKEN skikkelig dårlige bila før.. Høyre dei seie; ååh, nå har me berre sååå masse jobb foran oss altså.. denna bilen e heilt vrak og bla,bla,bla.. Eg har ikkje sitt alle episodane,så kanskje eg ikkje har så mykje eg sku ha sagt (hehe :) ), men syns nå sjøl dei har relativt brukbare objekt som utgangspunkt når dei bygge bil..

 

Men nok om da.. ska eg kanskje ut i hagen og grava ne novaen min nå? tja..... nææh :-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro!! det jeg synes dem kunne ha tenkt på for 50år siden var at ikke di ikke hadde lagt opp luftekanaler ned og drenering i bunn for å sleppe ut vann..for det viste jo folk som bygde hus for 50år siden tilogmed at vis man ikke har lufte kanaler i en kjeller i et hus så blir det fuktig der! da hadde resultatet vert noe helt annet :)

 

og bilen burte bare ha stått uten noe over seg og ikke innpakket.

og kansje oxo bare ha sprøyta bilen med et tynt lag med olje hadde oxo kansje gjort susen?!?

 

Blir nok bra vis Boyd å dem ordner den opp.. meen blir ikke lett.

"som vanlig" så blir nok masse banning der :)

 

//Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår