Gå til innhold

Min førstebil

Ranger emnet

Dammed

Anbefalte innlegg

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

faktisk så er denne bilen raskere enn en 325 :D

Det regner jeg med ;) grunnen til at jeg skrev 325 er for at det er en typisk ungdomsbil som mange verdensmestere kjøper for å ligge bredt overalt og desverre har mange havnet i grøfta :(

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 sekunder ja, er jo snakk om E36 325 som går i følge bmw 7.8 og i realiteten 8.9, så jeg tok et ca tall på ca 9.0 sekunder.

E46 325ti/cpt (02 mod) er en del raksere enn E36, den går 0-100 på 7.2 sekunder i følge BMW.

Men e46 325 ligger på rundt 200.000kr, og ikke 150.000kr som en gtv 2.0/3.0 TB. ;)

Nei er fornøyd av valget av bilen, italiensk super bil, som ser stilig ut, liten, bra kvalitet og sjelden bil. :)

Den bilen jeg har lagt ut bilder for koster 120.000kr btw. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damned.. Er du litt.. Høy på noe? Dette må være det DUMMESTE utsagnet jeg NOENSINNE har sett på bilforumet... Alfa mer driftsikkert enn 80talls Toyota? Kia er jo noe dritt jeg ikke vil assosieres med, men de DENGER Alfa når det kommer til driftsikkerhet/pålitelighet. Det GARANTERER jeg deg.

At det går ann å lire av seg så mye dritt uten å engang ha eid en bil enda..

Jekk deg ned et par hakk!

&()(#

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia er jo noe dritt jeg ikke vil assosieres med, men de DENGER Alfa når det kommer til driftsikkerhet/pålitelighet. Det GARANTERER jeg deg.

Har du noen episoder du kan henvise til som støtter disse påstandene her?

Jeg vil helst ikke bli assosiert med å være en "støtter" av alle utsagnende til starter av tråden her, men alfa har ikke lav driftsikkerhet/pålitlighet. Det er vås.

Ser det henvises til 80-talls alfa her og dårlig kvalietet... hvor har folk dette fra?

Det eneste jeg kan si meg enig i er at det var dårlig kvalitet i det russiske stålet som Alfa Romeo tok seg bruk av på denne tiden (men hvilke biler fra 80-tallet ruster ikke?)

Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt

Alfa Romeo GTV6 -85

Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil

Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja.. Gikk i klasse med en Alfa-frelst kar. Sjelden bilen hans var på veien for å si det sånn. Enda den fikk påkost til 1000. Ettersom jeg husker hadde rdl en Alfa, hvor var den pålitelig? Du kan ta et kjapt søk på nettet så finner du ut driftsikkerhet på generell Alfa VS F.eks Kia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For the third year running, Alfa Romeo has one of the lowest average mileages and some of the youngest cars in this survey, yet it continues to sit near the bottom of the reliability table.

There is little improvement on its showing in last year’s survey, with just 0.1% fewer claims per 100 cars. What’s more, Alfas are among the most expensive and time-consuming cars to fix when things do go wrong, with an average repair cost of £423 and an average repair time of nearly four hours.

As far as individual models go, the 156 fares better than the 147, which only just escapes inclusion on the list of the bottom 10 cars overall.

Verdict: ** Another disappointing result from Alfa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.reliabilityindex.co.uk/car_search.html?apc=3128339010848601

Test den sida der.. Der kan dere selv sjekke Alfa Romeo GTV og driftsikkerhet kontra.. La oss se.. Daewoo Nubira..

112 er snittet.

Alfa GTV: 256

Daewoo Nubira: 78

Nuff said?

Kan egentlig fortsette i det uendelige siden jeg blir så uendelig provosert av at noen faktisk påstår Alfa er mer driftsikkert enn Japsebiler generelt.

Toyota fra 80-tallet er faktisk det mest driftsikre som noensinne er spyttet ut fra noen fabrikk.

Sjekk her: http://www.automotoportal.com/article/You_cant_beat_Japanese_car_reliability

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E32Nytern: har du mensen elns?

vi hadde en toyota carina 80-86 mod som det var null feil med.

var ment som en spøk, men ja....

Poenget er at jeg kjenner et par som har rundt 10 år gamle italienere, blant annet en bekjent har en gtv, søskenbarnet, en fiat coupe. Og dem har ikke hatt noe spes med feil med bilen.

Grunnen til at jeg f.eks. velger en gtv istedenfor en camry 2.2 er blant annet at jeg vet at hvis man vedlikeholder en 99 mod gtv så vil den være driftsikker. Men som sagt så er det få som vedflikeholder bilene sine skikkelig, og en alfa må man behandle med "respekt" hvis den skal holde seg driftsikker.

Det over kan jeg bekrefte er riktig. Passer man på i tillegg at man kjøper en bil som ikke har rulla for mange km så er man ganske bra på vei til å ha bil som holder lenge.

Angående dem testene du kom fram med sågir jeg blaffen i dem, hvorfor det?

Jo det skal jeg si deg, for det første så går edt under det jeg skrev over at veldig få skjønner at man må vedlikeholde en gtv skikkelig.

For det andre så kommer også veldig mange gamle biler som har skaffet det ryktet til alfa også med i de testene.

For det tredje så har jeg snakket med veldig mange som eier en gtv 99 mod og nyere, som har kjørt dem over 60.000 km selv og de sier alle sammen (6 stk) at de har hatt null feil med dem, bortsett fra en som måtte bytte oljepumpa.

Så lenge man passer på bilen, så vil bilen passe på deg. ;)

btw, om jeg er høy, ja på livet. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider