Gå til innhold

240 b234f turbo prosjekt

Ranger emnet

Maxpowha

Anbefalte innlegg

ser skikkelig bra ut! åssen er turbo'n? var en sånn jeg egentlig skulle ha, va avtalt å alt, men så fant vi plutselig ut at jeg skulle ha en med litt mindre eksoshus.. er det t3 eller t4flens du kjører på forresten?

tenkte selv jeg skulle gå for hokipøkk motorfester, noe som er værdt å vite om det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser skikkelig bra ut! åssen er turbo'n? var en sånn jeg egentlig skulle ha, va avtalt å alt, men så fant vi plutselig ut at jeg skulle ha en med litt mindre eksoshus.. er det t3 eller t4flens du kjører på forresten?

tenkte selv jeg skulle gå for hokipøkk motorfester, noe som er værdt å vite om det eller?

Har ikke kjørt så mye med den , men den ladder fra ca 2600 rpm.

T3 flens. A/R 106 på eksoshuset, denne turboen var tenk til et rx-7 prosjekt egentlig......

Rister MYE med hockeypucker, så de blir byttet ut mot Valp fester fra SAM.

Hei, det var litt av et prosjekt, ser veldig gjennomført ut :-)

Takk de samme;), er brukt mange timer på dette, heldigvis er vi to eiere på denne, ellers hadde nok dette tatt flere år. Startet med innkjøp av bil, så kjøpte vi motoren i slutte av måneden å etter det har det vært fult øs fra ettermiddag til kveld tre til fire dager i uka å mange helger. Så har det kostet noen lapper....

Takker for positive tilbake meldinger av alle her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan Oljekjøler er det du har?

Merke?

Størrelse?

Antall Rader?

Flott Prosjekt!

Kommer sikkert å hilser på borte på ACR, kommer med min Gule:)

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, rått prosjekt detta her;)

kommer til å ta seg ut i den 240en din;)

Men har ett lite spørsmål til GMV, har du noen anelse om hvilke effekt du hadde når du kjørte 16V med hydr løftere?

Med første versjon av motoren 383hk på hjulene.

Med siste turbo'n tror jeg det var rundt 450hk ett sted. Meget vanskelig å tippe, men over 400hk var det i allefall.

Går fint å kjøre hydrauliske løftere, men anbefaler sterkt å bytte ventilfjærer. Cat cams har noen fine. Fåes kjøpt hos Mobeck tekniske. Ca 1800,- for 16 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Bilen ble mappet med veldig bra resultat 20 august.

Er veldig fornøyd med resultatet med tanke på at det er første motorbygg.

Fikk kjørt ca 15 mil på sommertreffet sist helg og det fungerte

veldig bra. Var jo veldig vått vær, så det var veldig glatt:)

Blir vel en del oppdateringer av bremser og toppen i vinter.

I bremsebenken hos MotorNord, Sundsvall

Bilde011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 months later...