Gå til innhold

speedometer ring slungdiff

Ranger emnet

v240

Anbefalte innlegg

noen som kan hjelpe meg med et delenummer til speedo ring til slung diff(antispinn) fra 960. har stiv bakaksling. den som var på min åpne diff fra før var for liten.

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket opp dette hos Volvo for under en måned siden, 240 og 740/940 har visstnok forskjellig delenr på ringene selv om de, etter hva jeg har forstått, passer om hverandre

Delenr 1220844 er til 240, ringen har 12 tenner/vdo instrument

Delenr 6814113 er til 740/940 med 48 tenner/yazaki instrument

Har desverre ikke de to andre delenumrene, men er bare å spørre på Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De passer om hverandre, men har forskjellige antall tenner, det funker dårlig å bytte mellom døm.. 240 har forresten 48 den og, 92 og 93 mod og alle med abs, de andre har 12 tenner... Men det som er trikset: bestill til samme modell med antispinn. Det er samme som en lamelldiff, men det skiller på abs og ikke abs biler...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

bestilte ring til volvoen.. bestilte en speedo ring til 960 diffbrems. den var vertfall ikke lik. de sier også at 960 ikke leveres uten abs. er det noen som vet helt sikkert hvilke ring jeg kan bruke? de på volvo hadde vertfall ingen gode forslag

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ringen du hadde som ikke passa, var den til vanlig diff? For det vet jeg at passer dårlig... Hvis du ikke hadde antispin/diffbrems fra før så må du bestille ring til samme bilmodell med antispinn som det heter hos volvo.

Men hvis du er usikker så kan jeg måle diameteren på ringen jeg har til min, 48 tenners til diffbrems..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider