Gå til innhold

Tråen for oss med uheldige møter med politiet!

Ranger emnet

MrNilsen1986

Anbefalte innlegg

Hei å hå.

Kan legge ut en trå her hvor folk forteller om sine uhyggelige møter med blåkledde inianere langs veikantene :/

Er alltid like spennende og lese om andre sine uhell.

Kan begynne med mitt skrekkmøte.

Det var sommer det, var sol.

Det var 16 mai 2006, og en travel dag.

Jeg skulle kjøre fra Sortland til Sigerfjorden (vel 1 mil) for og hente ett skrugjern hos en kompis. Kompisen kjørte ca 10min før meg samme veien. Jeg tok som ett utgangspunk at han ville sagt fra om det var kontroll langs veien, slik som han alltid bruker og gjøre (gode kompiser gjør slikt). Så jeg tenkte, faen, hakke tid og kjøre i 60 i 60sona. Jeg kom til en strekke der 60sona går over til 80. Den lå en blå nissan x-rail framform meg, som kjørte i 60 i 60 sona. Så snart jeg ser at veien er klar, trør jeg min mazda 929 2.2i (gammelbilen) i tredjegiret, og gir flat pedal forbi x-railen. Jeg var lå på siden av bilen i det vi gikk inn i 80 sona. Jeg kjørte nu i mitt tempo ( ca 170 - 180 kmt ) langs veien, hører på høg metall med viduet åpen. Da jeg hadde kjørt en killomteter eller to, synes jeg at jeg hører antydninger til sierener i bakrunnen (pga den høye musikken var ikke det lett og høre). Jeg skrudde ned lyden, og merka fort at her var det noe som ikke stemte. Jeg ser i speiliet, Å FAEN tenker jeg. Der ligger det en blå Nissan X-Rail tett i ræva mi, med blåe blinkende lys over allt, og sirena på full faen. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, fikk panikk. Jeg begynnte og slakke ned. X-railen kjørte forbi meg og bremset meg inn til siden. Det kom en unformert indiander ut av bilen, med ett rimelig sinna blikk. Han kom bort til meg, spurte etter førerkort og vognkort. Jeg ga han det, skalv som faen, og ba på mine knær inni meg. Han tok så førerkortet mitt og gikk inn i bilen sin. Han ble sittende der en stund mens jeg satt og slo meg i hode og røsket meg i håret. Jeg var sikker på at nå var det buret neste ( noen sivilbiler har kamera i fronten som filmer det hele (bevis nok til og ta lappen på stedet)). Mannen kom tilbake og sa: " det gikk ikke kanskje litt i det forteste laget det dærre?". Jeg nikka tilbake med tårefyllte øyne. Så sa han: " hva tror du at du hadde på det meste?" jeg svarte forsiktig: " kanskje 110 - 120 kmt?" Da fikk jeg ett rart blikk tilbake. Han sa" måleren min viste nok 60 - 70 kmt mere enn det ja" Jeg tenkte inni meg, FITTEFAEN. Så stod vi der og prata litt (husker ikke helt om hva, var vettskremt). Til slutt sier han: "hva synes du om og miste lappen?" jeg svartet momentant: "det ville vært det sureste som kunne skjedd i livet mitt, jeg er helt avhengi av den". Da svarte han: " du skal ikke miste den denne gangen, men du skal ikke bli overasket om du får deg ei bot på en 10 000kr i løpet av sommeren. Jeg kjennte pulsen sank, og smilet ble breere og breere for hvært hjertedunk som var. Så sa han: "kjør forsiktig og ansvarlig fra nå av!". Han gikk bort til bilen og kjørte avgårde. Jeg starta bilen min forsiktig, og kjørte dit jeg skulle i ca 30kmt.

Vel. Etter denne hendelsen kjører ikke jeg over fartsgrensen lengre. Det er gått snart ett år, og ennå har jeg ikke fått noen bot.

Tror jeg hadde guldhår i rompa og engler i baksete den dagen!

Slike hendelser setter intrykk. Og jeg er etter andres mening blitt en ansvarlig sjafør :)

Medlemm av: http://www.skittau.no (betaler farstbøter intill 10 000 kr i året)

Kom med deres histiorier!

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det der var nå heller et HELDIG møte med politiet. Sympatisk historie, bra det finnes fornuftige politifolk der ute, og at det også finnes folk som deg som tar konsekvensen av drittflaksen du har hatt. :coplight

Skal være sikkert og visst :)

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip situasjon det, men godt å se det er flere som lærer av slike episoder... Etter at jeg fikk min første bot selv så prøver jeg sjelden å ligge spesielt mye over grensene, om enn i hele tatt. Nå var ikke jeg like uheldig som deg da, men det svir fortsatt å bli tatt for noe så bagatellmessig som 81 i en nærmest ubebygd 70 sone (er student, så penger vokser ikke akkurat på trær...), og må kaste 2600 kr rett i dass. Lurer faktisk på om jeg hadde foretrukket å miste lappen noen måneder enn 10 000 i bot (sånn per i dag), men det er vel ikke så uvanlig å få i både pose å sekk, om det går litt fort for seg... Men heldigvis ganske utenkelig situasjon for meg sånn som jeg kjører nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull hår der ja, men hadde vel like mye gullhår selv :)

Det helle skjedde for et par dager siden, og jeg har vel aldri vært så redd før tror jeg. Ved siden av studier kjører jeg peppes pizza på kveldene, og det skal vel nevnes at vi ikke alltid kjører helt pent. Men pizzaen må jo frem hehe. Dagen dette skjedde var dagen snøen endelig kom, regner med at mange av dere skjønner tegninga nå. Jeg har personlig en hovedregel når jeg skal brekke med pizzabilen, det er å aldri brekke med bil bak da man ikke helt vet hva det kan være. Men denne dagen var det så utrolig bra forhold, akkurat som en nypreppet slalombakke. Så dum som jeg var dreit jeg ganske hardt i bilen bak meg, mens jeg lå der å stilte opp i alle svinger som var. Til og med på rett strekkninger lå jeg "bredt". Men merker så at bilen bak tilsynelatende følger etter meg og kommer nærmere og nærmere. Kjenner at pulsen 10 dobbles og at frykten for å miste lappen får meg nesten til å gråte heh. Så kom blå lysene på. Visste jo at de kom, men var jo lov å håpe.

Ut kommer en av de ut med lommelykt, jeg ruller så ned vinduet og viser førerkortet mitt. Mens han tar en titt på førerkortet mitt, så tar jeg en liten titt på han. Og ser faktisk at han karen der har jo stoppet meg før, da med golfen min. Sier jo dette til han og han begynner å smile, han mente faktisk at han kunne huske det hehe. Spørr så standard spørsmålet om jeg har noe hatt noe med politiet å gjøre fra før av. Noe jeg seff ikke har. Deretter spør han om det er god tid på leveringen, da skjønte jeg at jeg ikke hadde mista lappen:) Han ga meg bare leksen om at man må kjøre forsvarlig, selv om han mente at vi pizza sjafører kunne kjøre bil hehe..

Men han må være den feteste politi karen i oslo. Utrolig hyggelig kar. Blitt stoppet av mindre hyggelige karer for å si det sånn..

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min historie en sen mørk høstkveld 2006.

drev å kappkjørte med en nissan 200(selv kjørte jeg en 325) mellom bø og sortland(nordland)

etter en stund med intens kappkjøring med mye svinger og slikt kommer en laang å fin strekning og vi begge akser fort opp i 220-230.

nissan ligger foran meg. etter dn lange strekingen kommer en svak venstre høyre kombinasjon å så en liten strekning igjen.

jeg ser en bil foran oss som vi har tadd igjen. 200sx'n legger seg snart fordi denne bilen, med meg ett bitte lite hakk bak, MEN han bråbremser på siden av denne bilen da det viser seg at bilen vi har tadd igjen er onkel blå med 2 uniformerte blå djevler. Nissan bråbremser med en gang å legger seg bak denne mystiske bilen som med en gang setter på blålysene. jeg bråbremser likeså og stopper. 200sx'n ligger nå bak politiet og di stopper 100m litt fremme. jeg for fort panikk siden vi tok igjen politiet i rundr 170-180kmt, jeg snur tenker jeg. å kjører 20m, så sier en a dem som satt på meg, "ingen fare, di har ingen måling på dere så bare kjøre frem igjen" jeg snudde da å møter politiet med blålys stående fordan 200sx'n. di stopper meg og sier " her lokter det kappkjøring laaang vei"

ber om førerkort og vognkort. jeg for panikk og sitter og sjelver.

etter en stund kommer politiet tilbake med førerkort og vognkortet og sier

"er du gla i lappen?" "dere for denne sjangsen, men neste gang vi stopper dere tar vi både bil å lapp fra dere"

litt uhyggelig situasjon å møte politiet i så stor fart.

er kansje ikke blidd nå roligere men det var difinift en ekkel opplevlse og ta igjen purken under kappkjøring.

er gla dem ikke hadde orntlige beviser. lappen betyr uendelig mye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius din dritt. Du er bare heldig :P

Når jeg møtte på purken så tok de lappen min i 5 måneder, gjorde meg 10 000 fattigere og de tvang meg til å ta full førerprøve på nytt!

Bastarder... :P

Nykis: Hvorfor har jeg på følelsen av at jeg vet hvem du er? Den historien høres kjent ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hatt ett uhyggelig møte med politiet der jeg selv var sjåfør (Ellers har vi jo blitt stoppet for burning / sladding etc.).

Anyway, hadde vært ute og kjørt ei venninde og hennes venninder til Oslo med den beige Einseren min. Jeg var trøtt og sliten og nærmer meg hjemme, klokken er ca. 01:00 om natta. Jeg svinger ned Semsveien for de lokalkjente. Dette er ca. 500 meter med vei med 50 - 40 - 50 sone. Klokken var 01:00, veien tom for biler og ingen i sikte noen steder. Jeg kjører i ca. 80 - 90 her da veiene er oversiktelige og fine (Er lav fartsgrense fordi det er skolevei).

Jeg svinger så opp der jeg bor, og er 50 meter hjemmefra før blålys dukker opp fra ingenting.

Jeg ruller ned ruta og det første jeg hører er en mindre blid politimann skrike "Du kjører jo som om du skulle ha stjælt bilen!!".

Lang historie kort, ble tatt i 61 km/t i 50-sona og 2900,- i bot! (Selvom de gjorde måling gjennom både 40 og 50-sone. )

Lurer på hvorfor målingen ble så lav da jeg hadde høyere fart over hele strekka.

Jaja, etter det har jeg roa ned litt. Polisen kan være overalt, selv utenfor din egen dør!

Og ikke nok med det, men da jeg dro på jobb 08:00 samme morgen ble jeg ranet på jobb, så det ble mye politifolk den dagen!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hjem fra en kompis som bor i Sandvika her i høst, da jeg svingte opp på E-18 var klokka cirka 00.30. Når jeg ser bak meg i speilet så ser jeg noen framlykter langt bak men tenker at "faen heller, det er sikkert ikke snuten". Så jeg begynner og gi på bortover, og ved Strand så har jeg nådd en hastighet av ca 150km/t og bremser kraftig ned. Så legger jeg merke til en bil som tar kraftig innpå og da får jeg skikkelig panikk og tenker at det er snuten og jeg glemmer og bremse ned til 80.

Når jeg svinger inn mot Fornebu så ligger han cirka 100 meter bak meg, også kommer blålysa på. Jeg kjører til sida og klarer bare og tenke "faen, faen, faen, der røyk lappen, nå må jeg ta bussen til skolen.":violin: Jeg får beskjed om og sette meg inn i sivilbilen og jeg har aldri vært så nervøs som da, også fikk jeg gladmeldinga.

Jeg var blitt målt til 115,3 km/t i 80 sone, 0,7 unna og miste lappen:D :D :D Det at jeg hadde fått en bot på 7800kr brydde meg ikke en døyt for jeg hadde fått beholde lappen:D

Nå må jeg nesten legge til at han politimannen som stoppa meg likte bilen min:D

Og den boten har ikke gjort noe særlig med kjøreatferden min, ligger storsett alltid 10-20 over, med mindre det er boligfelt eller steder de ofte har kontroll.

Men den værste ettervirkningen jeg har fått fra den boten er paranoia, freaker helt ut om en bil ligger bak meg over lengre distanser.

Og dagen etter så leste jeg at de hadde hatt radar kontroll på E-18 en time etter at jeg hadde kjørt der, og på det stedet jeg hadde hatt stor fart.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius din dritt. Du er bare heldig :P

Når jeg møtte på purken så tok de lappen min i 5 måneder, gjorde meg 10 000 fattigere og de tvang meg til å ta full førerprøve på nytt!

Bastarder... :P

Nykis: Hvorfor har jeg på følelsen av at jeg vet hvem du er? Den historien høres kjent ut...

Hehe. Bård, det er en jeg gikk i klassen med i fjord. Har fortalt deg om det tror jeg :P Derfor det høres kjennt ut :P

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått bøter eller blitt stoppa for lovbrudd, men pulsen var rimelig høy da jeg og en annen bil tok igjen trondheimpolitiets velkjente impreza. Jeg hadde forøvrig nådd turtallssperra i 4.gir og var godt igang med 5.gir da jeg skimta bilen oppi veien. Da var det raskt ned i 80 igjen før vi svingte av avkjørselen som politiet nettopp passerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider