AndyHandy Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hei. Blir kanskje en 525i e34 på meg. Og jeg får kjøpt 8,5x17 foran og 10x17 bak for en grei penge. Så da lurer jeg på om man kan senke 60-40 uten at jeg man valse eller noe? Går det forresten og senke 60-40 på org dempere? Siter KTM SX 125 (2006) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 hvis du skal senke på org. dempere så burde ikke fjæra være kortere enn demperen, for da kan det sprette ut av posisjon ved full utfjæring. så med 60/40 blir nok det et problem foran, demperen iseg selv har ikke noe problem med senken, men det lønner seg å kjøpe tilsvarende demper til fjæra. Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyHandy Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Skjønner. Men vil helst ikke påkoste ny dempere. Veit du (eller noen andre) hvor mye man kan senke foran uten at fjæra kan dette ut av posisjon? Siter KTM SX 125 (2006) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caaatooo Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hvis du skal senke 60/40 og bruke det i kombinasjon med 8,5 og 10x17" hjul, vil du virkelig få erfare hva subbing er... Hvorfor ikke bare gjøre det skikkelig med en gang? Du får kjøpt et helt kurrant understell (fjærer/dempere) til 3 - 4.000,-, evt. helt ok coilovers fra 5.000,- og oppover. Jeg TROR uansett du må valse hvis du skal ha 10x17" bak kombinert med 40 mm senk. En kompis av meg hadde en E34 med 10,5x18" bak - denne var ganske mye valset, men helt fri for subbing. Håper iallfall du blir BMW-eier, lykke til! :) Siter [o] '12 BMW 520dAT M-sport [x] '09 BMW 520dAT M-sport [x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63" [x] '07 BMW 525iA M-Tech [x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Class Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 På min gamle turbo-525 e34 med 40 mm senk bak hadde jeg 10x18" bak med 255/35 dekk, gikk helt fint det uten subbing. Men kommer veldig an på innpresset om det subber eller ei. Husker desverre ikke innpresset... Siter - BMW E34 93- X BMW 525 Turbo -solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyHandy Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Disse er 255/40 og ET15 bak. Caaatooo: Planen var å bruke minst mulig penger på den. Men om du har noen forslag på dempere (evt forhandlere som har det), så kan jeg sjekke det opp. Hvor mye ville det evt kosta å valse bak? Må skjermene lakkes opp igjen hvis man valser? Siter KTM SX 125 (2006) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Hadde rondell felger på min med 245 40 17 bak uten noe som helst subbing med 255 subbet det litt med full bil. Siter 92 e34 520 it 79 e21 323/m30b35 74 Ford Capri MKII/III' 69 Ford 17M HT coupe(raggebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.