Gå til innhold

Galskap2k: Ford Granada - 2.8i Turbo prosjekt

Ranger emnet

Galskap2k

Anbefalte innlegg

Da er det kanskje på tide med en liten update? Det har skjedd MYE siden sist jeg skrev her nå.. men jeg må årdne meg ny kabel fra kamera til data før jeg kan legge opp bilder, men skriver ferdi litt om det som har skjedd.

Hele forrige uke gikk med til nedpussing å spakling å vasking av bil, lakk kom på fredagsnatt, og 2. strøk lørdags morgen. hele bilen ble lakkert blå. Søndagsmorgen skulle jeg og en kompis ute på en tur, vi starta opp og hadde kjørt omtrent ei mil, før vi hørte tikkelyder som bare F fra motoren,, kjørte noen få kilometer med det, så gikk den kun på 3 sylindre... kjørte ytterligere noen KM og den gikk plutselig på 2. ( så utrolig lat den ble ) *-) kjørte dritt'n heimover.. og den siste kilometern før vi kom til huset fant vi ut vi skulle tune motore'n nå inni satan! så da ble det første gir og full gass!.. tenk dere det turtallet! vi kom ikke lengre enn 400-500 meter før expasjonstanken eksploderete.. og det røyk som satan av bile'n ( vannet som kokte ) har film av dette :D så kjørte vi siste stykket hjemover, og det var så vidt motoren gikk fremover.. reiv ut motor'n å tredde endi en 2.0 V6 jeg hadde liggende, monterte inn, var ferdig natt til mandag, og når vi hadde på vann på radiatoren, fant vi ut til vår store glede att det var ett hull i blokka ved motorfestet det lak ut vann i... *kjempemorsomt* så nå i denne skrivende stund er motoren på vei ut av bilen igjenn! så nå blir det nedpussing og lakkering av motorrom fram til helga.. hvor jeg da skal inn til trondheim og hente en trimmet 2.8... bilder, filmer og oppdateringer kommer

Mitt E36 turbo Prosjekt

Man har alltids vinkelsliper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har vært og henta 2.8'en nå.. viste seg å være en I motor:) wohoo:D attpåtil den er trimmet.. skal ta bilder av den og monteringa i morgen:) (dag) å evt. filme noen prøverunder på glattisen:p håper på å få til det nå:) da er det bare turbo og styling som mangler på prosjektet

Mitt E36 turbo Prosjekt

Man har alltids vinkelsliper

Lenke til kommentar
Del på andre sider