Gå til innhold

Spinner på begge hjulene innimellom, diff?

Ranger emnet


Ongabonga

Anbefalte innlegg

Var ute å leika i går, først på rein is- begge hjulene spant.

Så opp en bakke med is og snø, begge hjulene spant.

Så kjørte jeg bilen opp til ett tre, begge hjulene spant og etter en stund burna jeg med begge hjulene.

Prøvde en gang til, men da spant kun det ene hjulet.

Har jeg differensialsperre eller hva har jeg?

Det er en 91 mod sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å leika i går, først på rein is- begge hjulene spant.

Så opp en bakke med is og snø, begge hjulene spant.

Så kjørte jeg bilen opp til ett tre, begge hjulene spant og etter en stund burna jeg med begge hjulene.

Prøvde en gang til, men da spant kun det ene hjulet.

Har jeg differensialsperre eller hva har jeg?

Det er en 91 mod sedan.

 

Må ikke ha differensialsperre for å spinne på begge hjula, man får med seg det andre hjulet også ;)

 

Er nok ikke differensialsperre tror jeg..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jekk opp bilen på kroken hvis du har å snurr på hjulet på ene siden... hvis det er sperre skal det andre hjulet gå samme vei

 

Tull! Det må være motstand før bremsen hugger inn.

Hvis du vil finne ut om du har sperre, stå med det ene hjulet på gress/grus/is, og det andre på asfalt. Så prøver du å spinne, finner det fort ut da :)

Eller du kan se under der, om det er et slags stål-merke som er skruet på bakakslingen, som står at det er diffbrems.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! Det må være motstand før bremsen hugger inn.

Hvis du vil finne ut om du har sperre, stå med det ene hjulet på gress/grus/is, og det andre på asfalt. Så prøver du å spinne, finner det fort ut da :)

Eller du kan se under der, om det er et slags stål-merke som er skruet på bakakslingen, som står at det er diffbrems.

 

Tull! fra din side også.

Diffbremsen er forspent med ett visst moment og det skal det momentet til for å bryte den opp.

Uavhengig om det er truetrac eller lamelldiffen så går den samme vei når du vrir på hjulet, og du klarer ikke å holde det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt så er det tett før bakakslinga ryker, da å spinner du på begge hjula..

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge meg med her.. På min bil har jeg org ettermontert sperre.. Denne drar med seg begge hjulene uansett om jeg har ett på asfalt å ett på is, eller begge på asfalt.. Eneste er når jeg clutcher litt i rundkjøringer at det ene hjulet ikke henger så godt med... Funker greit rett fram og i slakke svinger.

 

Noen som kan si meg hvilken sperre jeg har?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge meg med her.. På min bil har jeg org ettermontert sperre.. Denne drar med seg begge hjulene uansett om jeg har ett på asfalt å ett på is, eller begge på asfalt.. Eneste er når jeg clutcher litt i rundkjøringer at det ene hjulet ikke henger så godt med... Funker greit rett fram og i slakke svinger.

 

Noen som kan si meg hvilken sperre jeg har?

 

Orginal diffene til 240 er lammelldiffer, dvs av og på - sperre.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi grepet til de forskjellige hjulene er så forskjellig at bremsen ikke klarer å holde igjen

 

Lamellbrems er ikke av eller på...

 

I teorien så er den det, når du ikke spinner så er den helt åpen som en vanlig diff, men når du begynner å spinne blir lammellene trykt sammen som en clutch og hjulene er låst som en sveisa diff.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår