Gå til innhold

Tungt skift til førstegir

Ranger emnet

lokar1

Anbefalte innlegg

Heisann, egentlig et ganske kort greit spørsmål til dere guder som kan mer enn meg. Har merket meg i det siste at min corolla 95 ved kald bil, har motforestillinger mot å sette girspaken i 1.gir. Merker ikke noe problemer når jeg har kjørt en stund, men hvis jeg akkurat har begynt å kjøre, og skal gå fra 2. til 1, så er det et slit å dytte giret i posisjon.

Hva er problemet da?

Ta også gjerne en titt på linken i signaturen min, en del små tekniske ting til et kommende bilprosjekt der som jeg trenger hjelp med.

på forhånd takk :)

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tsbusa: trenger ikke være i fart, kan være feks når jeg står stille i et kryss, og skal i første for å starte opp igjen. Kjennes ikke ut som en sperre, men mer noe motstand som ikke bør være der.

@kriegheim: takk for svar, skal prøve dette :)

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ tide å bytte olje på girkassa tror jeg.

Evt få tatt opp kassa og sjekka synkroniseringsringene. Men det skraper vel ikke? kun tung å få i gir? Så da er det nok olja,

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider