Mr Deej Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Jeg er sjokkert av alle luringene som kjører 50% og mer E85 på vanlige biler uten noe mods for tenning/drivstoff tilførsel.Lykke til... Ja, har du noe erfaring med ras ? Eller skal vi bare godta din teori selom det finnes 20-30 stk som har bevist det motsatte gjennom praksis???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Ja, har du noe erfaring med ras ? Jepp. Se over. Eller skal vi bare godta din teori selom det finnes 20-30 stk som har bevist det motsatte gjennom praksis???? Hva slags biler kjører de? Og alderen på de? 12.8:1 i AFR på E85 er vel omtrent som 17:1 i AFR på bensin... Da går den jo forsåvidt kaldere sett fra forbrenningens side,noe som kan dempe detonasjoner,men da er det rart om den går spesielt bra... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Jepp. Se over. Hva slags biler kjører de? Og alderen på de? De fleste har vel 2.2T 5'er mens det er noen som har 1.8t også. Alder fra 80-tallet og opp:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Forøvrig så ligger det noen erfaringer fra V6 2,8 også. Både 12v og 30v. VACN forumet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Vil gjerne se de prøve ren E85 og ikke herpe noe... Strider litt mot logikken,men det holder vel fordi det er så enormt magert at varmeenergien ikke blir stor nok til at det smelter eller detonerer... Sett det skje på metanolmotorer. De har overlevd så lenge de er grisemagre,og rast når de ble feita opp... Sikkert noe i den duren som gjør at det går. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Jeg har kjørt mange tanker med 50/50 uten problem. Men har ikke ligget på med toppfart i flere timer i strekk heller. Lengste jeg har hatt fullgass er vel 30-40sekunder i strekk. Forøvrig så merker man null og niks til tenningsbank hvis man ser bort i fra litt lurving de 10 første minuttene. Etter dette så er det bare bedre respons og merkbart med krefter fra motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Vil gjerne se de prøve ren E85 og ikke herpe noe... Men jeg har aldri sakt at de har prøvd 100% E85 blanding heller. Sterkeste var 60% og det gikk bra ihvertfall på en 2.2T etter det jeg leser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolai Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 hvis du tar en dyse oppgradering f.eks. min bil en octavia rs med 1,8t motor, peller ut dysene og setter inn dyser fra en saab 93 som har større motor. disse passer overens ifølge en skoda mann i sverige vil jeg da kunne kjøre på E85 med sikkerhetsmarginer? Åssen blandingforhold ville dere valgt da? Siter Skoda Superb Elegance http://www.skodaklubbnorge.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Som miljøtiltak er det derimot nokså bra. Utslippsmessig (klima): Ja. Totalmiljø: Nei. Hvis hele Norges bilpark byttes ut med biobrenselbiler, så måtte alt jordbruksareal i hele Europa øremerkes for å produsere råstoff til drivstoff til den norske bilparken. Hvis alle biler i Europa skal gå på biobrensel så må alt jordbruksareale i hele verden (og vel så det) brukes for å framstille alt drivstoffet. Hvis alle biler i hele verden skal gå på biodrivstoff ... vel, det er umulig selv om menneskeheten helt slutter å produsere mat. Så biobrensel er en blindvei og et spill for galleriet. Kloden vår er altfor liten til at biobrensel kan bli framtidens drivstoff. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spirit_of_åsen Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 derfor bør e85 være forbeholdt trimmere og ikke miljønerder som er hjernevaska Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolai Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 hehe copy paste den var genial Siter Skoda Superb Elegance http://www.skodaklubbnorge.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Men jeg har aldri sakt at de har prøvd 100% E85 blanding heller. Sterkeste var 60% og det gikk bra ihvertfall på en 2.2T etter det jeg leser. Jeg vet. :) Og jeg mistenker at jeg skrev grunnen til at det gikk bra over... Hjernen kompanserer nok for endel,men det er fremdeles magert nok til å ikke grille noe. Alkohol er rart sånn.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Utslippsmessig (klima): Ja. Totalmiljø: Nei. Hvis hele Norges bilpark byttes ut med biobrenselbiler, så måtte alt jordbruksareal i hele Europa øremerkes for å produsere råstoff til drivstoff til den norske bilparken. Hvis alle biler i Europa skal gå på biobrensel så må alt jordbruksareale i hele verden (og vel så det) brukes for å framstille alt drivstoffet. Hvis alle biler i hele verden skal gå på biodrivstoff ... vel, det er umulig selv om menneskeheten helt slutter å produsere mat. Så biobrensel er en blindvei og et spill for galleriet. Kloden vår er altfor liten til at biobrensel kan bli framtidens drivstoff. Hvem sa noe om jordbruk? Vi har jo utviklet (her i Norge,faktisk) maskiner som lager biodrivstoff av avfall og rester fra skogbruket... som normalt bare ville blitt liggende og råtne. :) Men hvorfor ingen fyrer en motor på metanhydrat,som det finnes noen milliarder tonn av,og som er en miljøfare verre en CO'en,det skjønner jeg ikke... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Hva er ca literprisen på dette i Norge per dags dato? Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 8kr Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.