ealoken Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 ivan det som har den 200sxn, han har 1000cc dyser! og gjort om hele sprutet, 402 hk mener jeg og huske! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 I USA selger de E10, bensin med 10 % etanol. Og de påstår alle biler kan gå på det uten modifikasjoner. Se her Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Og i Sverige er det mange som kjører E85 på vanlige biler Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Begynt å komme en del stasjoner med det her nå. Mange som bruker det eller? Fyller hver gang jeg har mulighet jeg. Og virker som bilen går litt bedre, lader en del mer iallfall. (fra 1,1-1,4) Hatt opptil 66% av det på tanken.... (Litt for mye sikkert men. 1,8t. Oppfører seg normalt ellers. (Til nå iallfall) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Begynt å komme en del stasjoner med det her nå.Mange som bruker det eller? Fyller hver gang jeg har mulighet jeg. Og virker som bilen går litt bedre, lader en del mer iallfall. (fra 1,1-1,4) Hatt opptil 66% av det på tanken.... (Litt for mye sikkert men. 1,8t. Oppfører seg normalt ellers. (Til nå iallfall) Uten å feite opp blandinga? Stor fan av russisk rulett du tydeligvis... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Uten å feite opp blandinga? Stor fan av russisk rulett du tydeligvis... Ifølge sikre kilder på VAG forumet så skal det gå greit, og er visst flere som har kjørt på det med turbobiler. (Kommer ikke inn der nå fra jobben så jeg får lagt inn hva som står der) Hva mener du kan skje da? Bensinslager og pumpe som kan ryke? Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Sakset fra VAG forumet: "nyere biler med avansert elektronikk så er ikke det noe prob med litt % innblanding. lambdaen finner ut at den må putte på noen prosent fuel. Blir ikke mange prosent vettu. Om det blir noe særlig mer effekt av den grunn er noe annet. Kan jo være om man har et chip hvor bankesensorene jobber med å trekke av tenning, og trekker av litt mindre som følger av den lille ekstra bankefastheta til etanolen." "Kan også være noen bensinslanger som ikke trives så godt med E85 som med bensin og slites fortere... Noen sier også at E85 er hardere for ventilseter og at olja fortere blir gammel/dårlig og må byttes." "PÅ en moderne bil som er mappet for bensin vil lambda reguleringen sørge for riktig A/F (så lenge dysene gir nok bensin), men ved fullgass tar ikke ECU'en lenger hensyn til signalet fra Lambda, og A/F blir magrere med E85." "Med "moderne" i denne sammenhengen mener jeg biler med Lambda regulering. Så lenge dysene/bensinpumpa can flowe 30-40% ekstra vil E85 funke på bilen din så lenge ECU'en tar input fra Lambda sensoren, dvs ved cruise/delgass. Ved fullgass gjør den ikke det, og blandingen blir derfor mager hvis bilen ikke er mappet for E85." "endel 'moderne biler' med litt mer avansert lambdaregulering vil finne ut at bilen stort sett hele tia går 10% for magert. (i det området hvor den går på closed loop, dvs på delgass) Da antar den ofte at den også må legge til 10% på fullgass der den går på tabellverdier. Generelt sett kan det vel sies at jo nyere bil, jo mer intelligent. Er programmert for å takle variasjoner i energitetthet i bensin... som f.eks. hvis man fyller på e85 Mange biler nyere enn 2000 er levert fra fabrikk med bredbånds lambdasonde med closed loop even på fullgass " "Svenskene anbefaler å øke prosentandelen med etanol for å se når bilen begynner å gå dårligere/øke forbruket. Jeg merket ikke noen forskjell på mitt forbruk på måleren i bilen, heller ikke forandring på turbotrykk. Mange svensker kjører på ren E85 uten å konvertere eller ha problemer med dette." "Stoichiometrisk blandingsforhold for E85 er mye lavere, slik at du må ha like over 30% mer drivstoff i forhold til bensin. Ved rundt 50% blir det rundt 15% mer. På vanlig kjøring vil fueltrim kunne ta seg av 10-15% oppriking ca, og en fueltrim vil sørge for at man får litt ekstra på fullgass, men da går dem fleste bilene i open-loop, og på faste bensinmengder. Bilen vil typisk gå litt magrere. Dette tåles pga høyere bankefasthet, og den magrere blandingen vil faktisk gjøre at det går bedre. Men om det blir for magert så vil det kunne bli litt for varmt, så jeg ville passet meg for mer enn 50% innblanding" Noe av det som står. Vet jo at jeg har hatt litt for mye den ene gangen, men sånn jeg leser det som står så burde det gå noenlunde greit opptil 50%? Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Kommer til å kjøre min motor på E85 (gammel Volvo motor) når jeg har vært å bremset den. Er satt opp med andre bensinpumper,slanger,dyser.Motorstyring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Skal du fylle halv tank uten å justere om innsprut/gasser (hva du nå enn har) så spørs det nok om ikke motoren din sier godnatt... E85 må ha minst 10:1 i blandingsforhold. Må gå mye feitere enn en vanlig bensinbil,ellers brenner den "litt" varmt... Jeg har kjørt mange 50/50 tanker og det eneste jeg merker er at bilen er raskere. Da prater jeg ikke om sånn bytta-til-åpent-filter raskerer, men helt klart merkbart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Forvørig så merker jeg at jeg må kjøre en 10-12 minutter før motoren justerer seg inn etter at jeg har fyllt en 50/50 tank. Da går bilen litt lurvete. Det blir samme greia når jeg går tilbake til 100% B98 igjen. Går litt lurvete et kvarters tid da og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Pleier fylle 20-25 % E85, aldri merket noe problem med det. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Noen som vet oktantallet på Statoil sin E85? Har spurt der jeg fyller, de sier 85 oktan de bak kassa..... Er vel rundt 105? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Noen som vet oktantallet på Statoil sin E85? Det ligger i navnet på brennstoffet. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Noen som vet oktantallet på Statoil sin E85? Det står noen innlegg lenger opp i tråden... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Grunnen til at norge er treige med dette er vel fordi det ikke er et oljeprodukt. Så hvis de setter opp masse e85 stasjoner med bra liter pris, så vil norge tape enormt penger. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.