DOCTOR Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Tenkte å ta inn en S60 fra tyskland, men lurer på om jeg bør gå for den nye 185hk eller den gamle 163hk? Bilen blir vel chipet, men er litt usikker på om DPF i 185hk tåler chipping. Hadde vært fin å hørt andres erfaringer om den nye vs gamle D5ern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Jeg leste at 163 og 185hk D5 er samme motoren, bare den ene er justert for lavere effekt (pga. avgifter). Men jeg får det ikke helt til å stemme her: http://sv.bsrab.se/products/ De lover iallefall en god del power til 185 versjonen. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 jeg mener 126 og 185 hk er samme, bare annen elektronik. 163 hk er en litt annen motor. derfor kan 126hk chippes til mer en 163hkmotoren kan. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rhoydal Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 jeg mener 126 og 185 hk er samme, bare annen elektronik. 163 hk er en litt annen motor. derfor kan 126hk chippes til mer en 163hkmotoren kan. heh, jeg spurte en selger hos Volvo om akkurat det der og jeg fikk til svar at motorene ikke hadde samme turbo!:ratatatat men men, han skulle vel bare selge :boxers Siter 96 - Volvo 940 - B230FK 92 - Volvo 740 SE - B230F - x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 126 og 185 hk motorene er helt like. Samme delenummer på turbo, dyser, kammer, topp osv. 130 og 163hk er det samme, men er forskjellige fra 126 og 185hk. Ville absolutt valgt den nye motoren. Mye roligere gange, og mye stillere. Går også mye bedre enn gamle 163hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rhoydal Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 126 og 185 hk motorene er helt like. Samme delenummer på turbo, dyser, kammer, topp osv.130 og 163hk er det samme, men er forskjellige fra 126 og 185hk. Ville absolutt valgt den nye motoren. Mye roligere gange, og mye stillere. Går også mye bedre enn gamle 163hk Men på den 126hk'en? fås den med 6 trinns manuell slik som de andre modellene da? Siter 96 - Volvo 940 - B230FK 92 - Volvo 740 SE - B230F - x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 126 og 185 hk motorene er helt like. Samme delenummer på turbo, dyser, kammer, topp osv.130 og 163hk er det samme, men er forskjellige fra 126 og 185hk. Ville absolutt valgt den nye motoren. Mye roligere gange, og mye stillere. Går også mye bedre enn gamle 163hk Ja, sannelig.. S60 D, S60 2.4D og D5 er da samme motoren iflg. ytelse etter chip til BSR. 220hk/455nm v/. steg.3. Det hadde vært noe i en volvo amazon! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Men på den 126hk'en? fås den med 6 trinns manuell slik som de andre modellene da? Nei. 126 hk kom kun med 5 trinn manuell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sputnik Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Termostat til VolvoD5 Er det noen som har erfaring med bytte? Er det en spesiell grunn til at hele termstathuset selges? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Skal en ta inn en gammel D5 så ta inn 130 hk og chip den. Da sparer du endel kroner i avgifter osv... Husk å ta inn en med bra med utstyr.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 Gamle D5en går rimeligere enn den nye. Dette pga partikkelfilteret. Personlig ville jeg gått for 185 hk. Den blir sikkert også rimeligere enn 163 pga at 185hk'eren (og 126 hk) klarer Euro4 kravene, noe 163 og 130 hk'eren ikke klarer. Billigest blir nok 126 hesteren om du uansett skal chippe, Euro4 og lavest hk avgift på den. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.