Gå til innhold

Tråen for oss med uheldige møter med politiet!

Ranger emnet

MrNilsen1986

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min historie var vel for 4mnd siden nå....

Velta volvoen uti ei myr her... trilla ca. 2 ganger... og dette var altså i ødemarka! det kommer max 2 personer der i uka for å gå seg en tur, og hva skjer? hele 30 personer skulle fram og tilbake den den dagen inkl. dette var den eneste dagen søppelbilen skulle igjennom + en lastebil med rør.... (herr-e-gud). Det endte opp med at ei skrullekjerring kom ut av bilen og prekte om at hun selv hadde en sønn og bla bla bla. og jeg kjefta tilbake på hu og sa hvor mye jeg brydde meg, også ble hun sur og kjørte vekk og RINGTE PURKEN -.- de kom... dama var snill.. mannen... anmeldte meg på stedet.. gliste mye gjorde han å.. :puke: 5k i bot, lappløs i 4 mnd + ny teori osv. og nå driver Tsbusa og plukker ihjæl volvoen som står på høggern.. :win

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo ta å fortelle om når jeg mista lappen :)

var en lørdagskveld, quattro'n hadde bensinlekasje pga en bensinslange som sprakk, så vi skaffet ny bensinslange og fikset den, fylte bensin,

da ble jeg oppringt av en kar som var ute å herjet med en volvo på en avsides parkeringsplass :) så etter en halvtime, va quattro'n fikset,

og vi stakk til parkeringsplassen for å teste den litt :D

kom ned dit så på at han med volvo'n spant sirkler rundt ei kjegle på plassen, tenkte jeg ikke kunne være noe dårligere, så kom det en kamerat og satt seg på panseret og jeg satte i gang og spinne rundt kjegla.

etter to-tre runder så jeg plutselig blålys som stod 15m fra bilen og så på "morsomhetene" stoppa jo såklart og han på panseret gikk av :P hele greia endte med 5000 i bot og 3mnd uten lappen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo ta å fortelle om når jeg mista lappen :)

var en lørdagskveld, quattro'n hadde bensinlekasje pga en bensinslange som sprakk, så vi skaffet ny bensinslange og fikset den, fylte bensin,

da ble jeg oppringt av en kar som var ute å herjet med en volvo på en avsides parkeringsplass :) så etter en halvtime, va quattro'n fikset,

og vi stakk til parkeringsplassen for å teste den litt :D

kom ned dit så på at han med volvo'n spant sirkler rundt ei kjegle på plassen, tenkte jeg ikke kunne være noe dårligere, så kom det en kamerat og satt seg på panseret og jeg satte i gang og spinne rundt kjegla.

etter to-tre runder så jeg plutselig blålys som stod 15m fra bilen og så på "morsomhetene" stoppa jo såklart og han på panseret gikk av :P hele greia endte med 5000 i bot og 3mnd uten lappen :(

Huffda. Det skal ikke være billigt og ha det litt morsomt.

Vi skulle hatt en bane i hvert fylke hvor man kunne leket seg, med brekk og bakhjulstrekk. Da hadde man lært seg og manuvrer bilen med "uheldig" sleng, og folk ville ikke brukt ofentlige plasser til og leke seg på.

Men hvem skal da belta smultringene og kaffen til politiet!

Norge er som en omvent versjon av robin hood. Tar fra de fattige og gir til de rike!

Møkkanorge

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ønske av trådstarter så skal jeg legge ut mitt møte med snuten. Eller BEGGE mine møter med snuten.

Mars 2006:

Jeg kjører fra Sigerfjorden, det er vinter og det er helt greit føre. Jeg har en sneip i kjeften og bestemmer meg for å kvitte meg med den.

Takluka står da i råneposisjon, altså skrådd oppover. Og jeg tenker jo, DETTE må jo gå bra, så jeg prøver å lure sneipen ut der. Vel, det gikk jo som det måtte gå, jeg treffer taket.

Og når jeg konsentrerer meg om å få bort gloa som er OVERALT, så tar bilen tak i en brøytekant, og skjærer rett ut i grøfta!

Fyren bak meg stoppa, hørte om alt gikk bra.. Joda, kjører svensk bil og fikk en myk landing, så ingen skader på verken MEG eller BILEN.

Så kommer jo purken med bergningsbil osv osv osv. Jeg får opp bilen, konstanterer at den fungerer utmerket, og kjører videre.

Jeg blir senere innkalt til avhør osv om det der, og jeg forteller jo det slik som det er. Purken sier at "Grunnet din lave alder og det faktum at du bare har hatt førerkort i noen måneder, velger vi og anmelde deg. Men siden du har vært så hjelpsom osv osv, så tror jeg ikke du får noe særlig bot. OG dette skal jeg videreføre til politijuristen"

Joda, FEM TUSEN KRONER I BOT. Takk for den onkel politi :)

Jeg må få legge til en sak: Jada, jeg vet det jeg gjorde var SINNSYKT dumt. Det er det dummeste jeg noensinne har gjort bak rattet. Men nok om det.

November 2006:

Jeg kjører mot Stokmarknes for de lokalkjente. Klokka er litt over 1 på natta en fredag. Jeg kommer bak en Toyota Celica i en 60 sone.

Bilen er turkis, har et stygt stylingkit, japanpotte og aluvinge.

Jeg tenker at, "faen heller, jeg orker ikke se på dette". Så jeg legger meg forbi, og gasser opp i 80. Så ser jeg at celicaen kommer bak meg og vil "leke", så joda, jeg gasser opp til 90-100-110 på speedoen. Så blir celicaen borte, den svingte vist opp en plass.

Jeg slakker ned til 90-100. Så fortsetter ferden videre mot Stokmarknes, helt til PLUTSELIG, DER er faen meg blålysa. "Å fitte" tenker jeg.

De stoppa meg i en 80 sone, og jeg spørr jo kompisen min "vi har ikke vært over 116 nei? Jeg beholder nok lappen på dette"

Joda, purken kommer ut, sier til meg at dette gikk dessverre litt fort, å spørr om jeg ikke vil være så venlig og sette meg i purkbilen som btw er en uniformert 407.

Jeg kommer inn, ser det står 91 km/t og tenker "dette blir jo bare en bot". Jeg hadde på dette tidspunktet glemt av det lille stuntet med celicaen.

Så sier den ene purken: "Dette er en SNILL snittmåling vi har av deg i en SEKSTISONE, så du mister nok lappen i dag"

FAEN!!!!!

Da bare sank ALT sammen inni meg sammen til grus, jeg ble helt lammet. Fy faen det er altså det værste jeg har opplevd.

Jeg godtok alt, orka ikke krangle mot en snittmåling og to politimenn.

Fikk brev i posten: 5 måneder uten lappen, full førerprøve og 10 000 i bot.

Jeg hadde hatt lappen i 1 år minus 3 dager når de tok den fra meg, og på det året så kan vi konkludere med dette:

15 000 i bøter.

5 måneder fotgjenger.

Full førerprøve.

.... Takk for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter bård, 19 år gammel og jobber på Sortland VGS.

Du hater purk? Ja det er vel standard for mopedister.

I mitt tilfelle så har jeg ikke noe og si på snuten.. Jeg kjørte for fort og må ta straffen for det. De som tok meg var hyggelige og forklarte diverse omstendigheter osv osv.

Hater ikke politiet. Politiet er en VELDIG god instans. Derimot, finnes det enkeltpersoner som tror de eier verden så lenge de har en uniform. De personene har jeg INGENTING til overs for.

De finnes btw i alle etater. Men for oss bilfrelste er det vel politiet og biltilsynet vi "omgåes" mest med.

Btw, at en 90 model "guttunge" hater snuten er ikke noe nytt, men det begynner og bli gammelt. Seriøst, det begynner og bli jævlig gammelt.

"ZNUT R UT LOLZ!"

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et møte med politiet i kveld, var nok av den heldige typen (beklager off-topic i forhold til tråden, men orker ikke opprette ny tråd for det heller akkurat...), men allikevel følte jeg meg litt dum og "tråkka" på der og da. Kjørte i fredrikstad seint i kveld, nede ved kaia, skulle hjem etter en kinotur. Passerer en snutebil som står parkert ved fortauet, og av en eller annen grunn må de ha satt opp et enveiskjørt skilt, kun for kvelden, for der bruker det vanligvis aldri være enveiskjørt. Jeg la overhodet ikke merke til noe skilt, så godt kjent som jeg er nedi der ante jeg fred og ingen fare i det jeg passerer bilen. Så følger den såklart etter, og blinker meg inn. Tenkte som så, har ikke gjort noe galt jeg, de vil nok bare rutinesjekke, tross alt fredagskveld og opplever nok sikkert noen fyllekjørere på denne tiden. Men neida, noe galt hadde jeg visst gjort. "Vet du hva det koster å passere det skiltet?"... "Eh... nei?" "4200 raske". Jeg turte rett og slett ikke spørre om hva det stod på skiltet, vet aldri hva man kan få som svar/hva det ville ført til. Men ga han nå førerkortet mitt og svarte høflig og greit på ting og tang. Så tusla han til bilen sin med lappen min. Kom tilbake igjen, han fant visst ikke alkometeret sitt. "Vet du hva du gjør nå, nå snur du her, og kjører samme vei du kom..." sier han i det han gir meg førerkortet og tusler tilbake... Wohoo, letta der ja :D. Men allikevel så jeg heller ikke noe skilt i det jeg kjørte tilbake, så jeg føler meg allikevel litt "tråkka på" her jeg sitter. Greit om jeg gjorde en feil, men pleier vanligvis å se sånne ting, her ante jeg fred og ingen fare, og blir plutselig "knocka" i trynet med en heftig bot, tok meg på senga for å si det sånn. Selv om det selvfølgelig er digg å komme seg unna...

(Sorry for dere andre her med skikkelig uheldige episoder her, ville bare legge inn en historie...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lite møte med politiet i dag, før jobb!

Skulle være på jobb 05:00, senest 05:15. Jeg dro hjemmefra 05:15 og hadde dårlig tid og jeg kjører fort da det er lite biler ute.

Det var veldig glatt så Volvoen slang med bakparten i svinger og rundkjøringer, noe jeg bare MÅTTE følge opp med litt hard gasspedal så det ble mye sladding.

Kommer til rundkjøringa ut mot E18, og legger opp en fin sladd og gir flatt jern utover på E18. Sist jeg så på speedometeret viste det 180 km/t. Av E18, gjennom en rundkjøring og parkere på jobb. I det jeg parkerer kommer det rullende en blå Ford Mondeo Stasjonsvogn. "Folk her så tidlig?" tenkte jeg.

Han ruller ned ruta, sier han er fra politiet.... Å FAEN!

Han lurte på om jeg var stolt av kjøringa mi. Litt stolt var jeg jo da det ble en rekke pene sladder, men det var jo best å ikke si dette. Han hadde fulgt etter meg helt fra rundkjøringen og på E18.

P: "Hvor fort gikk det?"

L: "Vet ikke"

P: "Vet du ikke hvor fort du kjører!?"

L: "Njaaaa...."

P: "Hva er fartsgrensen der ute!?"

L: "80 eller 90"

P: "90 ja... og du kjørte i?"

L: "Maks 120" *englefjes*

P: "Gikk vel litt fortere enn det"

Så fikk jeg en skjennepreken der han fortalte at det hadde kostet han 5 minutter av jobben hans og ta fra meg lappen! Og ble ført i loggen at jeg hadde grisekjørt, så hvis jeg ble sett sladdende i Asker en gang til ville jeg miste lappen på stedet!

Var redd for å måtte gå til jobb jeg nå ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider