Gå til innhold

mkII spørsmål


Laaars

Anbefalte innlegg

Jeg har en mkII på hånda... er ikke i så veldig bra stand, men ikke verre enn at den kan fikses...

 

SÅ, jeg bare lurer. Hva kan gjøres med en slik bil for at den skal gå no sinnsykt? Drit i registrering, skal være banebil.

 

Cossiemotor? Ja, hvor mye kan man presse ut av en sånn motor da?

 

Trenger litt info...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er litt inne på tanken selv. Det som er greit med cosworth motorene er at det er så vanvittig mange som har dem, så det er billig med deler og MYE kunnskap ute å går:D :D :D

 

Hvis du lurer på hvordan de passer inn i escorten så står det du trenger å vite her:

http://www.fasterfords.com/cossy_into_mk2.htm

 

Noen som hvet hvor man kan få tak i en cosworth motor? kan gått være skjært osv.

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Jeg har en mkII på hånda... er ikke i så veldig bra stand, men ikke verre enn at den kan fikses...

 

SÅ, jeg bare lurer. Hva kan gjøres med en slik bil for at den skal gå no sinnsykt? Drit i registrering, skal være banebil.

 

Cossiemotor? Ja, hvor mye kan man presse ut av en sånn motor da?

 

Trenger litt info...

 

 

cossie motoren kan du greie hvertfall 700 ekte hk i... Men hva hjelper det ! trenger deler for en god del penger på understell og diverse.. En annen ting en kan putte i er en rover v8 for eks.. masse billige deler til de motorene og da har en heller ikke lag.. på denne bilen kan du putte inn de meste av motorer bare de ikke er for store.. alt er mulig hvis en har ubegrensede midler..

 

 

Det jeg anbefaler er å kjøpe en mk2 rallybil, sette inn cossie motor forandre utveksling, så har du en knall bra banebil...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v8! skal ikke lage en understyring maskin heller da:D :D :D

Tror nok det er best med firer på så lette biler.

 

Dette er kanskje "off topic", men det håper det kan hjelpe noen litt på vei:

 

"Har holdt litt på med bmw 2002 og der fikk man regitrert de med m3 motor(194hk). Det er jo omtrent samme års modell, og nesten samme vekt.

 

Det de gjorde var at de allerede hadde fått godkjent en av bilene hos biltilsynet med m3 motor. Og for det må du ha et papir fra bmw.

Da den første bilen ble godkjent med denne motoren, dro de andre til bmw sammen med den første bilen som ble godkjent, og sammenlignet størrelse på bremser, fjærbein osv. og deretter fikk alle godkjenning papirer på motoren. og så var det bare å vise papiret til biltilsynet:D "

 

Det jeg prøver å si er at hvis bare 1 person har fått godkjent en escort med cosworth motor, så går resten mer eller mindre av seg selv;) (hehe, bled vist litt revet med her, men men)

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er litt forvirra her... noen mener cossie, andre mener v8....

Bare spør, hva blir billigst sånn alt i alt? Skal bare være et morro-prosjekt. Jeg regna med noe rundt 700hk i Cossie motoren, ruud hadde vel 712hk eller noe?

 

Greide ikke han å dra fra Dahlbäck? :D

 

rad.jpg

Dette så jo litt tiltrekkende ut!!

 

 

Noen som har bilder av noen gromme mkII'ere ?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært veldig artig, enda artigere å dra fra Dahlbäck Golf'en :D

 

Men det koster nok en del å få 700hk fra en Cossie motor... så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller.

 

Men som sagt, hvis noen hadde hatt noen bilder av noen FINE mkII'ere, så hadde det vært supert. Gjerne litt info også... synes også det er viktig at den ser fin ut! :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laars: 400 hk i en cosworth motor bør ikke koste all verden.. Jeg tenker rundt 40 000 hvs en bruker standard råder og stempler.. litt porting og større turbo pluss at alt må være teknisk bra, nyborret osv.. ett 330 kit vil også flytte seg bra i denne bilen som vil veie ca 950 kg..

 

 

2002ti: en rover v8 er vel i helaluminium eller så kan en putte inn en metro 6r4 motor feks.. disse motorene er ikke så veldig mye tyngre og har en utrolig respons når de er bygget på rett måte.

dessuten er de veldig korte.. Men optimal vektfordeling for en bakhjulstrekk vil en vel aldri oppnå med en slik ekstra vekt. Optimalt er 46% foran og 54% bak iflg cars&car conversions som er et engelsk bilblad..

 

 

Generelt så vil det gå ganske greit å godkjenne en slik bil med cossie motor, men en må belage seg på å ha de rette delene og ta kontakt med det lokale biltilsyn før en setter igang. Ha en hyggelig tone med de fra dag en. Ha med eksempler av biler, skriv opp modifikasjoner du har tenkt å gjøre.. La mannen med tyttebærpoliti dressen få litt interesse og gi deg litt tips så skal alt gå så mye lettere.. Godsnakk og smil er alfa og omega.. Nytter liksom ikke komme med en ferdigbygd bil og SKAL ha den godkjent, da kan en fort bli upopulær...

 

Ta kontakt med escortklubben i norge. Vet at de har endel papirer på ombygging av disse bilene. Ford Norge har så å si sluttet å hjelpe en med dette.. Jeg vet desverre ikke hvem som er kontaktperson, men kanskje noen her har et tlf nr elller 3???

 

 

lykke til hvertfall, varmer et escort hjerte at fler og fler åpner øynene for de uante muligheter med denne bilen.l

 

 

mvh kjetil rosenvold

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Uff, er litt forvirra her... noen mener cossie, andre mener v8....

Bare spør, hva blir billigst sånn alt i alt? Skal bare være et morro-prosjekt. Jeg regna med noe rundt 700hk i Cossie motoren, ruud hadde vel 712hk eller noe?

 

Greide ikke han å dra fra Dahlbäck? :D

 

rad.jpg

Dette så jo litt tiltrekkende ut!!

 

 

Noen som har bilder av noen gromme mkII'ere ?

 

dette motorrommet er til å dø for!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Helt rått..........................

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, helaluminium! Har hørt om hel aluminium motorer før, men trodde ikke de fantes i rover:rolleyes:

Holdt på å bli kastet ut av bmw 02/coupe klubben da jeg nevnte å sette 325 motor i min bmw 2002ti:D Har hørt om noen i senere tid som har satt 325 motor i 02 og det understyrer visst veldig.

Men som sagt hvet ingenting om aluminium motorer.

 

Noen som hvet ca. hva cosworth motorene ligger på?

Kan man få tak i vrakede cosworther på høggern, eller er det bare å glemme å se etter?

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nok glemme å finne det på høggern.. da skal en være ekstremt heldig. søk på http://www.mobile.de

 

kan hende en finner en bil til en vettug pris der og kan da selge alt en ikke trenger så kommer det til å gå ganske i null. får en grei bil der for rundt 30 k... selger lett deler for 20 k... og vips så har en en helt bra motor og ledningsnett for ca 10k som en vet går.

 

bare et tips:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår