Gå til innhold

sikringer som går! til vindusviskeren!

Ranger emnet

BadMikke

Anbefalte innlegg

hadde AKKURAT samme problem etter at jeg rota med motorbyttet mitt!

Jeg nappa nemlig vekk horna når jeg holdt på, og tenkte ikke mer på det... horna brukte jeg jo aldri uansett:) Men der gjorde jeg noe dumt!

En ting du MÅ sjekke er at ikke ledningene inn til Hornet er løse og ligger til jord over hodet! Da går sikringen med en gang, fordi hornet er på samme kretsen og har "rellèet" på - siden av hornet. Dvs, det er konstant + til hornet hele tiden, og hornet lager lyd når du jorder det via et rellè.

Se koblings-skjema baki 740-haynes boka for mer detaljer, så ser du det raskt.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde AKKURAT samme problem etter at jeg rota med motorbyttet mitt!

Jeg nappa nemlig vekk horna når jeg holdt på, og tenkte ikke mer på det... horna brukte jeg jo aldri uansett:) Men der gjorde jeg noe dumt!

En ting du MÅ sjekke er at ikke ledningene inn til Hornet er løse og ligger til jord over hodet! Da går sikringen med en gang, fordi hornet er på samme kretsen og har "rellèet" på - siden av hornet. Dvs, det er konstant + til hornet hele tiden, og hornet lager lyd når du jorder det via et rellè.

Se koblings-skjema baki 740-haynes boka for mer detaljer, så ser du det raskt.

sant det... er nok det da!

hvis ikke det er gjort noe bømekk da! hehe...kobla noe på den kretsen så det trekker for mye strøm iforhold til sikringen.

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det... er nok det da!

hvis ikke det er gjort noe bømekk da! hehe...kobla noe på den kretsen så det trekker for mye strøm iforhold til sikringen.

litt of topic: kjem ikkje spylerveske når eg trykker inn "bryteren",hører ikkje noe lyd helder..kan de vær motoren som er gåen? og kor ligg denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt of topic: kjem ikkje spylerveske når eg trykker inn "bryteren",hører ikkje noe lyd helder..kan de vær motoren som er gåen? og kor ligg denne?

Den sitter montert spylervesketanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under luftfilterboks, om noe sånt er på bilen ... :p

uansett sitter den spylervesketanken...;) Selv om den sitter under luftfilterboksen på sugiser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Den gjør igrunn det. Var bare et tillegg fra fra min side :)

såg den no..men når eg hålder inn lenge bryteren,so kjem der til slutt litt spylerveske ut..men veldi lite og med dårli trykk...kan de vær motoren som holder på å streike? eller tett enplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hornet? tuten? :S hehe.. jeg er sikker litt noob nå men.. vist det har med tuen og gjøre har jeg et annet problem tuten er blitt borte etter detta har skjedd og :S har det noe sammenheng eller?

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg den no..men når eg hålder inn lenge bryteren,so kjem der til slutt litt spylerveske ut..men veldi lite og med dårli trykk...kan de vær motoren som holder på å streike? eller tett enplass?

Usikker jeg, men jeg og sliter litt av og til. Tenker at jeg bytter pumpe, slanger og renser dysene og tanken. Da regner jeg med det skal fungere skikkelig igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider