Gå til innhold

Enda mer B230K problemer! :(

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Ja, det var jo for godt til å være sant at min kjære 740 skulle holde det gående lenge.

I dag på vei hjem fra jobb syns jeg bilen oppførte seg litt merkelig på turtallet, og jeg oppdaget at den gikk på 500 RPM ca. på tomgang. Ga litt gass og det retta seg igjen. (Dette har skjedd tidligere også).

Og da jeg skulle ut igjen en tur oppførte den seg enda merkeligere. Trodde kanskje jeg hadde gått tom for bensin så jeg svinger inn på en busslomme og lar bilen stå på tomgang. Da dør den nesten ut, for så å tenne igjen, så dø ut, opp igjen på turtall og sånn gikk den litt.

Så skrudde jeg den av, og nå vil den ikke tenne igjen!

Jeg var og handlet ny tenningsmodul nå og byttet denne i busslomma, men den ville fortsatt ikke starte. Prøvde ny kabel mellom coil og fordeler også.

Hva tror dere?

Snakker vi fordelerlokk / rotor her, pluggkabler eller plugger, eller noe annet mystisk?

Det jeg syns var rart er måten den døde ut, for så å sprette opp på turtallet igjen gang på gang.

Frister mest å taue hele greia til Lier bilopphugging :fucku:

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensintilførsel er dødsenkelt å sjekke på gassere... Lukt på en plugg! :) Den stinker eventuelt bensin etter få varvinger.

jeg tror rotor/fordelerkokk har "gått åt skauen"... veldig vanlig med slike feil når rotor og fordelerlokk ligger døden nær.... spesielt feiltenning! Så ikke dra for lenge på starteren, da skal jeg love deg du hører 3 verdenskrig ut av potta i det det gnistrer litt;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått luka bort en del problemer.

- Tenningsmodul

- Fordelerlokk

- Rotor

- Tennplugger og kabler

- Bilen får bensin

Har bytta delene, og sett at det går bensin i forgasseren. Hekta også av bensinslangen, putte den i en flaske og vrei om nøkkelen. Det kom bensin. Så da er det greit.

Så i mine øyne retter det seg mot ett, og samme problem som jeg hadde før -> HALLGIVEREN!!

Jeg så at en av de tre pinnene var ute av kontakten!! Putta den inn igjen men til ingen nytte. Hadde av fordeleren og så på ledningene. De hadde ikke ryki, men det så ut som de hadde ligget i klem og var nesten flate.

Er det en mulighet for å sjekke om hallgiveren er i orden på?

Hvordan?

Jeg fikk nylig byttet denne på Bosch verksted, jeg skaffet riktignok giveren men de gjorde jobben.

På forhånd takk!!

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går bilen igjen...

Tok av fordeler, og plasserte litt på pinnene i kontakten for de driver å sklir ut når jeg rører på kontakten. Virker som det er en svakhet på de bilene.

Da tenner bilen, men dør ut etter ett sekund.

Bytter bensinfilter, og voila... den går!

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider