Gå til innhold

bytte av hjullager bak på E34 !?!

Ranger emnet

benger

Anbefalte innlegg

Jeg er nødt til å bytte hjullageret på høyre side bak på bilen min.. E34 sedan 91 modell. En mente jeg burde sende bilen inn på verksted eller en mekaniker som kunne gjøre det for meg. fordi det var en drittjobb å gjøre selv. Men, ikke aktuelt å ha den på bmw verksted. sååå dyrt! men blir kanskje litt vanskelig å få tak i han som kan gjøre det for meg, så lurte på om jeg skulle gå på saken selv. noen som vet noe om dette er en vanskelig sak, eller om det er mulig å gjøre selv? eller trenger jeg masse spesial verktøy og sånn... må gjøres ganske snart, må på eu godkjenning innen februar.

Hjulet er meget løst bak, kan rikkes opp til 3 cm frem og tilbake når jeg har jekket den opp + at det smeller en del over dumper bak der og sånn... helt nødvendig å bytte det! Bør jeg bytte begge sider samtidig? helt fast og fint på den andre siden.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at du får et verksted til å gjøre det vist du ikke har vert med på det før... det er veldig lett for å skade det nye lageret slik at det ikke varer mer enn et par mnd før det må byttes igjen, vist du ikke gjør alt riktig. Jeg fikk det gjort for 1300,- på ene siden nå i høst på min 525.

mitt syn på saken...

dumme svar krever dumme spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha pneumatikkpresse verktøy for å få gjort det riktig, så med mindre du har tilgang på dette, ville jeg fått noen som har tilgang på det til å gjøre det! det går an uten, men jeg hadde ikke satsa på det! trenger ikke bytte på begge sider med mindre det andre er dårlig...

BMW CCN Member #7856

(-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic

(x)90 Mercedes 230E

(x)98 Honda NX125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger ikke hjullagerskifte pris på verksted på ca 3.500,- ?

Jeg betalte i alle fall rundt 1500,- en plass, husker ikke helt nøyaktig, men det var med en etterkontroll på eu til 150,- eller noe sånnt. det var ikke et merkeverksted vel og merke, men et lokalt mekonomen verksted. hjullageret ble kjøpt inn separat på biltema, 400,- eller noe sånnt. så det ble nesten 2000,- med deler da...

dumme svar krever dumme spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste verkstedet skal gjøre er å bytte dem, delene har jeg skaffet fra mekonomen med rabatter, sånn sett så bør det bli litt billigere... Autozentrum Gardermoen har 20% rabatt på verkstedarbeid nå, må justere forstillinga til eu kontroll, det må jeg gjøre på verksted så jeg får papirer på det. Men 1200 kr for å løsne 2 skruer og litt, syns jeg er mye!

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider