Gå til innhold

Tråen for oss med uheldige møter med politiet!

Ranger emnet

MrNilsen1986

Anbefalte innlegg

hadde et møte med politiet 2.januar, var på vei til sykehuset mitt for søstra mi sku føde... 130 i 70 sone, men trur ikke det var farts måling vi ble stoppet i men, var kontroll litt lengre borti veien og vi ble stoppa.. svigerbror sveiva ned å sa hu sku føde og politimannen sa: OK, kjøre videre

så jeg skal sørge for å ha en fotball, en stor jakke og en kjærring som kan late som hun må føde i bilen de gangene jeg kanskje har kjørt litt over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde et møte med politiet 2.januar, var på vei til sykehuset mitt for søstra mi sku føde... 130 i 70 sone, men trur ikke det var farts måling vi ble stoppet i men, var kontroll litt lengre borti veien og vi ble stoppa.. svigerbror sveiva ned å sa hu sku føde og politimannen sa: OK, kjøre videre

så jeg skal sørge for å ha en fotball, en stor jakke og en kjærring som kan late som hun må føde i bilen de gangene jeg kanskje har kjørt litt over

Kongebra :) skulle vært påbudt med fotball og jente i baksete når man svinkjører :P Selv om jeg har lagt det på hylla selv :P

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe mye god lesning her.

Skjedde meg i påsken 02:40 natt til 1. påskedag el.. Var ute og hadde kjøpt litt snacks på Deli de Luca med en kompis (jeg har blitt stoppa 3ganger av politiet og han er ALLTID vært med tiltross for at han atm bor og studerer i steinkjer og er hjemme noen få mnd årlig) MEN. (litt for de lokalkjente) Hadde først en relativ frisk tur gjennom tåsentunellen (120kmt ca) Kjørte oppover sognsveien en del over grensa og skimtet en frontlyktene på en stor chevrolet el. i bakspeilet som kom som ei kule. (chevorlet og politi ikke f) :P

Nå skal det dog nevnes at jeg om min kompis ser slik ut at vi ikke engang kunne skremt en BITTELITEN mus med bipolare forstyrrelser og tvangsnevrose.

Ble enig med kompisen min om å "erte" han litt ved å ligge nøyaktig på grensa i Carl-Kjelsens vei (40-sone). Før jeg fikk sukk for meg kom blålysa på og jeg var skråsikker på at jeg hadde tråkka i salaten med truger og driti på draget med bravur. Stor Chevrolet med blålys på taket i Oslo biiig trouble...

Ut kommer en høyreist og brysk politimann med sånn "kapteinsbind" rund den ene overarmen hvor det stod U-05 el... Operativ Uteleder.. takk og farvel til lappen og feriepenger.

Ber bryskt om lappen og vognkortet og blir borte litt, dernest spør han FIRE ganger om hvor vi har vært, hva vi skal og hvem vi er. Måtte forklare ham veien hjem fire ganger og si at vi bare hadde vært og kjøpt tjukkasvarer. Etter mye brysking mildner han noe, gir meg tilbake lappen og kjører av sted (unnskyld nei det var vi IKKE sett). Jeg og kompisen sitter bare å lurer litt på hva som skjedde før jeg kjører videre og hjem.

Viste seg senere at det hadde vært et ran el. og ransmennene hadde stukket av i en mørk stasjonsvogn med DH skitler... haha

Har en mørk blå passat stv med DH skilter :P

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongebra :) skulle vært påbudt med fotball og jente i baksete når man svinkjører :P Selv om jeg har lagt det på hylla selv :P

akkurat det jeg sa til søstra mi når dette skjedde.. men hun hadde det jo naturligvis jævlig vondt så hu kjefta som faaaaaen på meg.. og slo når jeg spurte om hun kunne smile litt og være litt blid.. haha, lett når man skal føde veit jeg:D. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 12 mai iår, Jeg skulle til sverige med en kompis for å kjøpe drikke(var russ iår), skulket skolen på en fredag og dro, holdt fartsgrensa helt til vi kom fram til E6 rygge, der gasset jeg på, lå i 110-120 i 100 sone, plutselig legger en ford focus stv. bak meg.

Jeg ser nøye i bakspeilet, og ser at det sitter en mann med solbriller helt alene, prøvde å se etter blålysutstyr, men så ut som en helt vanlig bil(ikno antenner eller no)!

Jeg legger meg inn i høyre fil og bremser litt opp, han kjører fordi meg og ser på meg med et rart blikk.

Jeg tenker han vil race(dumme meg som har sett for mye filmer), så jeg gasser på forbi han i høyre felt og ser at han forvinner i bakspeilet mitt, jeg tenker "wooho, der vant jeg(var glad, fordi hadde en 1.6 audi A4)"

Da lå jeg kanskje i max. 160 km/t! jeg bremser opp og er fornøyd med meg selv, plutselig ser jeg i bakspeilet og ser han kommer i full fart med blålys på, hjertet mitt dunker og kjenner at beina blir gele!

Jeg tenkte, nå er jeg dø, mister lappen, får stor bot, foreldra mine dreper meg og blir ydmyket for alle venna min!

Jeg stopper opp i hjelpefila og prøver å gå ut av bilen, da bare skriker politimannen til meg " Ikke gå ut av bilen, sett deg inn igjen" med djevelske øyner og peker mot bilen!

Han tar på seg den grønne politivesten, og kommer bort!

Han ser på meg og sier, " Fin dag å miste lappen på, ikke sant?" jeg ser på han og sier " kan jeg vær så snill å snakke med deg inne bilen?", han sier selvfølgelig ja!

Jeg setter meg i bilen og han ser på førekortet mitt(merkelig nok ba han ikke om vognkort), han spør meg om jeg føler meg dum og spurte om jeg så han i bakspeilet, da bare svarte jeg "jeg trodde du bare ville kjøre mot meg" og lo litt små dumt, så tenkte jeg at det var det dummeste jeg kunne si!

Så spør han, hvor fort lå du ca. i, jeg bare tenkte at grensen for å miste lappen er 136 km/t, så sa at jeg lå i ca 130 km/t.

Han ser på meg og sier " så du er russ iår?" jeg bare svarer ja og lurer på hvorfor han sier no sånt. Han spør vidre om det har vært kult så lang og hvor jeg skulle dra, da sa jeg at jeg skulle til sverige for å kjøpe drikke, da lo han litt og sa at han drakk mye når han var russ.

Så sa han, " vi sier det sånn, siden du er russ og jeg ikke vil ødelegge feiringen din, sier vi at du lå i 120 km/t og du får bare en bot"

Jeg ble så glad og takket han xantall ganger, før han sa lykke til med russetiden og kos deg. Jeg gikk ut av bilen med en bot i hånda og førekortet i behold, jeg var så glad at jeg ikke hadde no ord for det! hehe...

gikk inn i bilen og fortalte hva som skjedde til kompisen min, og han bare sa at jeg hadde diamanter i rompa, så kjørte jeg vidre!

Har fulgt fartsgrensa helt fram til 2 uker siden, ble stoppa igjen:P 4 prikker nå:P hehe...

2010 Audi A4 1.8 Turbo MLT

2002 Audi A4 1.8 Turbo... solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden burde vel hete noe sånn som "hell i uhell situasjoner med UP"=P Synes de fleste om ikke alle her har sluppet veldig billig unna jeg. Men er jo seff godt å høre at det ikke bare er grinete paragrafryttere i UP:)

Tenkte på at alle som har hatt ett negativt møte med politiet kunne legge inn sin historie, ikke kun de som har hatt hell i uhella.

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på at alle som har hatt ett negativt møte med politiet kunne legge inn sin historie, ikke kun de som har hatt hell i uhella.

Skjønte det:) Men til nå har det bare kommet hell i uhell historier, tenkte du sikta mest til folk som virkelig hadde uflaks. Uansett er det mye bra historier! Siden jeg ikke har noen historier selv (har hatt mye griseflaks) så skal jeg ikke søple til tråden din med mer OT nå.

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da jeg bodde i Narvik. Hadde ganske nettopp kjøpt BMW og det var en fin vinterkveld. Bestemte meg for å legge en brei en og kommer da bredt i en svak høyre sving og lå bredt på kontraen. Skikkelig fett! Men der ser jeg at politiet har fartskontroll i samme gate. Ops! Jeg stopper og prøver meg på den svake unnskyldningen at jeg nettopp hadde kjøpt Bmw og aldri kjørt bakhjulstrekk før... Han ser jeg ikke hadde belte på. Glemte belte, bruker vanligvis ikke å gjøre det. Han som stoppet meg sier jeg skal kjøre bort til UP-sjefen som står like bortenfor. "Åneeei, tenker jeg. Shit! Nå tar han lappen, tenkte jeg. Politimannen informerer sjefen sin og sier jeg atpåtil ikke hadde belte på meg. Up-sjefen kikker på vognkort og førerkort ei stund også sier han: "Jeg skriver ut ei bot på 750kr til deg for manglende belte. Godtar du forelegget?" Ikke før han får fullført sier jeg: "SEEEEEEEFF!!!"

Så konklusjonen blir: Skal man drifte og sladde - ALDRI ha på beltet!! Hehehe ;)

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min historie var da jeg bodde i Vardø.

Kjørte på en høst/sen sommer dag mot Vadsø og skulle avlevere kjæresten der. Kjører i vel 110 km/t i 90 sonen, så ser jeg at en "kompis" av meg lengere framme på sletta mot Ekkerøy og jeg gir på for å ta han igjen. Han ser jo såklart dette og når jeg nærmerer meg så gir han også på, så vi er vl oppe i 140 km/t kanskje nesten 150 km/t og da ser jeg blå lys i speilet. Jeg slakker av og det gjør ikke han foran meg. UP kommer på siden meg og vinker til meg om at jeg skal stoppe, jeg forstod ikke helt hva som skjedde...Så jeg trodde ikke at det var meg de skulle ta...De kjører forbi meg og til "kompisen" og vinker på han også. Vi bremser ned og stopper bak UP bilen. Kjæresten er ganske så panisk ang. mitt førerkort. (Hadde bare hatt lappen i vel 8 mnd. tror jeg) Jeg blir hentet inn i UP bilen som førstemann og ser på målingen at den er 126,94 km/t, som er over grensen for å miste lappen. Dette var da over en strekning på 2,2 km. Jeg husker ikke hva jeg tenkte, men det var vel noe i retning av at lappen fløy ifra meg og jeg skulle bli fotgjenger...

Men UP-mannen fortalte meg at jeg hadde "gullhår i ræva" og slapp unna med 4000,- i bot. Jeg takket ,ja takk til forelegget med engang, og han andre karen fikk også 4000,- i bot pga. av de ikke målte han, men meg. Han takket også ja til tilbudet. Jeg var meget overlykkelig over at denne hendelsen hadde gått så bra!

Siden den gang så har jeg fått 1 farsbot til og 2 selebøter. Har hatt førerkortet i ca. 4 år og 4 mnd. tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min fetter hadde nettopp fått fart i en 83-modell Lada Niva, som hadde hatt en fredfull søvn på omtrent 5-6 år. Dette var jo stas, og bilen måtte seff testes.. and beyond!

Så vi kruste og stønta litt rundt på de gruslagte, og heller dårlige, småveiene. Det ble selvfølgelig foretatt flerfoldige forsøk på å innta den omkringliggende skog- og steinvegetasjon (er ikke så rent lite av det oppi der..), noe som ikke var så lett med en god halvmeter bløtsnø. Uansett, etter 3-4 timer med effektiv testing hadde klokka passert midnatt, og vi parkerte dyret. Litt opprydding måtte til for å avslutte dagen, mens jeg stod der og rydda verktøy og diverse, kunne jeg skimta en hvit stasjonsvogn gjennom den tette grantreformasjonen. Det var så stille at jeg kunne høre skralling fra radiosambandet i bilen - da skjønte jeg at noe var galt. Og V70'n kom til syne, helt lydløst, i en hastighet som ville fått gangfart til å se ut som Formel-1, og det første som slo meg var "oh, shit... er det nå jeg skal beinfly?"

Men betjentene var heldigvis ikke var av det verste slaget, de forklarte at de hadde mottatt klager på støy (hvordan går det til med fullt eksosanlegg?), det ble framlagt førerkort og vognkort (ikke mitt, på en annen bil) på etterspørsel, sporene Lada'n hadde lagt igjen ble også, på en eller annen måte, bortforklart. Etter en advarsel, og spesifikk beskjed om at den skiltløse bilen (én av mange.. :D) som stod litt bortgjemt i bakgrunnen (med glodvarm, tikkende eksos, INGEN papirer og tjuvkobla tenning), absolutt IKKE måtte benyttes – og at det ville få alvorlig(ere) følger.

Heldigvis var de fornøyde etter tilsnakket, og et forsøk på en uformell konversasjon, og dro sin vei. Hadde de vært på plass fem minutter tidligere hadde det sett mørkt ut - "umyndig/ferdsel uten førerkort", "motorferdsel i utmark", "uforsvarlig/uaktsom/hensynsløs kjøring", og sikkert en haug flere hvis de hadde hat lyst!

Dette hendelsesforløpet fant plass i forrige påske en gang, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider