Gå til innhold

2-takt BIL!

Ranger emnet

armenminau

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler deg å søke opp litt informasjon før du sprer om deg med feilaktige påstander.

Jeg glemte ordet "nye". Er det å glemme et enkelt ord i et innlegg en alvorlig forbrytelse på dette forumet?

Feilaktige påstander er i hvert fall lov på forumet, det ser man av de utallige sykkelhetstrådene, der mangelfulle kunnskaper om trafikkreglene de siste 20 årene er helt normalt og noe som det ikke blir slått ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på http://www.ndu.no

Det er en DKW klubb egentlig, men IFA, Wartburg og andre totaktere er også velkomment.

Troll var vel bygget med Gutbrod motor (og ramme?) som var heller skrøpelige greier. SAAB har motorkonstruksjonen sin fra DKW mener jeg.

Totaktere er overraskende spreke. Selv om DKW'en min bare har 750ccm og 34 hk, drar den lett rundt på 700kg bil.

Sett prosjekttråden min? (link i signatur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte ordet "nye". Er det å glemme et enkelt ord i et innlegg en alvorlig forbrytelse på dette forumet?

Feilaktige påstander er i hvert fall lov på forumet, det ser man av de utallige sykkelhetstrådene, der mangelfulle kunnskaper om trafikkreglene de siste 20 årene er helt normalt og noe som det ikke blir slått ned på.

Leste du innlegget mitt? Syklene jeg nevnte kom/kommer som 2007 modell og fortsatt som 2-takt.

Så dette var mer enn å glemme et ord.

Jeg tror heller ikke at 2-taktbiler er ulovlige, så lenge de greier å holde utslipp- og støykravene.

Jeg vil tro at de ikke produseres fordi 4-takt er mer driftsikkert, gir bedre bunndrag, lavere forbruk, mindre støy og at nesten ingen ville kjøpt en slik bil.

armenminau: Turbo. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider