Gå til innhold

Mazda RX-7 eller Celica?

Ranger emnet


Lich

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by zlinky

den er tyngre en fwd.

 

 

Åssen "vet" du at den er tyngre og har FWD?

 

EDIT: Åja leste posten din en gang til jeg. Men ehhh det er jo en selvfølge at 4wd er tyngre enn "2wd" men det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurte på om det er noen forskjell på GT4 og CS.

 

Jeg har lest at GT4 og CS blir brukt om hverandre mange ganger, så på annonser f.eks. "celica GT4 (CS) til salgs) så jeg trodde at det var samme greia, men jeg leser her at det er forskjell på GT4 og CS og lurer på om dette stemmer eller om det bare er nok en idiot som har uttalt seg om noe han ikke har peil på.

 

EDIT igjenn! Jaja litt tidlig på morgenen... rx7 er lettere en Celicaen ja.. hehe, men GT4 og CS er vell det samme?

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunn til at du har sett Gt4 og cs, i samme annonse er at CS er en " spesial verson" av gt4... Den har litt mere hester 208 mot 204 i standard utgave. Den har en mer efektiv IC og annerledes ecu. Annen front og panser har den også...

Kun 5000 produserte ST185 GT4 CS...

 

http://www.alltrac.net/FAQ.html#st185

 

Hva med å ta steget opp til ST205 da? Må vel opp i 200k,- men...:)

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eniigmah

maxgets: Feil tidspunkt å si at wankelmotoren ikke er holdbar. Jeg referer selvfølgelig til: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=16732

 

Jeg tror fortsatt at ikke motoren er så holdbar jeg da. Disse kriteriene ble motorene målt etter

 

ytelse, økonomi, og vellykket bruk av ny teknologi

 

står ingen ting om holdbarhet.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse bra svar her, men jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg skal kjøpe. Selvsagt er det delte meninger her, og det hadde jeg forventet meg :) Jeg bor jo også i Oppdal, så kanskje det er en fordel med celica. Kommer ikke så langt med litt snø med en RX-7 kan jeg tenke meg. Er vel bare å være på utkikk etter bil en stund til. Vanskelig avgjørelse det der.

Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107

 

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

 

Always listen to what a man says to you when he's angry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Gå for RX-7'en....

Jeg har ingen peiling om noen ting angående de to bilene som er aktuelle for deg, men utseendemessig synes jeg RX-7'en er råååååååere! :dude:

 

:D

 

Lich... om du må bruke den om vintern så går du for Celica, enkelt å greit. En innpå her hadde visst hatt mange nær døden opplevelser med rx7 på vintern så han turte ikke å ta den ut på vinterføre.

 

Og wankelmotoren er vell ikke så grei å ha med i minus grader? (nå bare spørr jeg, det har jeg ikke peilig på)

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cs mod har også en annen turbo.... der sitter det en vannavkjølt kjæramikk belakt turbo men det er en "vanlig" turbo på gt4

 

intercooleren er også en annen..(på cs mod så er den vann og luftavkjølt)

mens den bare er luftavkjølt på gt4

på gt4 så er panseret slik at det tar inn luft mens på cs så er innsuget slik at det kommer luft inn i grillen og ut av hullet i panseret!!

 

det er også en ecu som er mapet mere agresivt og du kan skru opp turbotrykket litt mer en på en vanlig gt4!'

 

en gt4 veier litt over 1400kg mens en 2.0GT veier ca 1200kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

 

 

Rx7 er da ikke vanskelig å få taki! Bare å ringe en som driver med japan import det.

 

Ehh ok er det ikke verre å "shippe" en bil fra Japan,en å finne en i Norge?Nå kan du jo impotere Celica fra Japan men hva er vitsen når det er nok her hjemme?

 

Originally posted by candyman

Og hvorfor må motoren gå til hælvete på 100.000? Om bilen ikke er rævkjørt og den er godt vedlikehold så er da ikke det sikkert. Og den kan ha blitt overhalt før han kjøper den.

 

Uansett hvor godt den er vedlikeholdt skal den TOTAL overhales når den er kjørt så og så lenge..Hvor lenge får du spørre noen andre om men trodde det var 100eller 150?

 

Originally posted by candyman

Og lettere og billigere å skaffe deler til Celicaen? Er da værken dyrt eller vanskelig å bestille det fra japan om du kjenner noen som gjør det eller har kontakter der selv.

 

Ok les det du skriver der....Det er ikke lettere å kjøpe Standard deler hos en forhandler i Norge til Celicaen...Enn å bestille deler fra evt Japan til rx-7 en...Noen ting må bestilles uansett siden det ikke eksisterer i Norge..Og hva om han ikke har "kontakter" som du sier,da er det enda verre..Men klart det går,ellers hadde det ikke vært mangen biler her i verden

 

Originally posted by candyman

Og forresten... enda en ting som viser hvor lite peil du har... Det onder-ground kittet på det nederste bildet ditt (av den røde bilen) passer ikke til bilen det er snakk om her, for den er breiere enn GTi modellen som kittet passer til....

 

jøss den var ikke dum:rolleyes: :rolleyes:

Var ikke meningen å støte deg med et ukorrekt bilde..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Pisspreik.

 

isåfall er det "news" for meg..Kan jo for all del være det stemmer,men jeg har alltid "trodd" og blitt fortalt det så visst ikke det stemmer beklager jeg:(

Men siden det er wankel/rotor motor,skal/må den det har jeg hørt,men dette får en av Rx-7 gutta uttale seg mer om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bor i Oppdal så burde vel valget være enkelt..? Mye snø og glatte veier der. Er seff ikke det samme å ligge bredt med en rx-7 som har rw, og en GT-4 som har 4wd, men i Oppdal er det vel ofte glatt ute, og å ligge bredt med 4wd er jævlig morsomt. Man har veldig god kontroll og det gir voldsom kjøreglede!

Jeg har ikke fått prøvekjørt noen RX-7, lurer på om de har baksete??

Har Celica selv, desverre ikke GT-4 eller CS, men med ca 160hk etter div. mods går den greit den og. Fwd er vel det eneste jeg ikke liker med bilen, ellers er den knall å kjøre, drar bra, god å sitte i, og støyer ikke mye om du velger riktige dekk. I tillegg blir jo Celica`en jævlig stilig med litt styling (det blir Rx-7`en og, men prøver å argumentere kun for Celica her.)

Hvem av bilene tror du er lettest å stikke opp til alpinanlegget med? Regner med at det er litt flere Celica`er enn RX-7`er i Oppdal, men Celica`en er vel allikevel ikke noe veeldig vanlig syn, ihvertfall ikke i CS versjon.

 

Jeg som bor i Oslo er litt usikker på hva jeg ville valgt. Ville kanskje gått for RX-7 om jeg hadde hatt penger til det, men det er litt andre værforhold her nede da. Let us nåo venn ju hæv desaided da!

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En wankel motor ryker på samme måte som en stempel motor. Ved slitasje over lang tid. Veldig hardkjøring, varme gang fuel cut. Og hvis du kjører for mye ladetrykk. Ikke over 1 bar med orginal motor.

 

Hvet om 13b-REW motorer som har gått nesten 200 000 km i usa uten å måtte bli overhalt.

 

hvet også om en som hadde gått 136 000 miles, hvor eiern ikke "tørte" mere og sendte den til petit racing for å få den overhalt og byttet alt. Han fikk en tlf tilbake hvor de lurte på hvor langt motoren hadde gått. For inne så så det ikke ut til at den hadde gått mere en 20 000 miles med snill kjøring. Og eiern da fortalte hvor langt. Og fortalte at bilen var dønn orginal og kunn blitt kjørt normalt som en vanelig bil. Bar blitt kjørt en gang i året på bane på det lokale mazda treffet i den delstaten han bodde i.

 

 

Så det at en wankel motor må overhales etter 100 000 km er tull. Mazda selv sier at den kan holde i min 250 000 km hvis man lar bilen være orginal og ikke grisekjører den.

 

Min røyk pga 2 ting, for mye ladetrykk en stund og overoppheting av motor. 10 000 kr fattigere og motor ute i 3 uker så går den som en klokke igjenn.

 

Bilen kan beskues på rudskogen til helga, hvor jeg skal under 1.10 på runden med orginal oppheng :cool:

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår