Gå til innhold

Noen som har bilder/tegninger på ombyggd LMM??

Ranger emnet

Mort1 Volvo 4 life

Anbefalte innlegg

Heisann,ja som topic sier,noe som har bilder/tegninger på ombyggd LMM,med 3"rør??(TIL VOLVO SEFF:)og en liten ting til:Har skaffa meg en stinger kondensator på 1 farad,som var kun brukt i to timer,men en kamerat av meg mente at det skal stå en slags motstand på de,når de er nye eller lenge siden de har vært koblet på'??noen som vet?Det var visst for og ikke brenne de,når man kobler de til.

EN ting til hehe:Noen som vet hvor det går ann og trekke om skinnratt på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM er jo bare å demontere etter beste evne, ta av lokket på toppen og skru løs alle skruer.. Tror det er noen skruer du ikke ser også.. Men få den i allefall fra hverandre.. Så må du kappe ett hull i ett 3 toms rør som innmaten passer nedi, fyll på godt med sikaflex e.l. så er du i mål...

Det skinnrattet skal være rimelig spesielt før det er verdt å trekke om... Da bør det være typ r-sport eller noe..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke at du bygger om lmm for å få den større, men for å få den til å funke sammen med større dyser? Har sett mange inteligente folk her som skulle bygge om til 3 tom lmm og kjøre std dyser, bare for å ha 3 tom liksom.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke at du bygger om lmm for å få den større, men for å få den til å funke sammen med større dyser? Har sett mange inteligente folk her som skulle bygge om til 3 tom lmm og kjøre std dyser, bare for å ha 3 tom liksom.

Med 3" LMM vil den jo gå alt for magert med standard dyser? Må jo gå opp like mange % i dyser evnt. bensintrykk som dim. på LMM? :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kondensator trekker strøm fra batteriet! Det gjør ikke en forsterker som ikke er på!

Når man får strømtrekk gnistrer det -> en kondensator som ikke er ladet opp og som kobles til batteriet uten motstand vil gnistre grunnet at kondensatoren prøver å trekke så mye strøm at den kan lade seg opp umiddelbart.

Å koble på en tom kondensator uten motstand kan være en veldig stor påkjenning for batteri og kondensator. Batteriet blir ikke ødelagt av det, men det er mulighet for at det blir endel svakere.

Kondensatoren KAN bli ødelagt, men sjansen for dette er heller ikke stor!

Du har tydeligvis kjøpt en brukt kondensator og ikke fått med motstanden, så da regner jeg heller ikke med at du har betalt gull og grønne skoger for den!? ;) Koble den på du :) Går helt sikkert bra! Sjansen for noe annet er små at det er ikke verdt å tenke på når det er snakk om noe som koster under 500kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider