Gå til innhold

mkII spørsmål


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi er en gjeng som skal gå sammen og bestille quaife sperre differ, er vel 3-5 folk hittil, fra england, og jo flere jo billigere forhåpentligvis, så hvis du har penger før november/desember så er det bare å hoppe på toget :)

Og hvis du tar livet av en quaife diff så får du en premie av meg :)

 

Og skal du ha 400 hester så holder det nok ikke med bladfjører og trommler..

Så det koster nok mere en de 20 000kronene en cossie motor koster..

 

og rotta til dahlbekk tar du nok ikke...

da må du isåfall bygge om til 4wd og mekke understellet helt verst..

 

MEn hold oss for all del oppdatert da :D

og prisen på quaife diffen ligger mellom 5 og 7000kroner.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten mulighet å ta dalmøkk ja..

 

men hva med denne engelske her

 

 

rover 4500cc transplant,forged pistons,big valve heads, hybrid nitrous cam, 600cfm pump holley, two stage nitrous---

 

 

 

0-60 mph: 3.3 sek

0-100mph: 8.46

1/4 mile:11.84

 

ikke værst for noe som ikke koster all verden.... eller hur...

 

fins sikkert råerer da.. dette var en mk 1 escort....

 

ganske vilt da martin hadland kjører 0-60 på3.38m 4wd!!! husk at escorten hadde 2wd!!! hadland har en esc cossie med 513 hk her da, men har oppgradert endel senere..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis ikke den skal brukes til annet en bane kjøring så sett in en mazda wankel trur de heter 13b de får du jo over 300hk i og veier ikke noe trur ikke prisen er så ille heller holder på med escort mk1 med cosworth selv det blir fort dyrt med bremser og understel har sett noen escorter fra england med wankel det skal gå veldig godt

70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth

73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side

98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2002ti

Hvordan blir det å få alt til å passe med cosworth motor og quaife diff?

 

Du bruker bare en atlas aksling, og en gr. 4 mellomaksling som bør kortes ned ett par cm så skal den gå rett på cossie girkassa.

Har bare lest om dette, har null erfaring med å gjøre dette selv..

 

Men sørg for all del å ha råder i escorten a gitt :)

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESCORT MK1 COSWORTH: Du sier det blir dyrt med understell, men er det noe spesielt man må ha som trekker opp?

 

Jeg hadde tenkt ca. 10 000kr til bremser (wilwood tenkte jeg)

5000kr til foringer og stag.

og 10-15 000 til dempere med skikkelige frærbein osv.

 

Hvet du om noe mer? så jeg slipper å få noen store overaskelser...

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha en skikkelig bakaksel+ sperre... wattlink, 4 link... disse delene har brukbare priser i england, men koster blod i norge..

 

Må nok ha tårn bak , da enten med fjørbein eller bruke slipper bladfjær med stående demper... har man ikke 4 link og div kan en glemme å få effekten ned i bakken....

 

det orginale hjul opphenget bak på en escort rs er beregnet til ca 130 hk.. etter det føles det som lapskaus...

 

det som er mest jobb er å sveise inn tårn til fjørbein eller dempere bak pluss kassene til 4 link.. disse kassene har jeg sett flere ganger blitt litt feil plassert.... vil oxo anbefale å lage bedre plass til bakaksel mellom 4 link kassene...

 

disse tinga koster ikke altfor mye , men er tidkrevende...:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de bilene som er godkjent som jeg vet om er det 4link,watlink,turret kit(stående demper kasser),bur,forsterket karrosseri,stor atlas eller rs aksel de holder vist greit vis du ikke prøver og drepe de,world cup travers,store bremser det vil si vis du bygger etter gr4 escort homoligering eller bedre da skal ikke det være noe problem med godkjening men du bæø ha homoligerings papirer og vise til for biltilsynet kan ikke vite alt om alle biler

 

delene kan kjøpes hos rally design i england dette vil du spare mange tusen kr på ca halv pris av kollevold og delene har du etter 3-5 dager på døra er veldig godt fornøyd med det jeg har kjøpt fra rally design

70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth

73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side

98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! Var ikke sikker på om man trengte 4 link og wattlink.

 

Jeg har ikke så mye erfaring, mer teoretisk kunnskap. Jeg har tilgang til garage, men kan ikke sveise selv. Hvis det er veldig mye sveising, annbefaler du da bare å gi opp? Eller er det mulig å få sveisingen satt bort uten at det koster skjorta?

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du skal kjøre med cossi girkasse så må du sveise inn ny tunnel i gulvet også min erfaring er på escort angående rust er vis ikke bilen er ned plukket så den er lett og se over og det er mye utvendig vil du få deg en overraskelse når den er nedplukket for de ruster for det meste innenfra og ut vis det ikke er utvendige skader som har forårsaket rusten

 

2002ti du kan ringe meg på 90091552 vis du vil og jeg kan fortelle deg det du må eventuelt se etter for og ikke kjøpe deg for mye arbeid vis ikke du kan sveise selv så er det som regel mange timer sveising på en escort og vis du ikke har en kammerat som er bil kyndig sveiser som kan hjelpe deg billig så ikke begyn på dette for det blir dyrt uten og ha sett bilen men med noe sveise arbeid i karrosseri +bur+4 link+watlink+turret kit så snakker vi i hverfall om minst 50 timer sveising og platearbeid

70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth

73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side

98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner...kjipt at det skal være så vanvittig mye arbeid.

Er det ok om jeg ringer om en times tid?

 

Dette er kanskje litt feil sted å spørre om det, men siden vi allerede er inne på det. Hva med å kjøpe en cosworth fra for eksempel Tyskland og setter over delene til en sierra?

Er jo litt jobb da, men det er jo litt av morroa;)

Det må jo vertfall bli en god del billigere enn å kjøpe ny cosworth i Norge

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår