lulle Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Når en sylinder 10.7 cm i diameter, hvor stort skal stemplet være? noen som kan svare på det..kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bosanova Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hvordan stempel er det?Smidd ,støpt? motortype? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hvordan stempel er det?Smidd ,støpt? motortype? støpte høykompstempel, til 350 csb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luzifer Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 eh.. er du 100% sikker på at det er en 350? 10.7 centimeter = 4.212 598 425 inch Virker som en merkelig borring på chevy smallblock egentlig... Hvis ikke det er ei ihjælborra 400 ellerno? Noe støpenummer på blocka? Siter To hot for heaven, to fucked up for hell... http://www.dudez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 350 = 4" x 3,48" = 10.16cm x 8.8392cm. Så da blir 350`n din 388,02 cu.in, med 10,7cm i bor! det kan umulig stemme! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Når en sylinder 10.7 cm i diameter, hvor stort skal stemplet være?noen som kan svare på det..kiddie Denne klaringen angis av stempelprodusenten og avhenger av en rekke ting, blant annet om stempelet er smidd eller støpt som Bosanova antyder høyere opp i tråden. På mine smidde JE-stempler (som jeg for øvrig ønsker pokker i vold) mener jeg å huske at klaringen var en tidels millimeter eller så. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 350 = 4" x 3,48" = 10.16cm x 8.8392cm.Så da blir 350`n din 388,02 cu.in, med 10,7cm i bor! det kan umulig stemme! 10.2 skal det være, så skjønner gått at dere ikke fikk det til å stemme kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luzifer Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Denne klaringen angis av stempelprodusenten og avhenger av en rekke ting, blant annet om stempelet er smidd eller støpt som Bosanova antyder høyere opp i tråden. På mine smidde JE-stempler (som jeg for øvrig ønsker pokker i vold) mener jeg å huske at klaringen var en tidels millimeter eller så. ja, dette stemmer nok! ;) Mine smidde KB skal oxo ha 1/10 mm... Klaringen variere litt utifra hva og hvordan, om det er i båt/bil, lystgass osv. Større påkjenning/høyere varme = større klaring. Forstod på denne karen at han lurte på hvordan stempel han skulle ha. Og at muligens han var ute etter om han hadde 350 +.030 osv. Slik at det var enklere å kunne grave opp hva han trengte... Blir spennede å se om det er noe støpenr på den blokka. Dette løser vi, ble bare litt skeptisk til borringa på blocka... Kan jo hende det manglet en "1" der, så borringa er 10.17cm, det er jo i nærheten av std 350 borring. Siter To hot for heaven, to fucked up for hell... http://www.dudez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luzifer Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 10.2 skal det være, så skjønner gått at dere ikke fikk det til å stemme kiddie 350 std = 4 inch = 101.6 millimeter 350 +.030 = 4.03 inch = 102.362 millimeter Det du lurer på er nok om blokka er borret eller ikke? Når du bestiller stempel er spørsmålet om blokka er standard eller borra, evt hvor mye den er borra... Eller er jeg helt på trynet? Siter To hot for heaven, to fucked up for hell... http://www.dudez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 350 std = 4 inch = 101.6 millimeter350 +.030 = 4.03 inch = 102.362 millimeter Det du lurer på er nok om blokka er borret eller ikke? Når du bestiller stempel er spørsmålet om blokka er standard eller borra, evt hvor mye den er borra... Eller er jeg helt på trynet? blokka er borret med 030, har en annen tråd i forumet, under" kan noen svare på dette" gå dit så finner du motor numret, årsak til jeg tok ut motoren får overhaling, var en ulyd som jeg ikke kunne identifisere, en "pling" kirkeklokke lyd. var litt usikker på om det kunne være skjørtebank. har noen hatt problem med stemplet som driver bensinpumpa? Kamlagret som sitter nermest registre, er ødelagt, kan jo være det å, kiddie blir litt usikker når jeg ikke finner noe feil, har det vert noe, har det vert greit... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Det har ikke vært noen hobbymekanikere der og honet vekk slitekanter da? Det kan forklare de ukurante målene.Du skulle kansje lånt deg et mikrometer slik at du fikk målt diameteren lenger nede i sylinderen også. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luzifer Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 blokka er borret med 030, har en annen tråd i forumet, under" kan noen svare på dette" gå dit så finner du motor numret, årsak til jeg tok ut motoren får overhaling, var en ulyd som jeg ikke kunne identifisere, en "pling" kirkeklokke lyd. var litt usikker på om det kunne være skjørtebank. har noen hatt problem med stemplet som driver bensinpumpa?Kamlagret som sitter nermest registre, er ødelagt, kan jo være det å, kiddie blir litt usikker når jeg ikke finner noe feil, har det vert noe, har det vert greit... Hm.. jeg har ikke opplevd noe pling lyd i noe motor noen gang, men støtstangen til bensinpumpa kan jo generere sånn lyd muligens... Kammlageret nærmest registeret har dårligst oljetrykk, så det er som regel det mest slitte oxo. Samme gjelder opplagringa av veiva. Siter To hot for heaven, to fucked up for hell... http://www.dudez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hm.. jeg har ikke opplevd noe pling lyd i noe motor noen gang, men støtstangen til bensinpumpa kan jo generere sånn lyd muligens...Kammlageret nærmest registeret har dårligst oljetrykk, så det er som regel det mest slitte oxo. Samme gjelder opplagringa av veiva. eine ventiløfter var slitt 1mm inn på mitten, kammen var like fin. det kan være den som har laget den pling lyden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.