Gå til innhold

Formotstand er ordnet. Flere problemer med Motronic.

Ranger emnet

VCE

Anbefalte innlegg

Bare for å forsikre meg om at jeg ikke har tatt feil, så er det den motstanden som sitter på v.innerskjerm rett over batteriet. Det er 4 "rør" som sitter sammen.

Er det andre enn biler med motronic som har denne? Hvilkne biler kan jeg ta denne fra?

2 av ledningene har løsnet fra motstanden, og Bilia på hamar skulle ha 1200 kr for denne! Kan man evt få tak i en ny slik et annet sted billigere?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg Montert ny formotstand til dysene og "reparert" bensinpumpereleet.

Nå skyter den oftere i innsuget... :D Svinghjulet står riktig (tappen på svinghjulet i hullet til starteren ved ØDP på stempel 1) og registeret er riktig montert. Når den skyter, går turbotrykksmåleren opp til over maks.

Hva kan være feil når den skyter i innsuget?

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensintrykket? Rett tenningsrekkefølge? Tennplugger? Pluggledninga? Fordelar\rotor?

Motstandane er der for og begrense straumen som går gjennom dysene. Om du har kobla på dysene uten motstand kan der ha gått for stor straum og dysene kan vere skada. Om du ikkje finner andre feil kan det vere eit alternativ og prøve med andre dyser.

Volvo 760 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sjekker jeg bensintrykket? Jeg har sjekket at det er bensintrykk... :D

Tenningsrekkefølgen skal være rett (hvis haynes-boka er rett). Nye plugger, ledninger, fordeler og rotor.

Jeg har ikke kobla dysene uten motstanden. Dysene tikker. Dysefeil skal jo ikke gi skyting i innsuget, eneste måten å få den til å skyte er hvis den tenner når innsugsventilen er åpen...Det tilsier feil register, feilplassert svinghjul eller feilplasserte tenningskabler.

Begynner å bli lei driten her...fristende å byte til V8 med gasser - det virker!

naa%20vs%20ny.jpg

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hva skal jeg koble fra for å måle? ikke noe ledig for å koble til noe mer.

Jeg regner med at trykket da skal være 3 bar, for jeg tror ikke jeg får ladetrykk av å dra på starteren... :P

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider