Gå til innhold

Min "Koreaner" går, men fusker ved pådrag.

Ranger emnet

BeEkEs

Anbefalte innlegg

Daewoo Nubira -98 1.6SX 16V starter og går som en drøm med lavt pådrag på gasspedalen og på tomgang, men harker og hoster, dersom jeg tråkker litt ekstra på gassen. Anti moro syndrom.

Skiftet luft og bensinfilter, samt plugger. Veldig markant forbedring etter plugg skifte, men etter 3-4 uker var bilen likedann. Pluggene hadde kokset en del, og jeg byttet dem på ny. Bedring, men aldri helt bra.

Ok! Dårlig forbrenning! Er vel tilbake til indianer triksene, men er det luft, ild, eller bensin?. Noen som har vært borti noe tilsvarende.

Kan Coilen være halvdårlig, eller bensinpumpe fungere halvveis. (Vanskelig å sjekke)

Vet om en hugger, som har en mer eller mindre hel bil jeg kan kjøpe deler fra, men ønsker å kjøpe de smarte delene først.

Takker for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes da ut som en fullstendig normal Daewoo Nubira i mine ører. En nabo av deg i Lampelandområdet har hatt sin Daewoo mer stillestående på et verksted enn i drift de siste 4 årene...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes da ut som en fullstendig normal Daewoo Nubira i mine ører. En nabo av deg i Lampelandområdet har hatt sin Daewoo mer stillestående på et verksted enn i drift de siste 4 årene...

Hei!

Ja, ja, men jeg fikk et godt pakketilbud på Reise TV, Video, brødrister og Bil. Brødristern fungerer fortsatt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å bytte pluggledninger? kan være di som er gåen..

Hei! Takker for tipset. Skal prøve å anskaffe nye. Biltema fører ikke Daewoo, pokker!

Skal sjekke om Høggern kan sende med ledningene dersom jeg kjøper coil av ham.

Har en Norsk koreansk ordbok på lur, dersom jeg ikke finner en mer lokal leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få sjekket feilkoder på verksted.

Bruker bilen mere bensin enn normal? Siden pluggene kokser mye får den nok for mye bensin. Kanskje dårlig lambdasensor, tempføler til kjølevann...

Dette tror jeg er et godt tips.

Problemet er at veldig få (les ingen) verksteder i nærheten har denne typen computer, som passer til bilen. Skal sjekke med Opel i Drammen, da disse har service avtale med Daewoo, de må da ha den rette typen.

Oh jess!!, bilen bruker altfor mye bensin. Tett opp mot litern på mila, med mitt ynkelige pådrag på gassen. 1.6 liter 106 HK, skal normalt ikke ligge særlig over 0.6 l/mila.

Høggern hadde en lambdasensor på lur også. Begynner å bli mye deler jeg skal kjøpe nå, og det svarer seg helt sikkert med en tur til Drammen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider