Gå til innhold

Mazda RX-7 eller Celica?

Ranger emnet

Lich

Anbefalte innlegg

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by jantore

Bilen kan beskues på rudskogen til helga, hvor jeg skal under 1.10 på runden med orginal oppheng :cool:

Fint, jeg kommer jeg vet du! All the way from Fetsund, skal ta en titt på bilen din...eller jeg vil ihvertfall! Og for å holde meg til det det var snakk om her: Gå for en RX-7. Den er klart en mye tøffere bil som gir mer "status" og oppmerksomhet, blås i Celica. Bare for pingler det :D Og wankelmotorene ryker akkurat som jantore likt som stempelmotoren. Mange greier 200 000 km uten noen problemer. Kommer helt ann på åssen de blir behandlet og vedlikeholdt. Hihi...må jo være dødsfett, når folk som ikke har så mye peilling på RX-7 spør åssen motor det er på den. Jo, d er en 1,3 liter det vet du :cool:

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RX-7

Gå for en RX-7. Den er klart en mye tøffere bil som gir mer "status" og oppmerksomhet

Skal være enig at den er stiligere,for det er den...

Men wankel motorene har alltid hatt et rykte for å være dårlige,og det stort sett er en god del mer slitasje på dem en "vanlige" motorer..

Men så jo at den wankel`en som sitter i rx-8 er kåret til verden beste,så de er vel kommet ett godt skritt videre antar jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

jøss den var ikke dum:rolleyes: :rolleyes:

Var ikke meningen å støte deg med et ukorrekt bilde..:(

Du må da ikke "shippe" bilen fra japan selv. Du kontakter en som driver med import fra japan og sier, hei jeg vil ha en rx7 så bestiller han en for deg.

Den bullshitten om at den MÅÅÅÅ totaloverhales etter 100.000 trenger vell ikke jeg å fortelle deg at du dreit deg ut på?

Trenger du deler så er det bra å kontakte importøren din så har du deler iløpet av få dager.

Og det med bildet.... Tenk om han bestemmer seg for Celica kun fordi den stylinga var så jævla kul da, så kjøper han en GT4 og bestiller kittet også passer det ikke. Fordi du prater bullshitt og ikke har noen som helst anelse om hva du prater om! Og for å understeke hvor mye peil du har skrev jeg det. Nei hold deg til ting du kan du gutt!

Men hva med at du gir deg nå? Har ikke du ødelagt denne tråden nok nå? Det blir jo bare værre å værre. Hva med å si greit jeg dreit meg ut istedet for å komme med sånne dumme/dårlige/latterlige bortforklaringer og frekke kommentarer.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men wankel motorene har alltid hatt et rykte for å være dårlige,og det stort sett er en god del mer slitasje på dem en "vanlige" motorer..

Jeg har aldri noensinne hørt at wankel alltid har hatt en rykte for å være dårlige. Må være noe den "misunnelige" Toyota-fansen har funnet på. :D ;-)

Hadde de vært dårlige, så tror jeg ikke at de hadde blitt produsert engang... Mazda har da aldri ville ha produsert biler som er dårlige.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så jo at den wankel`en som sitter i rx-8 er kåret til verden beste,så de er vel kommet ett godt skritt videre antar jeg...

Ta å glem de ryktene dine da mann! Det er jo bare piss...

Sett deg ned og les her: http://www.norskwankelregister.com/Wankelmotoren.htm

Og hold kjeft!;)

Bare en liten sitat angående den driftsikkerheten du mener er så dårlig:

"Denne store forskjellen betyr bedre driftssikkerhet for wankelmotoren. Dette er grunnen til at enkelte flyfabrikker foretrekker wankelmotorer fremfor stempelmotorer."

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

Foresten jeg har planer til neste høst å kjøpe meg en første eller andre gen RX7 for å ha som vinter bil. Kan bli morro.

1.3l sugemotor på 150-200 hk i en døds lett bil :)

Hørtes kult ut:)

Men du som har peil.... Åssen er det med minus grader og wankel?

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RX-7

Jeg har aldri noensinne hørt at wankel alltid har hatt en rykte for å være dårlige. Må være noe den "misunnelige" Toyota-fansen har funnet på. :D ;-)

Senest idag var dette tema på verkstedet...Hvorfor har ikke alle biler wankelmotor da?for om den hadde vært så feilfri hadde det jo vært et mirakel,innefor motor-utviklingen...Så billig i drift,og ikke noe fantsy gti eller no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest idag var dette tema på verkstedet...Hvorfor har ikke alle biler wankelmotor da?for om den hadde vært så feilfri hadde det jo vært et mirakel,innefor motor-utviklingen...Så billig i drift,og ikke noe fantsy gti eller no...

Tror vi bare må gi opp denne mannen jeg....

Har du lest noe innpå norskwankelregister sia da?

Og kan du ikke kommer med kilder til alle opplysningene dine da?

Jeg gjetter Se&Hør.....

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

Har du lest noe innpå norskwankelregister sia da?

Var akkurat innom der ja...Mye interesant...MEN:det er klart den siden skryter av motoren...

Som jeg sa isted.Hvorfor har ikke alle biler wankel da visst den ikke har noe negativt?(syns jeg leste et sted at mazda har enerett eller no på wankel,om dette stemmer så glem det i dette tilfellet da)Fordi det hadde jo vært en sensasjon,så mye effekt ut av så lite volum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Litt artig å sitte her og se på at gutta på 17-18år diskuterer bil som om dem hadde jobbe med det i 10 år..;)

Kan ikke dere som er eldre og har "peil" kommer inn å "hjelpe" da?istedenfor å sitte der hjemme å le av "oss".??:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider