makann Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Hva er ca literprisen på dette i Norge per dags dato? 8,59 pr liter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Hva er ca literprisen på dette i Norge per dags dato? 8.59kr/L på Østlandet. 4øre mer i Trondheim. Antar man merforbruk på 30% går det break-even med bensinpris på 11.20kr/l. Statoil utnytter monopolsituasjonen til de grader. I teorien burde det kostet 5-6kroner/liter i Norge, siden det er fullstendig avgiftsfritak. Står litt om etanolkonvertering i siggen min:-) Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Til dere Trøndere her (ja, jeg er trønder, men kommer fra et møblert hjem...). Hva koster E85 pr. liter om man brenner etanolen selv ( LOL ) Vi regner med at alt utstyret er innkjøpt og arbeidstid er frivillig innsats. Prisen blir da for sukker og gjær + de 15% prosent bensin som skal blannes inn i etanolen. Hvor mange liter klarer man å lage i timen ? hehe.. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spirit_of_åsen Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 uten å regne på d så sier d seg selv at d er mer verdt før man slår i bensin:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Effektøkningen man får når man konverterer er jo absolutt verdt pengene. Det sies jo at man drar ut 20% mer effekt av samme luftmengde med riktig justert E85 motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg