Gå til innhold

spørsmål om 242 gt!

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

242 gt var del den første litt sportslige modellen av 240.

Er ikke så mye forskjell på en GT og en vanlig 242. utseendemessig var de sølvgrå med annen front og striper. gt hadde heller ikke hjulbrønner bak, de hadde servo,b21e i 78 og b23e i 79,m46 (med skyve knapp),stor bremsekraftf.,sort innredning med striper, annet dashbord og ratt. 242gt ble ellers ikke levert med noe ekstrautstyr, men ble levert med svart innertak, samme som 240turbo. de gt'ene som gikk til usa hadde soltak, ikke de europeiske. GT ble også levert med 25mm stabstag bak samt "orange" dempere. ellers er jo gt frontspoiler og gt-instrument kjekt å ha, dette var ikke orginalt på bilene men det var å få kjøpt. jeg mener det ble solgt ca 30stk 242 gt ny i norge i 1978 og 79.

 

en spesiel og noe sjelden bil er det,men ikke det tøffeste volvo har levert,ville heller prøvd å fått tak i en orginal 242 turbo vis du først skal legge noen kroner i en gammel volvo 242 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

henrik h sin er ikke gt biln nei.. er den som lå til salgs for ei stunn sia for 25 000 jah.. får se om jeg kjøper om jeg får lov av eier da.. eller om jeg legger de pengene i motor på 240'en min.. får se! må snakke me eieren først.. omså få overtalt ham!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sjelden, ja. Men jeg kjenner faktisk en som hadde en GT for mange år siden. Jeg er usikker på om jeg har sett flere enn akkurat den i virkeligheten.

 

Det kan vel stemme at 242GT var den første litt sportsbetonte modellen i Volvo-programmet på ganske lenge da den kom. Men den kom snart til å bli erstattet av "tøffe luksusversjoner" av 244 og 245, nemlig GLT og Turbo. Og på den tiden var dessuten todørskarosseriet på tur ut, sportslig eller ikke.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242 gt var del den første litt sportslige modellen av 240.

Er ikke så mye forskjell på en GT og en vanlig 242. utseendemessig var de sølvgrå med annen front og striper. gt hadde heller ikke hjulbrønner bak, de hadde servo,b21e i 78 og b23e i 79,m46 (med skyve knapp),stor bremsekraftf.,sort innredning med striper, annet dashbord og ratt. 242gt ble ellers ikke levert med noe ekstrautstyr, men ble levert med svart innertak, samme som 240turbo. de gt'ene som gikk til usa hadde soltak, ikke de europeiske. GT ble også levert med 25mm stabstag bak samt "orange" dempere. ellers er jo gt frontspoiler og gt-instrument kjekt å ha, dette var ikke orginalt på bilene men det var å få kjøpt. jeg mener det ble solgt ca 30stk 242 gt ny i norge i 1978 og 79.

 

en spesiel og noe sjelden bil er det,men ikke det tøffeste volvo har levert,ville heller prøvd å fått tak i en orginal 242 turbo vis du først skal legge noen kroner i en gammel volvo 242 ;)

 

 

GT-frontspoiler var originalt, GT instrumentene var tilleggsutstyr.

Kan også nevne at GT bilene har "flatt" reservedekk og det følger med original luftkompressor, dette begynner å bli sjelden vare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat kjøpte seg en GT for to år siden, en del rust, men ellers bra bil. Han ga 8 tusen for den, må ha vært et røverkjøp....

 

 

vel,som en ser det.

 

Er det så om å gjøre at det skal stå "gt" i vognkortet så kan en jo skive på det selv.

 

disse bilene har jo null utstyr i forhold til en 242 turbo.

 

Det er bil som er sjelden/spesiell det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det sies her, så er vel ikke GTn den mest eksotiske 242n, men den er uansett en viktig del av 24o-historien, så hvis den er så "klin" original som du sier så må du kjøpe den og gjøre den 100% original med striper og det hele.

 

001.jpg

 

Legg merke til jakken som matcher interiøret :-)

 

003.jpg

 

005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig 242 GT'n blir nevnt i forumet her, hadde en slik en for mange år siden. Prøvde å spore den, men den hadde endt sine dager på ett huggeri i Rissa tror jeg det var. Synes det var en artig bil. Den var dønn strøken. Da jeg kjøpte den på forretning hadde den en km stand på 124000. Solgte den ved ca 175000.

Eneste jeg har igjen som minne er en stor poster av den. Tror det var 8 stk

her i landet da jeg hadde den for ca 20 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår