Gå til innhold

Lakkering av motorblokk

Ranger emnet

Sevrin

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eller så har de som en nevner mye bra motorfarge på http://www.gasolin.no. Det er ikke alle fargene som står i nedtrekksfeltet i webshop'en, men det løser du ved å bestille en vilkårlig farge og spesifisisere hva slags farge du egentlig vil ha i merknadsfeltet. Det kan tenkes at de har forbedret denne snag'en siden jeg bestilte motorlakk der i fjor sommer.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grønn!?

På volvo penta forhandlerne har de både grønn og rød motorlakk(orginalfargene).

Jeg kjøpte det til motoren min. Rød selvsagt ;)

Funker bra, er 1,5 år siden jeg lakket den og har ikkje flasset av.

Er vel noe med at motorlakk skal slippe ut varme også, og ikkje isolere den inne????

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelle tips for at lakken skal sitte...

* Rengjør godt!

* Et tynnt lag med en god grunning, jeg har god erfaring med Würth heftgrunn pluss, denne er rustbeskyttende og varmebestandig.

* Påfør tynne lag med lakk til du får det heldekkende, mange lag gir ikke sterkere lakk. Jeg har brukt Würth Spesial lakk (varmebestandig), men er usikker på om den fåes i rød.

* Uansett hvordan du gjorde det, ble det ikke bedre enn hvor rent det var i utgangspunktet...

Wurth sine produkter er fine, fordi de er hurtigtørkende.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på å prøve calipperlakk ja. lakkerte calipperne bak for 4 år siden og de er like røde. da kjøpte jeg calipper lakk hos thorshov på strømmen.

87 240Turbo. lyst på 350hk.

99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P

99 Vectra B 2,0 16v CD stv.

old volvos never die, they only go faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...