Gå til innhold

Super dtm 8,5x18"

Ranger emnet

Thjoms

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sakset fra "Volvos godkjente produktendringer":

"Største tillatte sporvidde for alle modeller i 240-serien er på 1440 mm foran og 1370 mm bak, som tilsvarer en innpressing (offset) på 12,5 mm (original sporvidde er 1420 resp. 1350 mm med 25 mm offset). Dette gjelder 14", 15" og 16" felgdiameter"

Super DTM har ET 13, dvs burde gå greit å få godkjent om BT ikke henger seg opp i felgdiameter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte felgene i fjor sommer, kjører 5mm spacers fremme, 20mm bak..

kappet/slått opp kantene bak, ingen mods fremme.

trenger ikke spacers, jeg har gjort det for estetikk, samt da økning av G bilen vil klare (får faktisk 3-4% økt G på original dekkdimm med 20mm spacers).

Uansett: med 20mm spacers, må man korte inn momentstag og panhardstag.

Om du har originalunderstell, mensenketbil, må du bare kappe/slå opp kantene bak, samme metode som står med volvo sin spacersats. Du kan dog. da ikek få på spacer, på h.s. Det du derimot kan gjøre, er å ta spacer på v.s. og drite i h.s. og drite i just. panhard. Du får tak i en spacer som har samme tykkelse som avviket. (vær obs på at spacer krever lengre hjulbolter, om de er gjennomgående).

ps. bilen min hadde org. dekkdim: 165-14

godkjent alternativ: 225/35-18 på 18x8.5, et13.

jeg har ikke godkjent med spacersene, men tror ikke jeg gidder.. Det er jo godkjente spacers uansett (volvo original).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en stakkars politimann henger seg opp i DEKK, da begynner ting å gå langt. Derimot en ettermontert og ulovlig 450hk v8'er under huven istedenfor en stusselig B20...DET kan man henge seg opp i:)

gjorde det på eikerfelga jeg hadde,de sutret om for lite gummi

å mente felga ikke var godkjente,noe de er..

blir enten 17" eller 18" super dtm,får se på penga

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men håper det går greit tjoms. Bare et kjapt spm.

Passer Super DTM 8,5x18" til min 91 mod 240? Er jo sånn plastikkbeskyttelse oppunder hjulbuene, men det går bra likevel?

Edit: Sitter 35mm senkefjører og gule koni på bilen.

skal gå greit d tror jeg

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en stakkars politimann henger seg opp i DEKK, da begynner ting å gå langt. Derimot en ettermontert og ulovlig 450hk v8'er under huven istedenfor en stusselig B20...DET kan man henge seg opp i:)

Nei nei nei la dem for all del gå på dekk og felg. V8 med 450 hk trenger dem da ikke å henge seg opp i :boxers :win

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo..men tenkte på skjermen..

Tror det kan være mulig, om du får kortet inn momentstag en hel del, fjernet alt av kanter og får en felg med "rett" innpress.

Jeg har jo 8.5, et13, men 20mm spacers og da ligger fremdeles ikke felgene HELT ute i hjulbuene. 20mm er jo ikke langt unna en tommer og når jeg da har fått nesten en tommer mer utover, betyr det jo at jeg har minst en ekstra tommer innover å gå på. 9.5-10" mener jeg derfor ikke skal være noe problem med litt triksing.

kan være det er en fordel med wattlink(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider