Gå til innhold

Kjøp av Audi 80

Ranger emnet

Nordvang

Anbefalte innlegg

Heihei folkens :) håper jeg har funnet rett tråd og poste tråden min i.

Jeg vurderer å kjøpe meg en Audi 80, til mellom 30 og 50 tusen kroner.

Har hørt litt rundt og mange sier at bensinmotorene på 2.0 liter er veldig "daue", noen som har noe erfaringer rundt dette?

Tips generelt mottas også med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den prisklassen får du jo B4 (92-94)kaross med den motoren, så litt feil sted å legge tråden, men ikke helt;)

Det er ikke akkurat noen rå motor med sine 115hk på over 1000kg med bil.

2.3 går nok bedre, men bruker endel mer bensin også...

Vil anbefale deg og fleske til med 70-80k om du har muligheten, da får du rask mye morsommere audier, Feks 80 competition(140hk og quattro) eller 90 coupe eller sedan med femmer og quattro for rund 50-60k og opp.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo det er du som har sendt melding til meg ang min quattro B4:) Ville nok kanskje kjøpt meg en med 5sylindra motoren hvertfall, når en først sku lagt såpass med penger i en audi 80. Min har jo quattro og 136hk 5`er motoren og den går greit, jevnt bra drag, men absolutt ingen racer-bil. Men går fint an å leke seg med på vinteren, og det er jo ikke mye som stopper en quattro når det gjelder fremkommenlighet. :) Min bruker akkurat 1liter på mila på blandet kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både 1.8S og 2.0E med katalysator er steindaue motorer, uten går det an i en viss grad. Dog, i den prisklassen vil jeg heller anbefale en Audi 90 eller Coupe med femmermotor. Finnes med sekser på 2.6 og 2.8 også, men da må du nok høyere opp i pris. Finnes også en utgave med 2.0 16v-motor, men dette er en spesialmodell det ikke finnes mange av, og du skal ha flaks om du kommer over en.

Du har også Audi 80 Competition, denne er produsert i 2500 eksemplarer, men ligger også litt høyere i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider