Gå til innhold

hva er Wolfsburg edition?

Ranger emnet

VW G3 GTD

Anbefalte innlegg

De såkalte Wolfsburg edition kom i en mørk mørk lilla lakk, hadde vel rally front, og bredere.

Navnet Wolfsburg kommer av at det er der Golf fabrikken ligger(?)

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De såkalte Wolfsburg edition kom i en mørk mørk lilla lakk, hadde vel rally front, og bredere.

Navnet Wolfsburg kommer av at det er der Golf fabrikken ligger(?)

Jeg vil tro navnet Wolfsburg kommer fra der fabrikken ligger ja, akkurat som Westmoreland-versjonen i USA.

Den du beskriver er vel Rallye, er det ikke? Orph sa jo nettopp at det ikke var noen Wolfsburg versjon, men en Edition One-versjon, som kom i forskjellige farger og med Wolfsburg Edition-emblemer. Eller har jeg misforstått komplett? Kom det en Wolfsburg Edition i USA, eller andre steder? Men Bamsemoms, det du tenker på høres mest ut som en Rallye.

Eirik

EDIT: Jeg mente selvfølgelig å referere til Bamsemoms, ikke Orph, da jeg snakket om at det han tenkte på hørtes ut som en Rallye, ikke en Edition One. Det gikk bare litt fort i svingene.

Jeg tenkte forresten på bredding som karosseribredding slik Rallye hadde, ikke skjermbuelister/bredding.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro navnet Wolfsburg kommer fra der fabrikken ligger ja, akkurat som Westmoreland-versjonen i USA.

Den du beskriver er vel Rallye, er det ikke? Orph sa jo nettopp at det ikke var noen Wolfsburg versjon, men en Edition One-versjon, som kom i forskjellige farger og med Wolfsburg Edition-emblemer. Eller har jeg misforstått komplett? Kom det en Wolfsburg Edition i USA, eller andre steder? Men Orph, det du tenker på høres mest ut som en Rallye.

Eirik

Helt korrekt.. WB-Edition var en Golf 2 som ble levert i USA med bla. Jetta front å forskjelligt.. ikke akkuratt noe å skryte av om du spør meg... Den Orph sikter til er Edition One.. Det unike eksemplaret som ble levert i Europa med det rette utstyret (ref. orph sitt innlegg).. Ja, noen kom faktisk talt med WB Edition emblemer, men ikke alle.. Hvorfor de ble levert med disse emblemene aner jeg ikke.. Tydligvis så fant dem vell ut at dem hadde lysst å markere seg i europa også og plantet emblene fint på edition one..

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC02126.JPG

Rett etter jeg fikk klørne mine i den. Den er nå svart og har blitt påkostet rundt 70 000kr i lakk, understell, deler, datasprut osv osv osv.

DSC02127.JPG

Kan så vidt skimte wolfsburg emblemet under blinklyset på skjermen der...

DSC02125.JPG

Interiøret. Det er DIGG å sitte i !

elektriske stoler? originalt ratt? har du bilder av den slik den ser ut nå?

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider