Gå til innhold

Fjerning av tektyl. Noen som veit ka som tek de?

Ranger emnet

Sikaflex

Anbefalte innlegg

ja som sakt.. nåken som veit ka stoff som teke tektyl?

Skal du ha bilen helt ren under så er det sikkert mange måter å gjøre det på, men jeg brukte propanbrenner og skrape.

Når jeg var ferdig med å skrape så reiste jeg på biltema og handlet inn en handlekurv med roterende stålbørster og munnbind, så var det bare å sette i gang med å slipe ned. En jævlig jobb, men det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha bilen helt ren under så er det sikkert mange måter å gjøre det på, men jeg brukte propanbrenner og skrape.

Når jeg var ferdig med å skrape så reiste jeg på biltema og handlet inn en handlekurv med roterende stålbørster og munnbind, så var det bare å sette i gang med å slipe ned. En jævlig jobb, men det blir bra.

ja.. men tenkte litt på mer inne i hjulbrønnane å sant ej..

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta deg en titt på min 164 med B6304F å M90H prosjekt på 160-forumet.. der holder eg nå på å fjærne tektyl.. eg bruker varmepistol til å varme opp tektylen,

så skraper eg reint med sparkelspade å kniv så reint som råd og til slutt bruka eg grytteskure-svamp med avfetting på å skrubber, til slutt tørker eg reint med filler.. resultate kan du sjå på prosjekt-tråden:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme med propanbrenner, så skrape. Det resterende kan vaskes av med bensin og fille.

Bensin og fille ja, og få en rus på kjøpet, hm ikke bra hehe.

Label off sprayen på biltema fungerer ikke til klistremerker som den skal gjøre men derimot tektyl er den bra på, og lukter godt gjør den også :)

brukte den på min, fungerte fett det, helt tilfeldigt at jeg fant ut det.

skrap vekk det verste og på tynt resterende så bruk Label off spray fra biltema, det funket i allefall hos meg.

Funker også bra på gummi rester rundt vinduene.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har blitt anbefalt å gjøre dette når det er kaldt.

Tektylen blir mer porøs i kulde og vil da lettere slippe taket.

Skrapt mye tectyl du da? :boxers

Flere fremgangsmåter her.

Varme, skrape så løsemiddel of choice(sånn. nå slipper jeg å bli i rettesatt).

Tynner funker.. White spirit funker.. bensin funker.. osv..

Går også å steamvaske av for de som har muligheten til det.

79 Volvo 242 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider