Gå til innhold

Spinner på begge hjulene innimellom, diff?

Ranger emnet


Ongabonga

Anbefalte innlegg

I teorien så er den det, når du ikke spinner så er den helt åpen som en vanlig diff, men når du begynner å spinne blir lammellene trykt sammen som en clutch og hjulene er låst som en sveisa diff.

 

Den var ny! :D

 

En lamellbrems er alltid innkoblet, og det skal til et visst moment for å få den til å slure.

 

Det du beskriver er Eaton sin G80, den har ingen lamellplater, men en klo som kobler sammen bakhjulene nå hastighetsforskjellen blir for stor.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1030 eller 1031, begge er like trasig og ubrukelig uten diffbrems.

 

esbandos: sikkert for fett krengninstag, hadde 25mm bak og r-sport dempere/fjærer og det var ubrukelig kombinasjon, løfta seg i brå sving og sladd.

 

1031 er jo havyduty akselen, oppfølgeren av 1030. Stod noe om at den hadde begrenset ett eller anna med diffbrems.. Er vel bare at det kunne fåes som ekstrautstyr originalt på dem.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! Det må være motstand før bremsen hugger inn.

Hvis du vil finne ut om du har sperre, stå med det ene hjulet på gress/grus/is, og det andre på asfalt. Så prøver du å spinne, finner det fort ut da :)

Eller du kan se under der, om det er et slags stål-merke som er skruet på bakakslingen, som står at det er diffbrems.

 

du trenger jo ikke uttale deg om noe du IKKE vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om forskjellen på 1030 og 1031 akslingene, så lurer jeg på om noen faktisk vet forskjellen. Den eneste forskjellen jeg har sett er at 1031 har plass til større kronhjul og at den har to løftetapper på utsiden, ellers så jeg ingen forskjell på stikkaksler, diff eller noe annet.

 

Noen som kan gi et godt svar

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår