Gå til innhold

Min førstebil

Ranger emnet

Dammed

Anbefalte innlegg

For dere som trodde den var kjøpt så nei er ikke kjøpt ennå, men blir veldig snart, rundt 01.feb.

Lurer på hva folk syns om denne:

c2ac_27.JPG

c540_27.JPG

c5b6_27.JPG

c617_27.JPG

c6c3_27.JPG

Litt info om bilen da: Dette er en styla Alfa Romeo GTV fra 1995, den har rulla 140.000km, har en 2 litra V6'er med turbo som gir 201 hk. Siden bilen veier 1370kg, så akser den 0-100 km/t på 7,4 sekunder.

Har også sjekket på alfa forumet hvor folket sier at disse bilene er mye mer holdbare enn de gamle alfa'ene og hvis man vedlikeholder dem riktig så er dem like holdbare som alle andre japser. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du leter etter biler i denne klassen så skal da jeg selge min Fiat Coupe 16vT.. 77tkm, skinn, blir hel-lakkert iløpet av Januar for å få vekk små scratches i lakk. Billig å forsikre, meget god stand, orig turbo, over 200hk, eu ok nov 06 uten anmerkninger. 17" sommer, 15" vinter.

Bare som ett alternativ liksom, blir tilogmed billigere

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sjekket på alfa forumet hvor folket sier at disse bilene er mye mer holdbare enn de gamle alfa'ene og hvis man vedlikeholder dem riktig så er dem like holdbare som alle andre japser. ;)

Døøh, er italiener det her, ikke japse!:deng

;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget spessiel styling på denne bilen, men jeg likte det ;)

Derimot tror jeg ikke at verken politiet eller biltrangsynet kommer til å like den så veldig godt, du kommer nok til å bli stoppet noen ganger av dem for at de skal sjekke at alt er lovlig :coplight

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde likt den når jeg var 18. Nå derimot.. Hehe.. Men sikkert ok bil. Bare ikke tro den er like driftsikker som en std japse. Da bæsjer du hardt på leggen for å si det sånn.

Grattis da:)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet den, likte spesielt den cleane bakenden, fargevalget og felgene, men skal du ut med over 100k for en førstebil med over 200 hk?

Jeg ville heller satset på en slik som andrebil (tidligst) og heller kjørt rundt et års tid i en gammel holk til 10-30k som du kan bulke, skru på og herje litt med, så du blir vant til å kjøre... så slipper du forhåpentligvis å dra ut i første sving med en bil det garantert blir DYRT å reparere. I tillegg kommer en ikke akkurat billig forsikring (du skal vel ha full kasko på en slik bil?).

Mitt råd til deg er følgende (med fare for høres ut som en forelder):

Tenk deg om to ganger før du lar trangen til å vise deg i en fet førstebil ta overhånd. Du får masse fete ungdomsbiler til en rimelig penge, du er fremdeles ung og har masse tid til å kjøre fete biler - å gå rett fra 50cc scooter til 200 hk sportsbil er kanskje litt i overkant av hva som er fornuftig.

Nok gammelmannsprat (jeg er 23 og kjører Calibra 16v som andrebil) - lykke til med førstebilkjøp, men husk at selv jagerpiloter setter seg ikke rett inn i en F-16, de flyr små propellfly først - nettopp for å lære seg å fly så de ikke dreper seg på første flytur i et fly de ikke enda har lært seg å takle. :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mordach har et veldig godt poeng der.

200 hk og fersk lapp er i mange (de fleste) tilfeller en dårlig kombinasjon. Gjør som han sier å kjøp deg en "drittbil" til 20-30 000 først. Så gjør det ikke så jævla mye om du skulle satse litt for mye i en sving. Litt kjipt å sitte der med en totalvraka bil til 100 000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder penger så får jeg førstebilen min. :)

Phantom: kjenner to som har slik fiat, vil skille meg ut litt. ;)

Italienere har klart å få et rykte for å ikke være holdbare..... (pga av 1980 modellene)

Skal ikke drifte med denne bilen, den er laget for å ikke å drifte når alle andre biler drifter.... :race

org GTV:

coche-324625779.jpg

17a8f870.JPG

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke drifte med denne bilen, den er laget for å ikke å drifte når alle andre biler drifter.... :race

Hvis du leser hva jeg skrev så er det ikke pengene det handler om. Hvis du er så heldig at du kan få en bil til over 100k så er det kjempebra for deg, men jeg ville fremdeles kjøpt meg en billig, gammel førstebil til å lære seg å kjøre i. Om du skal sladde eller ei har ingenting med saken å gjøre, du kan lett dra ut i første sving selv om bilen du kjører er designet for å holde seg på veien... Det finnes mange eksempler på dette i diverse avisoppslag landet rundt, der ungdommer med noenlunde fersk lapp i overmot dreper/skader/lemlester seg og sine venner i sine litt for kraftige biler. Tenk på dette før du kjøper deg en kraftig turbobil med bakhjulstrekk så lenge du har fersk lapp.

Kjøp deg heller en 'fornuftig' bil i starten og se om du klarer å holde deg på veien, og hvis du fremdeles har liv og lappen i behold etter en stund kan du heller slå deg løs og bruke masse penger på en slik bil.

Jeg hadde selv lyst på turbobil og masse gamp da jeg nettopp hadde fått lappen, men er sjeleglad for at jeg kjøpte meg en gammel, litt halvslapp Vectra 1.8i 8v med 90 hester som førstebil... Man kan da fint lære seg å kjøre fort i svingene i en sånn. ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommen har mer penger enn da jeg kjøpte min første bil:-) En Ford taunus -77modell, 2-dørs, brun med sportsratt. 3000kr betalte jeg og hadde bil i et par år. Utrolig nok er den bilen kjørbar enda og står på en låve i nabobygda, har prøvd å få kjøpe den men eieren har palner-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit nå i om han har lyst til å kjøpe seg en bil til 100k da...

Det er ikke det som er poenget her.

Gutten spurte om hva folket synes om en sånn bil, ikke prisen.

Og Mordach, selv om du var en dårlig sjåfør som måtte bulke når du hadde fersk lapp betyr det ikke at alle andre gjør det.

Er selv 18 og har bil til 90k.

Ser ikke noen problemer med det.

Dammed:

Jeg likte bilen, spesiell.

Kul farge, godt felgvalg.

Virker som den(De?) som har stylet den har god peiling på å få det cleant og fint.

Skal den importeres eller selges den i Norge?

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phantom: kjenner to som har slik fiat, vil skille meg ut litt. ;)

Italienere har klart å få et rykte for å ikke være holdbare..... (pga av 1980 modellene)

Jøss to stk med 16v Turbo ?! Er jo ett heller sjeldent syn i alle fall med denne motoren.

Men uansett driftsikkerheten på en Alfa tror jeg ikke du skal bekymre deg for, husker mange rynket på nesen angående Fiaten, men må være den mest problemfrie bilen jeg har eid.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider