Gå til innhold

hva bør jeg ta ut av bilen før jeg vraker den?

Ranger emnet

BadMikke

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har snakka med en som jobber på høggern og alle vraka må leveres til sine merkeverksteder.

Det er pga. at han ikke kan reglene! ;)

Det er fortsatt huggerier som tar i mot vrak (fks. Kristiansens Bilopphuggeri i elverum), du får like mye for vraket ditt nå som før! Det som er forandra er at huggeriene fikk ca. 600kr pr. vrak de leverte til staten før (som de igjen smelta om) men nå er det borte så nå sender bilopphuggeriene bilene selv til omsmelting og får ca. 600kr rett utbetalt av det som smelter om de!

Hvis dere skjønner? Det er mange huggerier som har blitt lakt ned etter som jeg skjønner men de fleste litt store driver på enda og kommer altid til og gjøre det!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pga. at han ikke kan reglene! ;)

Det er fortsatt huggerier som tar i mot vrak (fks. Kristiansens Bilopphuggeri i elverum), du får like mye for vraket ditt nå som før! Det som er forandra er at huggeriene fikk ca. 600kr pr. vrak de leverte til staten før (som de igjen smelta om) men nå er det borte så nå sender bilopphuggeriene bilene selv til omsmelting og får ca. 600kr rett utbetalt av det som smelter om de!

Hvis dere skjønner? Det er mange huggerier som har blitt lakt ned etter som jeg skjønner men de fleste litt store driver på enda og kommer altid til og gjøre det!;)

Ja, men det virker som de har en slags "streik" å nekter å ta imot vrak...hvertfall her i Bodø. :(

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som det sitter 1031 bak aksel på den, den er verdt og ta av.

ja men jeg har ikke muligheten til og ta av sånne ting. men vist noen er inntrisert kan de får det som er igjen av bilen etter jeg har plukka ut tinga for en rimlig pris ;) hehe..

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidder ikke høgge den før jeg har solgt det som er og selge på den :P åssen det?

hadde lyst til og ta vare på den, men skal i millitæret og har ikke noen steder og ha den.. og den begynner og ruste bort vett :'(

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider